וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים מדליות בפריז, מסתכלים כבר על לוס אנג'לס 2028"

בעוד 28 ימים ייפתחו המשחקים האולימפיים בפריז, ובמשלחת הישראלית המונה כיום 70 ספורטאים (בספורט האישי) נכללים 10 ספורטאים מאגודת מכבי תל אביב. תפסנו לשיחה את יו"ר האגודה דורון שיטרוק, שמכוון גבוה: "יש לנו 3,500 ספורטאים. רוצים 10,000 עד 2030"

דורון שיטרוק עם ארטיום דולגופיאט וסרגיי וייסבורג. אגודת מכבי תל אביב,
דורון שיטרוק עם ארטיום דולגופיאט וסרגיי וייסבורג/אגודת מכבי תל אביב

בעוד 28 ימים ייפתחו המשחקים האולימפיים בפריז, ובמשלחת הישראלית המונה כיום 70 ספורטאים (בספורט האישי) נכללים 10 ספורטאים מאגודת מכבי תל אביב, הנחשבת לספקית הגדולה ביותר של ספורטאים למשלחת האולימפית.

בין הספורטאים במשלחת ישראל: רצי המרתון לונה צ'מטאי סלפטר ומארו טפרי שזו להם הופעה שלישית במשחקים האולימפיים. עבור ארטיום דולגופיאט, האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע טוקיו 2020, הטריאתלט שחר שגיב וגולשת הגלים ענת ליליאור זוהי הופעה שנייה. הקשתית מיכאלה משה, רץ המרתון גשאו איילה, המתעמלות האומנותיות חברות נבחרת ישראל רומי פריצקי ודיאנה סברצוב כמו גם האתלט בלסינג אפריפה יערכו בפריז את הופעתם הראשונה במשחקים האולימפיים.

"מקדישים מאמצים לשדרוג הפירמידה הניהולית"

"מכבי תל אביב, המאגדת בתוכה 18 ענפי ספורט, לא כולל את ענפי הכדורגל והכדורסל של מכבי תל אביב המתנהלים באופן עצמאי, היא הדגם המוביל למצוינות בספורט הישראלי. הפירמידה במועדון הכולל כ-3,500 ספורטאיות וספורטאים בכל הגילאים פועלת כשלנגד עיניה מטרה ברורה - הישגיות ומצוינות תוך הקפדה על הקניית ערכים חינוכיים של מעורבות בקהילה, הרבה חינוך וחיבור אנושי בין ילדים ונוער בכל האספקטים", אומר רו"ח דורון שיטרוק, יו"ר אגודת מכבי תל אביב ענפי ספורט מזה 12 שנים, בעבר אלוף ושיאן ישראל (4 פעמים) ב-400 מטרים ואלוף ישראל ב-200 מטרים (פעמיים) במדי מכבי תל אביב ואיש רב פעלים במוסדות נוספים: סגן יו"ר מכבי ישראל, גזבר מכבי תנועה עולמית, חבר ועדת הביקורת של הוועד האולימפי בישראל ויו"ר ועדת הכספים של תנועת הצופים.

מאז המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 כולל המשלחת האולימפית של פריז למכבי תל אביב ייצוג של 40 ספורטאים במשלחות האולימפיות של ישראל כשהענפים הבולטים הם אתלטיקה, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית.

"בחמש השנים האחרונות מקדישה מכבי תל אביב את מאמציה בשדרוג הפירמידה הניהולית שלה. המועדון משקיע בתהליך זה משאבים כספיים רבים מתוך המערכת עצמה ומשלם שכר מעריך והולם למאמנים ולמנהלים המקצועיים באגודה, כדי שאלה יקדישו 100 אחוזים של זמן ומאמצים לקידום הספורטאים והעלאת הרמה המקצועית ההישגית שלהם. הניהול במועדון מאופיין במקצועיות, בידע רב וניסיון, בקשרים ובמערכת תומכת בכל הפארמטרים הזקוקים לקידום הספורטאים", מסביר שיטרוק.

ספורטאי מכבי תל אביב: מארו טפרי, ארטיום דולגופיאט, לונה צ'מטאי סלפטר, בלסינג אפריפה, רומי פריצקי, דיאנה סברצוב. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
מדליה הפעם? לונה צ'מטאי סלפטר (שלישית משמאל) וספורטאי מכבי תל אביב/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

בשונה מקבוצות הכדורגל והכדורסל של מכבי תל אביב, שהן בבעלות פרטית וחברות רשומות, באגודות הספורט אין בעלות פרטית. מועדון מכבי תל אביב ענפי ספורט היא עמותה לכל דבר ועניין הכוללת יו"ר - דורון שיטרוק, 11 חברים בוועד המנהל שמרביתם מכהנים כיושבי ראש מחלקות הספורט הפועלים בהתנדבות מלאה בניהול וקידום יום יומי של המחלקות שלהם, ועדת כספים וועדת ביקורת. למועדון מאז הקמתו, באופן רציף, אישור ניהול תקין מטעם רשם העמותות ואישור מוסד לזיכוי תרומות לעמותות לפי סעיף 46. למועדון מכבי תל אביב ענפי ספורט קשרים הדוקים עם קבוצות הכדורגל והכדורסל של מכבי תל אביב בעיקר בכל הקשור לפעילות חברתית, חינוך וקהילה בשיתוף עם עמותת אחים לסמל.

הניהול במועדון במכבי תל אביב ענפי ספורט הוא מקצועי נטו שמטרתו היחידה והעיקרית היא קידום הספורטאי. כיום, מעסיקה מכבי תל אביב כ-40 מאמנים ומנהלים מקצועיים במשרה מלאה, מרביתם ספורטאי עבר ברמות הגבוהות ביותר, בינהם ספורטאים אולימפיים וכאלה שעשו את הקריירה הספורטיבית שלהם במכבי תל אביב.

המטרה של המועדון להגדיל את כמות הספורטאים בו. בחמש השנים האחרונות המועדון גדל מ-1,000 ספורטאים ל-3,500. בראייה עתידית, המטרה היא להגיע ל-10,000 ספורטאים וספורטאיות בשנת 2030. תקציבה השנתי של מכבי תל אביב עומד על 20 מיליון שקל בשנה. כ-50% ממנו מושקע במאמנים ובמנהלים המקצועיים. "ככל ויהיו בעיר תל אביב-יפו יותר מתקנים לרבות ברכות שחייה, כך נוכל לשרת יותר ילדים ובני נוער שיעסקו בספורט האולימפי. אנחנו מתייחסים לכל ענף וענף כאילו הוא המוביל באגודה ומשקיעים בו אנרגיות וכספים כאילו הוא החשוב ביותר בספורט בישראל.

שיטרוק משתף: "החזון שלנו במכבי תל אביב ענפי ספורט הוא להיות מועדון לכל ענפי הספורט שיכלול אקדמיה. אנחנו שואפים להיות הבית של הספורט בישראל, בו תמיד הילד המצטרף אליו יהיה במרכז ויתפתח במסגרת כוללת של הכוונה לספורט המתאים לכל אחד ואחת. הילדים יעברו אבחון מקצועי ואימוני התאמה ובהיותנו אגודה רב ענפית כל אחד ימצא את מקומו וישתלב בספורט המתאים לו".

"29 מדליות באליפויות העולם ואירופה"

עבור מכבי תל אביב רגע השיא של השנה הוא היום בו יפתחו המשחקים האולימפיים בפריז, שכן למכבי תל אביב -המועדון הגדול הזה, יש נציגות של עשרה ספורטאים במשלחת הישראלית. בולטת הנוכחות של ספורטאי מכבי תל אביב במשלחת רצי המרתון בה למכבי תל אביב שלושה נציגים: לונה צ'מטאי סלפטר, מארו טפריו גשאו איילה ובהתעמלות אומנתית בה שתיים ממתעמלות מכבי תל אביב רומי פריצקי ודיאנה סברצוב הם חברות הנבחרת וכל זאת "חרף השנה המאתגרת בכל המובנים, לא עצרנו לרגע את הפעילות ונתנו מענה לכל צורך של הספורטאים שלנו. במניין מספר המדליות של ישראל באליפויות העולם ואירופה לבוגרים ולצעירים, ספורטאי מכבי תל אביב זכו ב-29 מדליות ועל כך גאוותנו", מציין שיטרוק.

אחד הקשיים בספורט הישראלי הוא שהתקציב הכולל של מדינת ישראל המוקדש לספורט האולימפי אם מוציאים ממנו את ענפי הכדורגל והכדורסל אינו מספיק לקידום הספורט האולימפי. הדבר גורם לכך שהסכומים המועברים לאגודות הספורט נמוכים יחסית. כדי להמחיש זאת, רק 10% מתקציבה של מכבי תל אביב, אגודת הספורט הגדולה בארץ מתקבלים ממשרד הספורט.

דורון שיטרוק. יחצ,
שאיפות גדולות. דורון שיטרוק/יחצ

"ככל שמדינת ישראל תשקיע יותר כסף באגודות הספורט המהוות את הבסיס לקיומו של הספורט בישראל, שכן, האגודות הן אלה האחראיות לגילוי הכישרונות, טיפוחם וקידומם עד לרמות של נבחרות לאומיות, כך הנטל הכלכלי על ההורים יפחת" מסביר שיטרוק, "אנחנו כבר מסתכלים לקמפיין האולימפי הבא - לוס אנג'לס 2028. יש לנו כישרונות רבים במגוון ענפי ספורט ושאיפתנו היא שמספר הנציגים של מכבי תל אביב במשלחת האולימפית הבאה יגדל, מזה של היום העומד על עשרה ספורטאים בדגש על המשכיות של מספר ספורטאים והצטרפותם של ספורטאים חדשים צעירים יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully