וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון איים, באך הרגיע: אולימפיאדת פריז בסכנת ביטול?

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 22:13

בצרפת מדווחים שההצהרות של נשיא צרפת על "מלחמת אזרחים" שעלולה לפרוץ בהתאם לתוצאות הבחירות במדינה, עלולות לשבש ואף לגרום לביטול המשחקים האולימפיים מסיבות בטחוניות. נשיא הוועד האולימפי הרגיע: "פועלים כרגיל"

מחוץ לקווים, 3.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: נועה לוי

האולימפיאדה בפריז אמורה לצאת לדרך בעוד פחות מחודש (26.7), אך האם היא נמצאת בסכנת ביטול? בתקשורת הצרפתית מדווחים שתסריט האימים הזה עלול להתרחש בעקבות ההצהרות של נשיא צרפת מקרון על איום של "מלחמת אזרחים" בהתאם לתוצאות הסיבוב השני של הבחירות החקיקתיות המוקדמות.

לפי אותו מאמר, הצהרה זו של ראש המדינה "זעזעה" את תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, שנתן לעצמו עד אמצע יולי כדי לקבל החלטה ולפעול לביטול אפשרי. הוועד האולימפי הבינלאומי הכחיש רשמית את השמועות בהודעה לעיתונות.




כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

אולימפיאדת פריז 2024. Chesnot, GettyImages
קצת יותר משלושה שבועות נותרו עד טקס הפתיחה/GettyImages, Chesnot

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי, מיהר להוציא הודעת הכחשה ובה נטען כי "מדובר פה באופן מובהק במסע דיס-אינפורמציה מתמשך נגד צרפת, הוועד האולימפי והנשיא, וגם כנגד האולימפיאדה כולה. אין פה שום בסיס עובדתי. נשיא הוועד האולימפי והתנועה האולימפית ממשיכים לפעול לטובת משחקים מצוינים בפריז, ובראשם טקס הפתיחה ב-26 ביולי".

כך או כך, בעיתון "Le Point" פרסמו כתבה על המכשולים שהוערמו בדרכן של משחקי האולימפיאדה בפריז 2024 במשך מספר שבועות. בעוד תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), הבטיח בפומבי ש"הבחירות החקיקתיות הן תהליך דמוקרטי שלא ישבש את המשחקים האולימפיים", הוא לכאורה הרבה יותר סקפטי באופן פנימי, כך על פי המידע של העיתון.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully