וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב וושינגטון חושף: התרמית, ההפתעה והחשש מאחורי הטרייד על אבדיה

כתב הוויזארדס סיפר על השמועות בימים שלפני וניתח את השיקולים מאחורי המהלך: "בוושינגטון חששו שהשיפור בקליעה הוא רק 'פוקס', ופחדו שהערך שלו בליגה יירד". בינתיים בילאפס ופורטלנד רומזים: בונים עליו כאן ועכשיו

דני אבדיה מתאמן בפגרה/מתוך אינסטגרם

שלושה ימים לאחר הטרייד המפתיע ששלח את דני אבדיה לפורטלנד, נחשפים פרטים חדשים מאחורי הקלעים. ג'וש רובינס, כתב "האתלטיק" שמסקר את הוויזארדס מקרוב בשנתיים האחרונות, סיפר בפודקאסט של העיתואי קרייג הופמן על מה שקדם לטרייד, כמו גם על השיקולים מאחוריו.

"מ-1 עד 10, הייתי מופתע ברמה של 9 כששמעתי על הטרייד", אמר רובינס, והרחיב: "כמה ימים לפני הטרייד קיבלתי 'טיפ' על כך שמשהו גדול עומד להתרחש, אבל מה ששמעתי היה שהוויזארדס יעבירו את קייל קוזמה. שמענו על זה במשך כמה ימים, כך שציפיתי לטרייד גדול - אבל לא לטרייד על דני. בסופו של דבר התברר שהכל היה תרמית אחת גדולה".

לדבריו של רובינס, אחת הסיבות שהוויזארדס ויתרו במפתיע על אבדיה, "היא שלוח הזמנים של דני לא התאים ללוח הזמנים של שאר השחקנים הצעירים, בעיקר הרוקיז שנבחרו השנה וייבחרו בעונה הבאה. בוושינגטון חשבו שבתרחיש אופטימי, השחקנים הצעירים שלהם יתחילו להיות טובים באמת כשדני יהיה סביב גיל 28, ולקראת החוזה השלישי שלו ב-NBA. דני היה עוזר להם לנצח עכשיו - אבל זה לא מה שהם רוצים. הם רוצים להפסיד כמה שיותר, כדי לקבל בחירות גבוהות בשנתיים הקרובות. לדני היה גם את הערך הכי גבוה בקבוצה בשוק הטריידים חוץ מבילאל קוליבאלי, ואת קוליבאלי לא הייתה להם שום כוונה להעביר".

רובינס מוסיף ואומר ש"הוויזארדס רוצים לתת את הדקות של דני לשחקנים צעירים אחרים, שמתאימים יותר ללוח הזמנים. דני סיים עונת שיא ב-NBA, והוויזארדס עדיין סיימו אותה עם 16 ניצחונות. ולדעתי, הם קיבלו על דני יותר ממה שהיו יכולים לקבל על קוזמה. הערך של שחקנים כמו דני, שמסוגלים לשמור על כל שחקן בעמדות 1-4, הולך וגדל. הוויזארדס כנראה הבינו את זה, ולכן העבירו אותו. חוץ מזה, ממה שאני שומע, ב-NBA יש מי שתוהה האם השיפור באחוזים של אבדיה מהשלוש הוא 'אמיתי' או פוקס. בוושיגטון חששו שהאחוזים של דני יצנחו בעונה הקרובה, ואיתם גם יצנח הערך שלו בליגה".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. רויטרס
האחוזים יצנחו? אבדיה יגיע לעונה הקרובה כדי להוכיח - גם לוושינגטון/רויטרס

פורטלנד לא תוכל להכריז על ההחתמה של אבדיה עד ה-6 ביוני, אבל אמש הוצג בקבוצה הסנטר החדש דונובן קלינגן, והמאמן צ'ונסי בילאפס סיפק התייחסות מרומזת ראשונה לצירופו של הישראלי.

"אני מאוד נרגש מהמקום בו אנחנו נמצאים", אמר מאמן פורטלנד כשנשאל על "ההחתמות שאסור לדבר עליהן בינתיים", ורמז על כך שבקבוצה בונים על אבדיה, למרות הערכות מסוימות שהוא יועבר בטרייד נוסף בהמשך הדרך. "אנחנו בונים מחדש וכשאתה בונה מחדש, אתה רוצה לבסס את התהליך על שחקנים צעירים ומוכשרים. עשינו את זה השבוע בצורה מדהימה. המערב אכזרי, אבל אני יודע שאנחנו עושים את זה נכון. צירפנו השבוע שחקנים צעירים ומבטיחים, שאנחנו יודעים שיהיו שחקנים מיוחדים בליגה הזאת. ברגע שהם יעשו את קפיצת המדרגה שאנחנו מצפים מהם, הם פשוט יטוסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully