וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסי של השחמט": האמן הבינלאומי הצעיר בהיסטוריה

פאוסטינו אורו הארגנטינאי קיבל את התואר השני בחשיבותו בענף בגיל 10, 8 חודשים ו-16 ימים, ולא נוצח כבר 31 משחקים ברציפות: "הוא על טבעי, לא ראיתי דבר כזה"

מחוץ לקווים, 30.6/צילום: אולפן וואלה. עריכת וידאו: נתי ברנד

בגיל 10, שמונה חודשים ו-16 ימים, ילד הפלא הארגנטינאי פאוסטינו אורו אחראי להישג חסר תקדים בענף השחמט: הוא הפך לשחקן הכי צעיר בהיסטוריה שמקבל את התואר אמן בינלאומי (אב"ל), הניתן לשחמטאים מצטיינים על ידי הארגון העולמי פיד"ה, וממוקם מבחינת איכות רק מתחת לתואר רב אמן.

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - לחצו כאן להורדה

בכך שיפר אורו את שיאו של אבהימניו מישרה מארצות הברית, שעשה זאת בגיל 10, תשעה חודשים ושלושה ימים, כשהארגנטינאי מתעלה על שמות בכירים בענף כדוגמת בובי פישר, אנטולי קרפוב, קספרוב ומגנוס קרלסן. התואר הוענק לאורו אחרי שסיים טורניר מאסטרס בברצלונה במקום הראשון וללא הפסדים. בשל מוצאו והמקום בו עשה היסטוריה, בתקשורת הספרדית כבר מכנים אותו "מסי של השחמט".

פאוסטינו אורו, שחמטאי ארגנטינאי. OSCAR DEL POZO/AFP, GettyImages
פשוט מחייך, ומנצח. פאוסטינו אורו/GettyImages, OSCAR DEL POZO/AFP

אורו עומד על רצף מרשים של 31 משחקים ללא הפסד. מריו ויז'נואבה, אחד ממאמניו, מספר: "האינטואציות שלו על טבעיות. כשאני שואל אותו מדוע החליט לעשות מהלך מסוים, הוא פשוט מחייך ועונה לי 'ככה'". רוברטו סרבאט, גם הוא בצוות המאמנים של אורו, הוסיף: "מעולם לא ראיתי דבר כזה. היכולת שלו לפתור בעיות מהירה בצורה בלתי נתפסת".

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully