וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק אשפיז אלוף אירופה לקדטים, מיכאל אלדן ושליו כהן זכו בארד

27.6.2024 / 21:25

הישג מרשים לג'ודו הישראלי: זכייה בשלוש מדליות ביומה הראשון של אליפות אירופה עד גיל 18 המתקיימת בסופיה

"דריבל", 27.6/עריכת וידאו: נתי ברנד

הג'ודו הישראלי ממשיך במסורת והערב (חמישי) רשמה נבחרת הקדטים הישגים מרשימים כאשר שלושה ספורטאים ניצבו על הפודיום באליפות אירופה - יצחק אשפיז זכה בזהב, מיכאל אלדן ושליו כהן זכו בארד.

יצחק אשפיז, אלוף העולם עד גיל 18, זכה בזהב בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג. את יום הקרבות החל אשפיז בניצחון ביתרון עונשים על ירוסלב אילואי ממולדובה, המשיך עם ניצחון באיפון על אמיל נילסן מדנמרק בשמינית הגמר וברבע הגמר גבר בניצחון על ליבנטה קיס ההונגרי. בחצי הגמר פגש בדרבי ישראלי את חברו לנבחרת, שליו כהן שגם עליו גבר באיפון והעפיל לקרב הגמר. בגמר פגש להתמודדות את ג'קוב קורובסקי הפולני אותו ניצח באיפון.

נבחרת הקדטים באליפות אירופה בג'ודו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
שלוש מדליות ביומה הראשון של האליפות/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

מיכאל אלדן שהתחרה בקטגוריית המשקל עד 50 ק"ג, החל את יום הקרבות בניצחון באיפון בסיבוב הראשון על פרנצ'יסקו פינטו הפורטוגלי, אך הפסיד לאחר מכן לבאדיר פיזולאייב האזרי. בעקבות ההפסד נשר לבית הניחומים, בו גבר בניצחון בשני וואזרי על פורקן גול הטורקי ועל ג'יאודוני האיטלקי. בקרב על המדליה גבר בניצחון בעונשים על אקסל צ'אוק הצרפתי וסיים עם מדליית הארד.

שליו כהן, שהתחרה בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג, החל את יום הקרבות בניצחון בשני וואזרי על פירסלב ניקולוב הבולגרי, המשיך בניצחון נוסף בשני וואזרי על רפאל סודאנו האיטלקי וברבע הגמר ניצח באיפון את ליאובה סארפיין הארמני. בחצי הגמר נוצח כאמור בידי חברו לנבחרת יצחק אשפיז, ובקרב על הארד גבר באיפון על ניאד רחיאמוב האזרי, וסיים גם הוא עם מדליית הארד.

בסך הכל, כאמור, שלוש מדליות לנבחרת הקדטים ביומה הראשון של התחרות, בהובלת מאמני הנבחרת טומי ארשנסקי וטל אלמוג. יו"ר האיגוד משה פונטי אמר: "זהו שבוע קשה ומורכב עבורנו, בתוך תקופה קשה וכואבת. הספורטאים שמתאמנים בנבחרות הגברים עלו עם מוטיבציה גדולה, ואנחנו מקדישים את המדליות לזכרו של עומר סמדג'ה ז"ל שהיום אביו אורן קם מהשבעה עליו. שבוע קשה וכואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully