וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן קצר? חלון ההזדמנויות הצר של סורקין בליגת הקיץ

הישראלים שניסו את מזלם בליגת הקיץ בעבר (וחזרו כלעומת שבאו), מעמדו המסתמן בסגל שהתהווה בגולדן סטייט (ועשוי להשאיר אותו עם פירורי דקות): מכבי ת"א מחזיקה אצבעות לשובו של ה-MVP, ויש לה סיבה טובה להאמין שזה יקרה גם בלי פתח למחטף של עופר ינאי

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים את הזכייה באליפות/צילום: סאשה ורגס

בעוד שלושה ימים יעלה רומן סורקין לפרקט בסן פרנסיסקו, וינסה לעשות את הצעד הראשון בדרך להגשמת חלום ותיק מבחינתו: להגיע ל-NBA. גולדן סטייט, במדיה יופיע בליגת הקיץ, תפתח את הופעותיה עם משחק נגד מיאמי, ושחקן הפנים של מכבי תל אביב ינסה להותיר רושם ראשוני חיובי על עשרות הסקאוטים ואנשי המקצוע מהליגה הטובה בעולם שבוודאי ימלאו את האולם.

ספק אם מי מהאמריקאים בקהל יהיה מודע לכך שמאחורי הקלעים, מרחק אלפי קילומטרים משם, מתחולל סביב סורקין מאבק רווי ביצרים, אגו וכסף. בימים האחרונים המלחמה על שחקן הפנים הישראלי הבכיר ביותר כיום, הלכה והתעצמה.

כפי שפורסם בוואלה ספורט, הפועל תל אביב מנסה בכל כוחה לשים עליו יד - ומוכנה להציע לו סכומי עתק במונחים ישראלים של למעלה מ-4 מיליון דולר, בחוזה ל-4 שנים. מכבי תל אביב מצידה, כבר מאיימת לתבוע את האדומים בטענה לפנייה לא חוקית לסורקין, שנמצא תחת חוזה עם הצהובים.

כך או אחרת, הפתח היחיד לפעולה מבחינת האדומים, הוא חוזה זמני שיקבל סורקין ב-NBA - וכאן מסתמן סימן שאלה גדול. על פניו, סורקין שהתאמן עם גולדן סטייט בשבועות האחרונים, צפוי לקבל דקות והזדמנויות מועטות בליגת הקיץ.

רומן סורקין מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
הסיכויים נמוכים? סורקין/דני מרון

מי שיעמוד במרכזה של קבוצת ליגת הקיץ של הווריירס, הם בעיקר שני שחקנים שמחזיקים בחוזה מובטח בקבוצה לעונה הבאה, וכבר הוכיחו את עצמם כשחקני רוטציה לגיטימיים בליגה הטובה בעולם, ברנדין פודז'מסקי וטרייס ג'קסון דייויס. השניים, שהיו מנקודות האור הבולטות של הווריירס בעונה החולפת, יקבלו את המפתחות בליגת הקיץ, ולא מתביישים להצהיר שינצלו את הבמה כדי לבלוט ולקלוע כמה שיותר.

"אני רוצה להראות את היכולות שלי בתור סקורר", הצהיר שלשום פודז'מסקי, שצפוי לקבל תפקיד משמעותי יותר בקו האחורי לצד סטף קרי, בעקבות עזיבתם של קליי תומפסון וכריס פול. ג'קסון דייויס, סנטר שצפוי לנגוס באופן משמעותי בדקות של סורקין, כבר אמר שבכוונתו להשתתף בכל המשחקים של הווריירס בליגת הקיץ.

את הסגל יעטרו גם גאי סנטוס ופט ספנסר, שני פורוורדים שכבר שיחקו במדי גולדן סטייט בעונה החולפת, ויתחרו כעת עם סורקין על חוזה כלשהו, מובטח או זמני. ואם לא די בכך, הסגל יכלול את קווין נוקס, פורוורד מוכר ב-NBA שבולט באופן מסורתי בליגת הקיץ, וינסה להראות את עצמו גם הפעם.

גם דבריו של אנתוני וירין, עוזר מאמן הווריירס שיאמן את הקבוצה בליגת הקיץ, מרמזים על כך שסורקין יצטרך בעיקר להוכיח את עצמו תוך כדי תנועה. "ברור שיש כמה שחקנים שנרצה להבליט יותר בסאמר ליג. יש לנו תוכניות ברורות מאוד לגבי השחקנים שחתומים אצלנו, ומי שנמצאים סביבם ישחקו יותר או פחות", אמר וירין שלשום.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ברנדין פודז'מסקי וטרייס ג'קסון דייויס. GettyImages, עיבוד תמונה
אמורים לקבל את הבמה. פודז'מסקי וג'קסון דייויס/עיבוד תמונה, GettyImages

הסיכויים של סורקין לקבל חוזה מובטח או זמני, נראים על פניו נמוכים. לא פחות מ-16 ישראלים הופיעו בעבר בליגת הקיץ, ומלבד שלושה שהגיעו אליה עם חוזה מובטח (עומרי כספי, גל מקל וטי ג'יי ליף), אף אחד לא קיבל חוזה כלשהו לאחר מכן מקבוצה כלשהי בליגה הטובה בעולם.

מאיר טפירו שהופיע במדי מיאמי בליגת הקיץ בשנת 2003, היה החלוץ, ואחריו הגיעו רבים וטובים שניסו להשתלב ב-NBA דרך ליגת הקיץ. מיניב גרין ועד ים מדר וגבי צ'אצ'אשווילי - שכמו סורקין שיחק במדי גולדן סטייט - כמעט כולם מיעטו לשחק, וחזרו ארצה כלעומת שבאו. גם דוגמאות כמו של ליאור אליהו ויותם הלפרין - שהגיעו לליגת הקיץ והופיעו במדי קבוצות שבחרו בהם בדראפט - ממחישות עד כמה קטן חלון ההזדמנויות של סורקין.

מן הסתם, התמונה הכללית ב-NBA השתנתה מאז: קבוצות רשאיות להחתים יותר ויותר שחקנים על חוזי "Two-Way" זמניים, מה שאולי יגדיל מעט את הסיכויים של סורקין.

עדיין מוקדם להעריך כיצד יתפתח הקיץ של סורקין, וגם את ההערכות המוקדמות בנוגע להשתלבותו בסגל המתהווה של הווריירס לליגת הקיץ רצוי לקחת בעירבון מוגבל - אבל כבר עכשיו אפשר להודות: למכבי תל אביב יש סיבה טובה להאמין שיחזור אליה בסיומו של הקיץ.

ים מדר במדי בוסטון סלטיקס. Ethan Miller, GettyImages
כרוניקה של אירועים ידועים מראש? ים מדר בליגת הקיץ/GettyImages, Ethan Miller

טכנית, סורקין יכול להשתחרר רק לקבוצת NBA, אבל העובדה שגם חוזה זמני נכלל תחת ההגדרה הזו עשויה לפתוח פתח לביצוע המהלך מבחינת הפועל תל אביב. מכבי תל אביב מצידה תצטרך בכל מקרה לפתוח את הכיס על מנת להבטיח את הישארותו של סורקין, אך לפחות בשלב זה, סיכוייה נראים גבוהים למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully