וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-VAR שדד את דנמרק? "שתי טעויות הכריעו, זו בושה"

יולמאנד זעם בעקבות החלטות השיפוט שהכריעו את המשחק בין גרמניה לדנמרק, גם הפרשנים מתקשים להבין: "הכדורגל כבר לא המשחק שעליו גדלנו ואהבנו"

צפו בתקציר: גרמניה גברה על דנמרק 0:2 ועלתה לרבע גמר יורו 2024/ספורט1

נבחרת גרמניה העפילה אתמול (שבת) לרבע גמר יורו 2024, בסיומו של משחק סוער שבו לשופטי המסך היו שתי החלטות מכריעות: שער יתרון של דנמרק נפסל על נבדל קטנטן, פנדל נשרק לזכות הגרמנים על נגיעת יד שהשופט כלל לא הבחין בה, ובסופו של דבר תוך 2 דקות במקום שדנמרק תוביל 0:1 הגרמנים היו אלה שהוליכו, בדרך לניצחון 0:2.

זו בושה וחרפה", אמר מאמן דנמרק קספר יולמאנד העצבני בסיום לכתבים הדנים, כשהוא מציג להם את התמונה ש"מוכיחה" שהיה נבדל בשער הראשון שנפסל לאורחת. "יש פה אולי נבדל של סנטימטר אחד. תגידו לי אתם, האם אפשר לקבוע באופן חד משמעי שמדובר בנבדל? האם אפשר לקבוע בצורה כל כך מדויקת איפה דילייני עמד בזמן המסירה?".

כמו כן, לדבריו של יולמאנד, הפנדל לזכות גרמניה לא היה צריך להישרק. "אי אפשר לשחק כדורגל מבלי לעשות שימוש כלשהו בידיים. המרווח בין אנדרסן לראום היה כל כך קטן, שלאנדרסן לא היה זמן להגיב אחרת. אלו שתי טעויות מגוחכות שהשפיעו מאוד על התוצאה הסופית. יכול להיות שגרמניה הייתה מנצחת בכל מקרה, כי היא שיחקה כדורגל מעולה - אבל זו עדיין בושה לכדורגל".

קשר דנמרק תומאס דילייני הודה בסיום: "לאורך כל המשחק עבדנו קשה, ואז פתאום הבוהן הקטנה שלי באופסייד, ואז היד. הכל הולך מהר בכדורגל מודרני עם VAR".

השופט מייקל אוליבר מצביע על פנדל לזכות נבחרת גרמניה. Alexander Hassenstein, GettyImages
הגרמנים זכו מההפקר? מייקל אוליבר פוסק על פנדל לזכותם/GettyImages, Alexander Hassenstein

גם הפרשנים לא אהבו את השריקות. רוי קין, שחקן העבר והפרשן של BBC בטלוויזיה האנגלית, אמר על הפנדל של גרמניה: "אני תמיד ביקורתי על שחקני הגנה שעושים הגנה עם הידיים מאחורי הגב, אבל אז אני רואה את זה. ואני מרחם על שחקני ההגנה. זה כבר לא המשחק שגדלנו עליו למדנו לאהוב, עם ההחלטות מהסוג הזה. אף אחד לא היה מתעורר מחר ואומר לעצמו 'למה זה לא פנדל?'".

רוברט הות', בלם גרמניה לשעבר, אמר על הפנדל לזכות גרמניה: "צפיתי בו והייתי כל כך מאוכזב. אני יכול לראות מדוע הזרוע של יואכים אנדרסן נמצאת בעמדה הזו, וזה המגע הקל ביותר - זה חוסר מזל משווע".

איאן רייט, חלוץ נבחרת אנגליה, אמר: "זה ששרקו על זה יד, אני לעולם לא יכול לקבל דבר כזה. אני לא בטוח למה הם הולכים כל כך רחוק ובודקים עם המדע מקרה כזה. חוק האופסייד עבורי השתגע". רוי קין אמר ש"אני בסדר עם הנבדל. אופסייד זה אופסייד. אבל אני פשוט לא יכול לראות את הפנדל הזה".

אנג' פוסטקוגלו, מאמן טוטנהאם, אמר על השיפוט: "השאלה שלי היא שאנחנו לא יכולים לראות מגע בכדור בשער הפסול של אנדרסן. איך נדע שזה נכון? זו הבעיה שלי לאורך כל הדרך. מייקל אוליבר לא מקבל את ההחלטה הזו. זה לא על מייקל אוליבר. הטכנולוגיה אמורה להיות נחרצת.

"כשהאופסייד כל כך צמוד, אני לא יודע למה מסתכלים עליו. אם נקבל זאת, נקבל עיכובים אחרים של שתי דקות עבור תקריות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully