וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלצ'יק ומורז יישאו את הדגל בפתיחת המשחקים האולימפיים

3.7.2024 / 16:27

הג'ודוקא והשחיינית זכו לכבוד ויצעדו בראש המשלחת בטקס הפתיחה בפריז: "עם ישראל והקהילות היהודיות בעולם ישאו אליכם עיניים בגאווה גדולה"

מחוץ לקווים, 3.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: נועה לוי

הוועד האולימפי בישראל הכריז היום (רביעי) על בחירתם של פיטר פלצ'יק ואנדי מורז כנושאי דגל המדינה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז, שיתקיים ב-26 בחודש.

מהוועד האולימפי נמסר: "בימים אלו ההכנות לקראת המשחקים האולימפיים נמשכות במלוא העוצמה - גם בהיבט הספורטיבי וגם בהיבט הארגוני. ההחלטה על נושאי הדגל התקבלה לאחר מחשבה רבה, ומתוך רצון להעביר את ערכי המשלחת שלנו יחד עם ההוקרה וההתרגשות לשאת את דגל ישראל בגאווה הבמשחקים הקרובים. משלחת ישראל היא פסיפס של החברה הישראלית ונושאי הדגל הנבחרים, ספורטאי המופת פיטר פלצ'יק ואנדי מורז, מייצגים את תמצית החברה הישראלית - אנשים שפילסו דרכם בין אתגרים רבים בנחישות אין קץ, ציוניים, מובילים ומשפיעים על סביבתם, מצליחנים לצד יכולת נתינה ואהבת אדם. אנדי ופיטר, בעוד 23 ימים תניפו את דגל ישראל בראש משלחת ישראל על הבמה המרכזית בעולם ועם ישראל והקהילות היהודיות בעולם ישאו אליכם עיניים בגאווה גדולה".

אנדי מורז, שחיינית ישראלית. סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה, אתר רשמי
כבוד גדול. אנדי מורז/אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק הוא זוכה מדליית הארד האולימפית בתחרות הג'ודו הקבוצתית ממשחקי טוקיו 2020, מדליסט הארד מהאליפות העולם 2023 ואלוף אירופה 2020, והמשחקים בפריז יהיו המשחקים השניים בהם ישתתף.

השחיינית אנדי (אנדראה) מורז היא ילידת ארצות הברית. בשנת 2014 עלתה לישראל אחרי השתתפות במכביה בשנים 2009 ו -2013. סבא של אנדי שחה בקבוצה היהודית "הכח וינה" מאוסטריה ב-1930.
אנדי ייצגה את ישראל בשני משחקים אולימפיים: ריו 2016 וטוקיו 2020. בפריז זו תהיה הופעתה השלישית. היא שיאנית ישראל ב-100 מטר חופשי (בריכה ארוכה) וב-100, 200, 400 מטר חופשי (בריכה קצרה). היא גם שותפה לארבעה שיאים ישראליים בשליחים בבריכה ארוכה ועוד ארבעה בבריכה קצרה, ובעלת 18 מדליות מהמכביה, מהן 13 זהב. מורז היא השחיינית הישראלית הראשונה ששחתה 200 מטר חופשי בפחות מ-2 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully