וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה דור מדהים, עשינו את זה בשביל 85 מיליון טורקים"

טורקיה חוגגת את העלייה לרבע גמר היורו, יוקסק: "לא נתנו לנו סיכוי". דמירל לשוער גונוק: "איך הוצאת את זה? אלוהים יברך אותך". רנגניק: "אם המשחק היה נכנס להארכה, היינו מנצחים"

תקציר יורו 2024: אוסטריה - טורקיה 2:1/ספורט1

טורקיה השלימה הערב (שלישי) את תמונת רבעי גמר יורו 2024 לאחר שניצחה 1:2 את אוסטריה בלייפציג. הבלם מריח דמירל כיכב עם צמד ובתוספת הזמן הגיע השוער מרט גונוק בן ה-35 וסיפק אולי את הצלת הטורניר עד כה. הזינוק הזה שלח את טורקיה לרבע הגמר לראשונה מאז 2008 והיא תפגוש במוצ"ש את הולנד, שהביסה מוקדם יותר 0:3 את רומניה.

איש המשחק דמירל שיבח בסיום את השוער מרט גונוק ותועד אומר לו בשיחה ביניהם: "איך הוצאת את זה? אלוהים יברך אותך". על המשחק אמר לאחר מכן: "כמה שמח כל מי שהוא טורקי, כל הכבוד לנבחרת".

הגיבור הנוסף מרט גונוק, השוער שמנע מכריסטוף באומגרטנר להשוות בנגיחה, אמר אחרי המשחק: "אנחנו מאושרים, זה היה ניצחון יפה מאוד ואני רוצה להודות לכל האוהדים הטורקים שדחפו אותנו. יש לנו עוד דרך ארוכה ואנחנו מתכוונים ללכת בה עד הסוף, זה ניצחון שהעלה מאוד את המורל ואת מצב הרוח אצלנו".

קאן אייהאן החמיא להצלה של גונוק: "בחיים לא ראיתי שוער מספק הצלה כזו בעבר. זה היה משחק מאוד קשה, היינו רוצים שיהיה לנו הרבה יותר נוח, אבל פגשנו את אחת הנבחרות הכי טובות בטורניר, נתנו את המקסימום ואנחנו מאושרים מהניצחון".

מריח דמירל שחקן נבחרת טורקיה. GettyImages
בעקבות הקאן שוקור. מריח דמירל/GettyImages

איסמעיל יוקסק שפתח בהרכב הוסיף: "לפני המשחק כולם אמרו שאוסטריה היא הפייבוריטית, אף אחד לא חשב שיש לנו סיכוי, אבל התכוננו מצוין והגענו עם המון מוטיבציה. אנחנו כותבים את ההיסטוריה ואני מאוד גאה בנבחרת הזו. זה דור מדהים שראוי לרגע היסטורי ועשינו את זה בשביל 85 מיליון טורקים. עלינו להיות ריאליים ואנחנו נתקדם ממשחק למשחק, מצפה לנו מפגש עם יריבה חזקה וטובה, אבל אין נבחרת בעולם שאנחנו לא יכולים לנצח".

באוסטריה התקשו להבין כיצד הפסד שכזה קרה להם אחרי ההצלחה האדירה בשלב הבתים, אבל לפחות בדקות שאחרי שריקת הסיום התעסקו בעיקר בתירוצים ובמה שמסביב. המאמן רלף רנגניק אמר אחרי המשחק: "אם המשחק היה נכנס להארכה, היינו מנצחים. לצערי לא הצלחנו לנצל את המצבים שהגענו אליהם ולא הצלחנו להתמודד עם טורקיה במצבים הנייחים".

בתקשורת האוסטרית גם עסקו בהרחבה בחפצים הרבים שהושלכו מיציע אוהדי טורקיה והבהירו שמרסל זאביצר נפגע בראשו ממטבע בדקה ה-77. כידוע, השחקן אכן נפל על הדשא אחרי הפגיעה, אך המשחק חודש במהרה והקשר יצא מהאירוע ללא נזק.

מרסל זאביצר, שחקן נבחרת אוסטריה אחרי שנפגע ממטבע שהושלך מהיציע הטורקי. GettyImages
באוסטריה ניסו להתעסק בכל דבר חוץ מהיכולת ומההפסד/GettyImages

המספרים

* השער של מריח דמירל, אחרי 57 שניות בלבד מול אוסטריה בשמינית הגמר, הוא השני הכי מהיר בתולדות היורו. השיא נקבע כזכור בשלב הבתים של הטורניר הנוכחי, כאשר באירמי האלבני כבש לרשת איטליה תוך 23 שניות.

* בכלל, ארבעה מששת השערים הכי מהירים בהיסטוריה של אליפויות אירופה הובקעו ביורו 2024. פרט לבאירמי ודמירל, היה שער של יורי טילמאנס הבלגי תוך 74 שניות לרשת רומניה ושל חביצ'ה קברצחליה אחרי 91 שניות מול פורטוגל.

* אגב, טורקיה מחזיקה גם בשער הכי מהיר בתולדות המונדיאל. את השיא הזה קבע הקאן שוקור ב-2002 כשמצא את הרשת של דרום קוריאה המארחת תוך 10.8 שניות.

* זה היה שער ראשון של דמירל בנבחרת אחרי יותר משנתיים וראשון מול יריבה רצינית. הקודמים היו מול גיברלטר במוקדמות המונדיאל (נובמבר 2021) ומול איי פארו בליגת האומות (יוני 2022). הצמד הוא כמובן הראשון שלו בנבחרת והשני בקריירה, אחרי שעשה את זה במדי ססואולו ב-2019.

* סך הכול דמירל הוא שחקן ההגנה השלישי שכובש צמד במסגרת היורו. קדמו לו ההונגרי דז'ו נובאק במשחק על המקום השלישי ב-1964 והצרפתי ז'אן פרנסואה דומרג בחצי גמר 1984.

* דמירל גם סיים את המשחק עם 17 ניקויים (clearances) - הכי הרבה של שחקן ביורו מאז 2008.

צפו בחגיגות הטורקיות בלייפציג

טורקיה חוגגת עלייה לרבע גמר יורו 2024/נתנאל ציגלר, שליחנו ליורו

* זה היה מפגש ראשון אי פעם בין אוסטריה וטורקיה בטורניר גדול, כשהמשחקים הרשמיים ביניהן היו במוקדמות בלבד. אוסטריה עדיין מובילה 8:9 בניצחונות (לצד תיקו אחד), כולל ה-1:6 המהדהד במשחק ההכנה לפני כשלושה חודשים בווינה, אבל הפעם הייתה בצד המפסיד.

* טורקיה שבה לרבע גמר היורו לראשונה מאז 2008 (המשיכה לחצי הגמר) ואילו אוסטריה נותרה ללא הופעה בחצי הגמר.

* לראשונה בהיסטוריה של אליפויות אירופה, כל שלושת השערים במשחק היו אחרי כדורי קרן.

* טורקיה הפכה לנבחרת הראשונה מאז הונגריה ב-1964 שעולה עם שני שחקנים מתחת לגיל 20 בהרכב שלה במשחק הכרעה של טורניר גדול. ארדה גולר וקנאן יילדיז חתומים על ההיסטוריה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully