וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים הסתדרו: הרכב שלב הבתים של יורו 2024

ממרדשווילי בלט מעל כל השוערים, ספרד שלחה הכי הרבה נציגים, אוסטריה היממה את בית ד' וגאורגיה את אירופה כולה. שחקנים רבים כיכבו עד עכשיו באליפות אירופה, אבל רק 11 נבחרו להרכב הטורניר של שלב הבתים

"דריבל", 27.6/עריכת וידאו: נתי ברנד

שלב הבתים ביורו 2024 ננעל, וכעת העיניים לקראת פתיחת שלב שמינית הגמר בשבת עם המשחקים בין שוויץ לאיטליה (19:00, ספורט1) וגרמניה מול דנמרק (22:00, ספורט1). עם לא מעט שערים, הפתעות ודרמות, לא מעט שחקנים הצטיינו עד כה בטורניר, עם 11 שבלטו במיוחד מעל כולם. הנה הרכב הטורניר, עד כה, באליפות אירופה.

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

גיורגי ממרדשווילי (גאורגיה)

עם הכי הרבה הצלות בשלב הבתים (20), ארבע ספיגות והעפלה מדהימה לשמינית הגמר בקמפיין היסטורי עבור הנבחרת הגאורגית, כנראה שבקרב צופי הטורניר אין ספק לגבי זהותו של השוער המצטיין באליפות אירופה עד כה. שוערה של ולנסיה סיפק שלב בתים יוצא מן הכלל עם כמה מהופעות השוערות המרשימות שהיו, שיעניקו לו, ככל הנראה, גם הצעות רבות בקיץ הקרוב. העטלפים, מצדם, כבר הציבו תג מחיר על ממרדשווילי - 40 מיליון יורו - סכום שקבוצות הפאר באירופה לא יבהלו ממנו.

גיורגי ממרדשווילי שוער נבחרת גאורגיה. GettyImages
מעל כולם. ממרדשווילי/GettyImages

דני קרבחאל (ספרד)

אלוף אירופה עם ריאל מדריד המשיך את העונה הנהדרת שלו מהמדים של הבלאנקוס למדי לה רוחה. קרבחאל הוא הנציג הראשון מבין ארבעה של הנבחרת הספרדית, המרשימה ביותר עד כה ביורו, כשיחד עם מארק קוקורייה, הוא סיפק הופעות נהדרת גם בפן ההתקפי וגם בפן ההגנתי. בשלושת המשחקים של ספרד בשלב הבתים, היא סיימה ללא ספיגות ואין ספק שמלבד הצלת הפנדל של אונאי סימון, לקרבחאל וחבריו לחוליה ההגנתית יש תפקיד משמעותי. האם זה יספיק לזכייה באליפות אירופה הרביעית של לה רוחה? את זה נדע רק ב-14.7, אם ספרד תגיע לשם בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דני קרבחאל נבחרת ספרד. GettyImages
המשיך את הכושר מליגת האלופות. קרבחאל/GettyImages

ריקרדו קלאפיורי (איטליה)

ההגנה האיטלקית בדרך כלל מדברת בעד עצמה במשך ההיסטוריה, עם שמות עבור כמו פאולו מלדיני, פאביו קנבארו, אלסנדרו נסטה ועוד רבים וטובים. הסיפור של קלאפיורי מעט שונה, בטח בהתחשב שהוא משחק בקבוצה כמו בולוניה, אך במדיה רשם עונה יוצאת מן הכלל וכעת הוא מבוקש בקבוצות כמו יובנטוס, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד. קפיצת המדרגה שלו בטורניר קיבלה מכה קלה בכנף עם שער עצמי אומלל בהפסד 1:0 לספרד, אבל לבלם המוכשר, הנמצא במקום השלישי עם הכי הרבה חילוצי כדור (24), חלק חשוב בהעפלה של אלופת אירופה לשמינית הגמר. שם, היא תקווה לא להפסיד לשוויץ כמו שצרפת עשתה ביורו הקודם, והמכה הרצינית עבור לוצ'אנו ספאלטי היא העבודה שקלאפיורי המוצהב לא יעמוד לרשותו.

ריקרדו קלאפיורי נבחרת איטליה. GettyImages
עניין של זמן עד שהוא בקבוצה גדולה? קלאפיורי/GettyImages

פפה (פורטוגל)

בגיל 41 ו-117 ימים, פפה שבר את השיא עבור השחקן המבוגר ביותר לשחק ביורו. גם בגילו, הפורטוגלי הוותיק ממשיך להראות כמה הוא משמעותי עבור אלופת אירופה מ-2016, כשבשני המשחקים בהם פתח בשלב הבתים, הנבחרת של רוברטו מרטינס ספגה רק שער אחד ונראתה משמעותית טוב יותר מאשר בהפסד 2:0 לגאורגיה, שם חסרונו הורגש מאוד. נגד נבחרת סלובניה זה כבר אמור להיות פשוט יותר עבור פורטוגל, אבל נראה שמכל הרוטציה שביצע מרטינס נגד גאורגיה, הראשון לשוב ל-11 הוא פפה.

שחקן נבחרת פורטוגל פפה. רויטרס
עדיין מהטובים בבלמי הטורניר. פפה/רויטרס

מארק קוקורייה (ספרד)

אולי ההפתעה הגדולה ביותר עד כה בטורניר מגיע דווקא מהנבחרת הספרדית. המגן השמאלי של צ'לסי איבד את המקום בהרכב במהלך העונה החולפת מספר פעמים, אכזב המון ונפצע גם לא מעט. אלא, שביורו הנוכחי הוא קיבל את הקרדיט מלואיס דה לה פואנטה במפתיע, דווקא אחרי עונה מדהימה של אלכס גרימאלדו, והוא החזיר למאמנו בענק. עם 16 חילוצי כדור ותזכורת שהמגן הספרדי היה אמור להיות "היורש של ג'ורדי אלבה" במדים הלאומיים, קוקורייה הוא כנראה המפתיע והמצטיין עד כה אצל אחת הפייבוריטיות לזכייה.

מארק קוקורייה נבחרת ספרד. רויטרס
הפתעה ענקית. קוקורייה/רויטרס

גרניט ג'אקה (שוויץ)

אוהדי קבוצות הפרמיירליג נוהגים לצחוק על שחקני ארסנל ולומר: "תעזבו את הקבוצה, ותראו איך תזכו ישר בתארים". ג'אקה הוכיח העונה לא רק שהאמירה הצינית הזאת קיבלה משמעות עם העונה ההיסטורית של באייר לברקוזן, אליה עבר בקיץ האחרון, אלא גם ברמה האישית עם שיפור מדהים כמעט בכל אספקט. מי שהיה אמור להנהיג את התותחנים, ובדרך כלל הבריק במדי הנבחרת השוויצרית, שוב הוכיח בשלב בתים מצוין שהוא כרגע אחד הטובים בעמדה שלו. הקשר הוותיק שיחק בכל הדקות עד כה בטורניר, והוא ינסה לשחזר את ההצלחה מהיורו הקודם ולהדיח את איטליה בשמינית הגמר, כדי להגיע, כנראה, לרבע גמר מול אנגליה ולהוכיח כמה הקהל האנגלי טעה לגביו.

קפטן נבחרת שוויץ, גרניט ג'אקה. TOBIAS SCHWARZ/AFP, GettyImages
ממשיך להבריק העונה. ג'אקה/GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

מרסל זאביצר (אוסטריה)

בהיעדרו של דייויד אלאבה, אוסטריה חיפשה מנהיג כדי לשרוד את בית ד' הקשה שכלל את צרפת, הולנד ופולין, והיא מצאה אחד כזה שהיה לה מתחת לאף במשך שנים. זאביצר הבריק העונה בבורוסיה דורטמונד, כל הדרך להפסד בגמר ליגת האלופות, ובמדי הנבחרת האוסטרית המשיך בכושר הנהדר שלו עם שער ניצחון דרמטי ב-2:3 על הולנד, שהעלה את אוסטריה מפסגת הבית וסידר לה מסלול קל יותר משמעותית. נגד טורקיה המשימה לא תהיה פשוטה בשלב הבא, אבל המסלול "הנוח" לכאורה, עשוי להקפיץ את זאביצר שהיה נחשב לבינוני שנים רבות, ואת נבחרתו אולי אפילו עד חצי הגמר.

מרסל זאביצר חוגג עם שחקני נבחרת אוסטריה. רויטרס
מנהיג חדש לאוסטריה. זאביצר/רויטרס

פביאן רואיס (ספרד)

עוד לפני שריקת הפתיחה נגד קרואטיה במחזור הפתיחה, היה ברור שלואיס דה לה פואנטה ישים את רודרי ופדרי בקישור, אך השאלה סביב הקשר השלישי בהרכב הספרדי נותרה פתוחה. הקשר של פריז סן ז'רמן קיבל את הקרדיט ממי שנתן לו את המפתחות עוד בנבחרות הצעירות, והוא החזיר לו במשחק מושלם עם שער, בישול ופרס השחקן המצטיין ב-0:3 על הקרואטים. רואיס השתלט יחד עם שני הקשרים האחרים על הנבחרת, ויחד הם ניהלו את הנעת הכדור של לה רוחה בצורה נפלאה. עם 91.5% דיוק במסירות ושמינית גמר נגד גאורגיה, הציפייה היא מרואיס, פדרי ורודרי להמשיך להוביל את ספרד הכי רחוק שיש ביורו.

פביאן רואיס נבחרת ספרד. GettyImages
מככב בלה רוחה. רואיס/GettyImages

ג'מאל מוסיאלה (גרמניה)

כבר בגיל 19 הקשר הצעיר של באיירן מינכן היה אחראי על שער האליפות של קבוצת הפאר הגרמנית ב-1:2 על פ.צ. קלן. העזיבה בגיל צעיר מאנגליה בחזרה לגרמניה, ומצ'לסי לבאיירן מינכן, היוותה עבור השחקן המוכשר את קפיצת המדרגה שהוא היה צריך, עם קרדיט שקיבל בגיל צעיר. שלוש פעמים איים מוסיאלה על השער ביורו הנוכחי וכבש פעמיים, היה אחד ממובילי הכדור המרשימים עד כה בטורניר ובעיקר הראה משהו שלא קיים בהרבה נבחרות עם שפת גוף שאומרת: "תביאו לי את הכדור, המשחק הזה שלי". לגרמניה יש קישור מופלא, צמד בלמים חזק, את פלוריאן וירץ וטוני קרוס, אבל מוסיאלה משדר משהו אחר. משהו שממנו, אולי, תצא אלופת אירופה הבאה.

ג'מאל מוסיאלה שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער במשחק הפתיחה של יורו 2024. רויטרס
התקווה של גרמניה. מוסיאלה/רויטרס

ניקו וויליאמס (ספרד)

קצת קשה לבחור בהתקפה הספרדית בין לאמין ימאל לניקו וויליאמס, אבל שחקנה של אתלטיק בילבאו ניצח במעט, על אף שלא כבש או בישל עדיין. אחיו, איניאקי, בחר לייצג את נבחרת גאנה, אבל ניקו החליט לייצג את לה רוחה, ונראה שיחד עם ימאל הוא עשוי להוביל את ההתקפה הספרדית בשנים הקרובות. עם דריבל נהדר, מהירות יוצאת דופן ומעט חוסר מזל על הבעיטה שזעזעה את המשקוף של ג'אנלואיג'י דונארומה בשלב הבתים, וויליאמס עשוי להיות הקלף המנצח של ספרד במאבק על הזכייה ביורו. עם היכולת שלו עד עכשיו, לבילבאו יהיה קשה לסרב להצעות עבורו בקיץ שכבר יזרמו מכיוון ברצלונה, צ'לסי ושאר אריות אירופה.

ניקו וויליאמס נבחרת ספרד. רויטרס
לא יהיה הרבה זמן בבילבאו. וויליאמס/רויטרס

ז'ורז' מיקוטאדזה (גאורגיה)

ספק אם בפתיחת שלב הבתים מישהו דמיין שמלך שערי היורו עד כה היה מגיע מנבחרת גאורגיה. מעבר לכך, ספק אםהיו חושבים שזה מישהו שאינו חביצ'ה קברצחליה, אבל מיקוטאדזה הימם את כולם כשכבש שלושה שערים והוסיף עוד בישול בדרך לשמינית הגמר. עם חוש אדיר לכיבוש שערים, מהירות וטכניקה יוצאת מן הכלל, שחקן ההתקפה שירד עם מץ לליגת המשנה בצרפת, אך מחוזר אצל הרבה מאוד קבוצות בכירות באירופה, לא יתקשה כנראה למצוא מקום לכבוש בו גם בעונה הבאה. בשמינית הגמר מצפה לו משוכה קשה מאוד בדמותה של ספרד, אבל גם נגד כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הוא כבש וניצח, אז למה לא להמשיך לחלום בגאורגית?

ז'ורז' מיקוטאדזה נבחרת גיאורגיה. GettyImages
מלך שערי היורו. מיקוטאדזה/GettyImages

משחקי שמינית גמר היורו

שבת, 19:00, ברלין: שוויץ - איטליה
שבת, 22:00, דורטמונד: גרמניה - דנמרק

ראשון, 19:00, גלזנקירשן: אנגליה - סלובקיה
ראשון, 22:00, קלן: ספרד - גאורגיה

שני, 19:00, דיסלדורף: צרפת - בלגיה
שני, 22:00, פרנקפורט: פורטוגל - סלובניה

שלישי, 19:00, מינכן: רומניה - הולנד
שלישי, 22:00, לייפציג: אוסטריה - טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully