וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האצטדיון רעד": גרמניה באופוריה, ונהנית מכל רגע

המנשאפט חגגו ניצחון מרשים מול דנמרק בדרך לרבע הגמר: שלוטרבק מרגיש את הטירוף ויודע ש"אנחנו עושים משהו למדינה שלמה", נאגלסמן מבין ש"היה לנו מזל" ומנתח את המשחק ה"ביזארי", מוסיאלה עשה היסטוריה. בדנמרק מאוכזבים: "דלי מים קרים על הראש"

תקציר: גרמניה - דנמרק 0:2/ספורט1

זה לא היה קל כמו שרבים מהפרשנים ציפו, אבל אחרי מחצית אחת מורטת עצבים והפסקת המשחק ל-20 דקות בשל סופת ברקים, נבחרת גרמניה העפילה לרבע גמר היורו עם 0:2 על דנמרק באצטדיון בדורטמונד. אחרי מחצית מתסכלת שכללה כמה הצלות ענקיות של קספר שמייכל בשער הדני, דווקא אנדרסן העלה את הדנים ליתרון. אלא שהשער שלו נפסל בגלל נבדל קטן בתחילת המהלך וכמה דקות לאחר מכן אותו אנדרסן גרם לפנדל עם נגיעת יד ברחבה והאברץ שחרר לחץ עם פנדל מוצלח. בדקה ה-68 דנמרק כבר יצאה קדימה וג'מאל מוסיאלה כבש את שערו השלישי בטורניר עם בעיטה מדוייקת לפינה.

יוליאן נאגלסמן, מאמן נבחרת גרמניה. רויטרס
קצת נחת. נאגלסמן/רויטרס

בלם גרמניה ניקו שלוטרבק: "אני חושב שהיה לנו משחק מצוין ומקווה שהאוהדים בדורטמונד נהנו ממנו. אני מאוד שמח בשביל הנבחרת, זה פרס על העבודה הקשה. אחרי ההפסקה בגלל הגשם, התאוששנו וחוזרנו טוב. אנחנו משחקים באופוריה ובהנאה, ועכשיו אנחנו נוסעים לשטוטגרט לשמינית הגמר, למקום שגדלתי רק כמה קילומטרים משם, כך שזה מרגש מאוד".

שלוטרבק מאמין ש"אנחנו גורמים למשהו במדינה", ומרגיש את הטירוף סביב הנבחרת הולך וגובר. "הקהל היה משוגע, האצטדיון רעד. אני רגיל לזה מהמשחקים של דורטמונד, אבל לרוב זה לא קורה בנבחרת. וכשאנחנו בתור שחקנים מרגישים התלהבות כזאת מבחוץ, זה חודר פנימה. זה מוסיף לנו חומר בעירה פנימי. אנחנו משחקים בכיף, משחקים בתחושת אופוריה, מרגישים על ענן - וזו התחושה הכי טובה שיכולה להיות בכדורגל".

מאמן גרמניה יוליאן נאגלסמן הודה שזה היה "משחק ביזארי", והילל את שחקניו שהפגינו לדבריו "עקשנות וקור רוח של ענקים".

"התחלנו את המשחק מדהים. ב-20 הדקות הראשונות הצגנו את הכדורגל הכי טוב של גרמניה זה שנים. אבל התוצאה נשארה 0:0, אחרי שפסלו לנו שער. למזלי, השחקנים לא איבדו פוקוס. הם הראו המון קשיחות", אמר המאמן, שהודה ש"היה לנו מזל בכמה סיטואציות במשחק, עם החלטות שלא קשורות בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'מאל מוסיאלה שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער. רויטרס
והוא רק בתחילת היורו. מוסיאלה/רויטרס

קשר דנמרק תומאס דילייני: "זה מאוד כבד כרגע, מאוד קשה. פגשנו נבחרת טובה. רק היינו צריכים לתקוע את הסכין פנימה. קיבלנו את מה שציפינו. אני לא יודע אם היה אופסייד בשער שלנו, אבל זה כנראה עליי. זה היה כמו דלי מים קרים על הראש. השקענו הרבה, אנחנו חייבים להיות כנים כדי לומר שזה היה משחק קשה, וגם ציפינו לזה".

מנואל נוייר חוגג, שוער נבחרת גרמניה. רויטרס
שואג מאושר. נוייר/רויטרס
כריסטיאן אריקסן, קספר שמייכל, שחקני נבחרת דנמרק מאוכזבים. רויטרס
תחושת פספוס. דנמרק/רויטרס

המספרים

* ג'מאל מוסיאלה הוא הגרמני הראשון מאז מונדיאל 2014 שכובש לפחות שלושה שערים בטורניר גדול. אנדרה שורלה ותומאס מולר קדמו לו עם שלושה.

* מנואל נוייר הפך לשיאן ההופעות של גרמניה בטורנירי יורו עם המשחק ה-19 שלו. הוא נפרד מבסטיאן שוויינשטייגר שחלק איתו את הפסגה במשך כמה ימים עם 18 כ"א.

* קאי האברץ הפך לגרמני השלישי שכובש לפחות צמד בשני טורנירי יורו שונים - אחרי שהגיע לשניים. קדמו לו רודי פלר (1984, 1988) ומריו גומז (2012, 2016).

* קאי האברץ הגיע לארבעה שערים במדי נבחרת גרמניה באליפויות אירופה. רק יורגן קלינסמן ומריו גומז (חמישה כל אחד) מקדימים אותו.

* האברץ הוא גם הגרמני הראשון אי פעם שכובש שני פנדלים באותו טורניר יורו.

* גרמניה הפסידה רק שניים מ-30 המשחקים בהם הובילה באליפויות אירופה - מול הולנד ב-1988 וצ'כיה ב-2004. היו עוד שתי תוצאות תיקו והערב הניצחון ה-26.

* בגיל 21 ו-124 ימים, ג'מאל מוסיאלה הוא הכובש הצעיר ביותר של גרמניה במשחק נוקאאוט ביורו.

* גרמניה העפילה לרבע הגמר של טורניר גדול לראשונה מאז יורו 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully