וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבפה על כריסטיאנו רונאלדו: "לא יהיה עוד שחקן כזה, הוא אגדה"

כוכב נבחרת צרפת פרגן במסיבת העיתונאים ל-CR7: "זה לא משנה איך יסתיים היורו, הוא עשה היסטוריה ומהווה השראה לדורות". דשאן יבצע שינוי אחד בלבד בהרכב, בעוד בפורטוגל לא צפויים שינויים ב-11 (שישי, 22:00, ספורט1)

תקציר שמינית גמר יורו 2024: פורטוגל - סלובניה 0:3 בפנדלים/ספורט1

ערב פתיחת היורו היו פורטוגל וצרפת בין המסומנות כפייבוריטיות ללכת עד הסוף, אלא שלמפגש הישיר ביניהן ברבע הגמר מחר (שישי, 22:00, ספורט1) הן מגיעות אחרי הופעה לא משכנעת עד כה בטורניר.

הכחולים עוד לא כבשו שער שדה ושניים משלושת השערים שלהם ביורו הנוכחי נכבשו בכלל על ידי היריבות, ואילו הפורטוגלים גם הפסידו לגאורגיה וגם הזיעו ב-0:0 נגד סלובניה לפני שעברו אותה בפנדלים בשמינית הגמר. על כן, אף שמדובר בקרב בין שתיים מהנבחרות הכי איכותיות באירופה, הן יצטרכו להוכיח ביכולת על כר הדשא שהן ראויות לזכות בתואר היוקרתי ביותר ביבשת.

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן נבחרת פורטוגל. GettyImages
איך הוא יגיע לרבע הגמר? כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

פורטוגל

כריסטיאנו רונאלדו סיים בדמעות את המשחק האחרון והוא מקווה לא לבכות מהסיבות הלא נכונות גם מחר מול סגנית אלופת העולם. החלוץ עדיין לא מצא את הרשת ביורו 2024, למרות שמספר הניסיונות שלו גדול משל כל שחקן אחר בתחרות והעובדה שגם החמיץ פנדל בהארכה נגד סלובניה, אולם המאמן רוברטו מרטינס צפוי להמשיך להעניק לו את הקרדיט בחוד על אף שחלק מהקולות בפורטוגל קוראים לשינוי. בכלל, מרטינס צפוי לשמור על אותם 11 שפתחו מול סלובניה וטורקיה.

אגב, בפורטוגל גם יצטרכו להיזהר מצבירת כרטיסים צהובים, כי אם אחד מבין ז'ואאו קאנסלו, ז'ואאו פלהיניה, רובן נבס, פרנסיסקו קונסייסאו או פדרו נטו יספגו צהוב נוסף, הם ייעדרו מחצי הגמר.

לקראת המשחק אמר המאמן רוברטו מרטינס: "אנחנו מפוקסים אך ורק במשחק. אנחנו נפגוש נבחרת חזקה וטובה ,אבל כזו שמשאירה שטחים פנויים ואנחנו נצטרך לדעת לנצל את זה. צרפת יכולה לגרום לנו להמון בעיות, אבל בתקווה שאנחנו נייצר יותר מצבים. זה טורניר שהכל יכול לקרות בו, במשחק אחד אתה יכול לנצח בפנדלים ובמשחק אחר בזכות יכולת אישית".

מרטינס גם התבקש להתייחס לשיתוף הפעולה היחסית מקרטע במהלך היורו בין ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו: "אני לא מתעסק בביקורות. אני יכול לקבל אותן, אבל מאמין בשחקנים שלי ויודע את מה שאני צריך לדעת. העפלנו ליורו עם 10 ניצחונות וגם אז ספגתי ביקורות. אני מתעסק אך ורק בהופעה שלנו מחר, את זה אני יכול להבטיח לאוהדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל בועט פנדל. רויטרס
רונאלדו בעט שני פנדלים בשמינית: אחד נהדף, אחדנ כנס/רויטרס

צרפת

החבורה של דידייה דשאן עדיין לא הבקיעה שער שדה ביורו 2024 ואחרי שסיימה רק במקום השני בשלב הבתים, עלתה בקושי רב לרבע הגמר עם 0:1 דרמטי על בלגיה משער עצמי. למרות זאת, גם מול פורטוגל היא תמשיך עם אותם ה-11, למעט שינוי כפוי אחד: אדריאן ראביו המוצהב ייעדר ובמקומו יפתח בקישור אדוארדו קמאבינגה, כשהמערך יישאר 4-4-2 כמו נגד בלגיה.

לצד הבעיות ההתקפיות שבגללן צרפת סופרת חמישה משחקים רצופים ללא שער שדה, סגנית אלופת העולם יכולה לשאוב ביטחון מההגנה ששמרה על רשת נקייה בשלושה מארבעת המשחקים ביורו הזה - יותר מכל נבחרת אחרת. גם חדות מול השער תצטרך צרפת כדי לסגור חשבון עם היריבה שמנעה ממנה להניף את גביע אירופה בבית לפני שמונה שנים. בצרפת יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב הכוכבים בהתקפה עוסמאן דמבלה, אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה וכן אורליאן טשואמני, כי אם אחד מהם יקבל - הוא ייעדר מחצי הגמר אם צרפת תעפיל אליו.

"יש לנו המון יכולת וכישרון בסגל, אבל כך גם בנבחרות האחרות ועלינו לדעת להישאר מאוחדים ולהיות ביחד", הצהיר דשאן, "לפני שמונה שנים בגמר הם עשו מה שצריך כדי לנצח והכאיבו לנו מאוד, כעת אנחנו רוצים להיות אלו שמנצחים".

קיליאן אמבפה התייצב גם כן למסיבת העיתונאים ואמר על כריסטיאנו רונאלדו: "צריך להעריך אותו על מה שהוא היה ועל מי שהוא היום. הוא שחקן מיוחד, לא יהיה עוד אחד כמוהו. הוא עשה היסטוריה ונתן השראה לדורות רבים. לא משנה איך יסתיים היורו הזה, כריסטיאנו רונאלדו יישאר אגדה".

מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן, עם קיליאן אמבפה. רויטרס
דשאן לא מתכנן שינויים, להוציא אחד כפוי. עם אמבפה/רויטרס

טריוויה

  • שני המפגשים הראשונים בין הנבחרות ביורו היו בטורנירים שהסתיימו בזכיות של צרפת, אבל בשניים האחרונים פורטוגל לא נוצחה ובגמר 2016 היא גם הניפה את הגביע על אדמתם של דידייה דשאן ושחקניו. מחר תהיו זו הפעם החמישית שהן משחקות זו מול זו באליפות אירופה לאומות.
  • ההפסד המדובר בסטאד דה פראנס היה היחיד של צרפת ב-14 משחקיה האחרונים מול פורטוגל בכל המסגרות. מ-11 מהם יצאו הטריקולור עם ידם על העליונה.
  • פורטוגל היא שיאנית ההופעות ברבע הגמר מאז שהעפילה למעמד הזה בפעם הראשונה, ב-1996. זה יהיה משחק השביעי בשלב שמונה האחרונות, כאשר בארבע משש ההופעות האחרונות היא המשיכה לחצי הגמר.
  • היורו הקודם, בו הודחה בידי שוויץ בשמינית הגמר, היה הטורניר הגדול היחיד מבין ארבעת האחרונים שבו צרפת לא הגיעה לחצי הגמר.
  • ארבע הנבחרות הקודמות שהדיחו את צרפת ברבע גמר של טורניר גדול - זכו בגביע (איטליה במונדיאל 1938, יוון ביורו 2004, ספרד ביורו 2012 וגרמניה במונדיאל 2014).

הרכבי הקבוצות

שופט: מייקל אוליבר (אנגליה)
אצטדיון: המבורג
קהל: 47789

המנצחת תתמודד ביום שלישי בחצי הגמר מול המנצחת ברבע הגמר בין ספרד למארחת היורו גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully