וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול בטראומה באמצעות גלישת גלים: התמונות שמספרות את הסיפור

"ליפול ולקום" - תערוכה צילומים המתעדת טיפול בטראומה באמצעות גלישת גלים בעקבות אירועי 7 באוקטובר תתקיים בנמל יפו

הגל שלי. אורלי וייל,
הגל שלי/אורלי וייל

עמותת הגל שלי בשיתוף נמל יפו של עיריית תל אביב- יפו יקיימו תערוכת צילומים המתעדת טיפול בטראומה באמצעות גלישת גלים בעקבות אירועי 7 באוקטובר. תערוכת "ליפול ולקום" תוצג במחסן 2 בנמל יפו המתחדש בין התאריכים 5 ביולי ועד 5 באוגוסט, ותהיה פתוחה לקהל הרחב ללא עלות.

התערוכה, אותה אוצר הצלם וחתן פרס ישראל אלכס ליבק, מתעדת צעירים וצעירות ובוגרים ובוגרות תושבי עוטף עזה ששרדו את התופת, שורדי ושורדות מסיבות הנובה ופסיידאק, מפונים ומפונות, חיילים וחיילות שנפגעו בגוף ובנפש וכן חטופות וחטופים צעירים ששבו מהשבי, הלוקחים חלק בתכנית טיפולית ייחודית של עמותת הגל שלי, "כלים מהגלים", שנמצאה אפקטיבית למניעת תסמיני פוסט טראומה בעקבות טראומה אקוטית.

מהשבוע הראשון למלחמה ועד היום נרשמו כ- 1800 משתתפים ומשתתפות למרכזי החירום של העמותה, למפגשים המשלבים בין פעילות גופנית בים לבין שיח רגשי אותם מלווים אנשי ונשות מקצוע מתחומי חינוך וים, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים עם התמחות בטראומה.

בתערוכה לוקחים חלק כ-25 צלמים ביניהם צלמים מקצועיים וחובבנים שחלקם עברו בעצמם את התוכנית הטיפולית בעקבות הטראומה, וחשו צורך לתעד את התהליך הרגשי שחוו הם וחניכי עמותת הגל שלי מאז 7 באוקטובר.

הקהל יוכל להתרשם מ- 66 תצלומים המתעדים התמודדויות מול הים, מציאת האיזון והשלווה הן על הגלשן והן בחיים. בתמונות מצולמים קהילות רבות שנפגעו ב- 7 באוקטובר ומצאו מזור בתוכנית הטיפולית בין הגלים.
ניתן לרכוש את התמונות שעלות רכישתן תועבר לעמותה להמשך פעילותה עבור התכנית לנפגעי טראומה.

ירון וקסמן, מנכ"ל וממייסדי מעמותת הגל שלי: "התערוכה 'ליפול ולקום' מספרת את סיפור הבנייה מחדש לאחר 7 באוקטובר. זהו סיפור קשה, כואב וארוך, שמסופר דרך עיניים טובות. בין התמונות והרגעים המיוחדים, ניתן לראות את האומץ, הכח והתקווה של חבר'ה שלמרות הכל - עושים דרך ומעיזים לקום מחדש, ליפול, לקום, להתמיד ולהתמודד. מדובר על זווית חדשה ויוצאת דופן, שמאפשרת מבט מחודש על התהליכים האלו. אנו מודים מכל הלב למשתתפים על האמון, ולשותפים שלנו על ההתגייסות והדרך."

קובי ירדני, מנהל נמל יפו של עיריית תל אביב- יפו: "מאז 7 באוקטובר פותח נמל יפו את שעריו לתערוכות ויוזמות המסייעות לנפגעי ונפגעות וניצולי וניצולות האירועים כמו גם משפחות החטופים והחטופות ומשרתי ומשרתות המילואים. גם בתערוכה זו אנחנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע לנמל, לחוות, להתרשם ולתמוך בפעילות המבורכת של עמותת "הגל שלי" המלווה בהליך שיקום הנפגעים."

על התערוכה

  • אוצר: אלכס ליבק
  • נמל יפו, מחסן 2
  • פתיחה: 5 ביולי 2024
  • סגירה: 5 באוגוסט 2024
  • שעות שהמתחם פתוח לתערוכה: ראשון - חמישי 10:00-20:00, שישי 10:00-15:00 שבת 10:00-20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully