וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "מי שנכשל הוא מי שמנסה". פורטוגל תומכת

הכוכב הגדול בכה אחרי שהחמיץ פנדל וכיפר על כך בדו-קרב: "קשה לתאר את זה במילים, חש עצב ושמחה בו זמנית". רוברטו מרטינס: "הוא מהווה דוגמא עבורנו, מוכיח שגם כשיש רגעים קשים אסור להרים ידיים". מחחמאות גדולות לדיוגו קוסטה: "מהרגעים השמחים בחיי"

תקציר שמינית גמר יורו 2024: פורטוגל - סלובניה 0:3 בפנדלים/ספורט1

כריסטיאנו רונאלדו היה הסיפור הגדול של שמינית הגמר בפרנקפורט וכמעט הפך לנבל בהדחה סנסציונית של פורטוגל, אבל דיוגו קוסטה נחלץ לעזרתו והעלה את הסלסאו לרבע גמר יורו 2024 לאחר שעצר שלושה פנדלים בדו-קרב מול סלובניה וסידר 0:3. כעת ינסו הפורטוגלים לאושש את רונאלדו המתוסכל אחרי החמצת הפנדל והדמעות על כר הדשא, כשהוא עדיין ללא שער ביורו ובשישי יפגוש את צרפת בשחזור גמר 2016, בו כזכור נפצע ובכה לפני שצפה מהצד בחבריו מביאים תואר היסטורי.

רונאלדו כיפר עם שער בבעיטה הראשונה בדו-קרב וסיכם: "עצב רגעי ושמחה בסיום, זה מה שהכדורגל מביא. רגעים שלא ניתן להסביר. יכולתי לתת לנבחרת את היתרון, אבל לא הצלחתי. אובלק עצר. לא החמצתי פנדל במשך שנה ודווקא כשהייתי הכי צריך את זה, הוא עצר אותי. אני חש עצב ושמחה בו זמנית, אבל הכי חשוב שהנבחרת עלתה כי זה הגיע לנו. סלובניה בילתה כמעט כל המשחק בהתגוננות. מגיעות ברכות לכולם ובמיוחד לשוער שלנו על שלוש ההצלות".

רונאלדו הוסיף ואמר: "מי שנכשל הוא מי שמנסה. זה כמובן מתסכל, אבל התוצאה הסופית חיובית. בסופו של דבר הכדורגל היה הוגן היום. אלה רגעים יוצאי דופן שקשה לי לתאר במילים. יש לנו משחק קשה נגד צרפת, שהיא הפייבוריטית, אבל תמיד אתן הכל עבור הנבחרת הזו".

CR7 הודה ואמר: "כן, זה היורו האחרון שלי, בלי ספק, אני לא רוצה להתרגש מכך יותר מדי. לשמח אנשים - זו המוטיבציה הגדולה ביותר שלי".

כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

כריסטיאנו רונאלדו עם פפה שחקני נבחרת פורטוגל. רויטרס
בסיום כבר יכול היה לחייך. כריסטיאנו רונאלדו עם פפה/רויטרס

קוסטה נבחר ל"שחקן המצטיין" על ידי הוועדה של אופ"א, שהסבירה: "הוא סיפק כמה רגעים מדהימים. מעבר לעצירה של שלושה פנדלים, הוא סיפק הצלה באחד על אחד מול ששקו ברגעי ההכרעה. הוא גילה ריכוז גבוה לכל אורך המשחק וזה סימן ההיכר של שוערים מהטופ העולמי בטורנירים גדולים".

השוער עצמו אמר: "זה משחק מהסוג שיותר קשה לשוערים כי אתה בקושי נוגע בכדור ואתה חייב לשמור על ריכוז. השקעתי הערב הרבה אנרגיה בלשמור על פוקוס בזמן שהכדור בצד השני. מעל הכול אני שמח בשביל הנבחרת. זה אחד הרגעים השמחים בחיי כי זה משחק שיכולתי להשפיע עליו ולעזור לנבחרת פורטוגל. אני מקדיש את הניצחון הזה למשפחה שלי".

ז'ואאו קאנסלו פרגן לשוער: "האיכויות שלו אדירות, העבודה שלו. הוא שוער נפלא ואדם צנוע מאוד. כל מה שקורה עכשיו מגיע לו, הוא מקצוען ממעלה ראשונה. הגיע לנו לנצח, היינו עדיפים לאורך המשחק כולו. הבת שלי הייתה ביציע עם המשפחה וזה חיזק אותי. החמצתי יורו אחד, במונדיאל לא הייתי במיטבי ויש לי צורך לכפר. כדי לזכות צריך לפגוש את הטובות ביותר, אז אנחנו מוכנים. תביאו את צרפת".

רוברטו מרטינס אמר על רונאלדו והבכי: "הוא החמיץ פנדל אבל כבש בדו-קרב, הוא הכין את הקרקע עבורנו. זה היה ניצחון של אחדות. כריסטיאנו הקפטן שלנו והוא הוכיח שגם בחיים וגם בכדורגל יש רגעים קשים, אבל אסור להרים ידיים. הוא מהווה דוגמא עבורנו, תמיד מלא אחריות, אמונה ותשוקה. אין לו שום דבר להוכיח, אבל אלה רגעים מדהימים עבורו. הוא הראשון שרצה לבעוט בדו-קרב".

בלם נבחרת פורטוגל לשעבר, ז'וזה פונטה ששיחק תקופה ארוכה עם חלק מהשחקנים מהסגל הנוכחי, אמר ב-BBC: "חיכינו הרבה זמן להתפרצות רגשות במשחק הזה ואני שמח שבסופו של דבר הצלחנו. דיוגו קוסטה היה מדהים, הוא בילה דקות ארוכות בלי לעשות כלום ואז ברגעי האמת עשה את העבודה. אני בטוח שכריסטיאנו שמח ובעיקר שהוא מרגיש הקלה".

דיוגו קוסטה שוער נבחרת פורטוגל חוגג עם ברנרדו סילבה. רויטרס
הגיבור של פורטוגל. דיוגו קוסטה עם ברנרדו סילבה/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה בתולדות היורו שדו-קרב פנדלים מסתיים בתוצאה 0:3. במונדיאל זה קרה למרוקו מול ספרד בקטאר וגם לשוויץ מול אוקראינה ב-2006.

* דיוגו קוסטה הוא השוער הראשון שעצר שלושה פנדלים בדו-קרב פנדלים במסגרת היורו.

* חמישה משבעת משחקי הנוקאאוט האחרונים של פורטוגל באליפויות אירופה הגיעו להארכה.

* סך הכול זו הפעם השמינית שמשחק של פורטוגל ביורו נכנס להארכה, כשאיטליה היא היחידה שזה קרה לה יותר (10). הסלסאו ניצחו בשש משש הפעמים האחרונות, כשבחמישה מקרים זה נגרר לדו-קרב פנדלים.

* סלובניה היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה של היורו והמונדיאלים שמודחת אחרי ארבע תוצאות תיקו בארבעה משחקים.

* סך הכול סלובניה שיחקה שבעה משחקים ביורו, שישה מהם הסתיימו בתיקו אחרי 90 דקות.

* כריסטיאנו רונאלדו בעט ארבעה כדורים חופשיים הערב - הכי הרבה של שחקן באותו משחק בטורניר גדול מאז חמשת הניסיונות של גאורגה חאג'י הרומני מול שבדיה במונדיאל 1994.

* סך הכול יש לרונאלדו 60 בעיטות חופשיות בכל הופעותיו בטורנירים גדולים, אבל רק אחת מצאה את הרשת (של ספרד ב-3:3 במונדיאל 2018).

* רונאלדו הוא הראשון בהיסטוריה שמחמיץ שני פנדלים באליפויות אירופה: בעט לקורה מול אוסטריה ונעצר על ידי אובלק הערב. הוא השני שמחטיא פנדל בהארכה, כשהקודם היה הארי קיין מול דנמרק ביורו הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully