וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מנצחים חוץ מאבדיה? התגובות לטרייד בארצות הברית

בוושינגטון זעמו: "מהלך איום ונורא. הוויזארדס לא ימצאו שחקן בקליבר שלו". בפורטלנד התלהבו: "ייתן בוסט עצום לקבוצה. עסקה גדולה". ומדוע לדעת הפרשן הבכיר "זה יעבוד מעולה"? בארה"ב מנתחים: בטרייד על אבדיה יש בעיקר מנצחים, אבל מה עם השחקן?

דני אבדיה מתאמן בפגרה/מתוך אינסטגרם

אוהדי וושינגטון ואוהדי פורטלנד קיבלו בהפתעה גמורה את הטרייד ששלח הלילה (בין רביעי לחמישי) את דני אבדיה לאורגון. הפורוורד הישראלי יעבור לקבוצה מהמערב תמורת מלקולם ברוגדון, שתי בחירות סיבוב ראשון ובחירת סיבוב שני, והתגובות בארצות הברית ממחישות עד כמה המהלך היה בלתי צפוי.

"וואו. מהלך איום ונורא של מייקל ווינגר ו-וויל דוקינס. מדהים כמה שזה גרוע. דני אבדיה רק בן 23, ורק התחיל לפרוץ. הוא חתום על אחד החוזים הכי נוחים ב-NBA. הביטחון בהנהלה של הוויזארדס רק ירד כעת", מכתב בחשבון הטוויטר של האתר "DCSportsBuzz". הבלוגר גרג פיינברג כתב: "דני אבדיה רק בן 23, חתום על אחד החוזים הכי טובים בליגה וסיים עונת פריצה. אין לי מושג למה הוויזארדס עשו מהלך כזה. חייב להיות משהו מעבר לברוגדון ולבחירה ה-14 בדראפט. זה לא אמיתי".

"הטרייד על דני אבדיה הוא עוד צעד אחורה מבחינת וושינגטון", כתבו באתר "Yardbarker". דני רשם עונת פריצה בעונה שעברה, ושיאו עוד לפניו. בינתיים, ברוגדון שיחגוג בקרוב 32, הוא בעיקר פוטנציאל לעזוב כלעומת שבא. בהתחשב בהערכות הפסימיות בנוגע לאיכות של השחקנים במחזור הדראפט הזה, קשה להאמין שוושינגטון תמצא שחקן בקליבר של אבדיה. העונה שעברה הלכה לוויזארדס בצורה הכי גרועה שיש, אבל בינתיים הקיץ הזה נראה מכוער בדיוק באותה מידה".

מייקל פינה מ"דה רינגר", כתב ש"אני מבין שאף אחד לא צפה בוויזארדס בעונה שעברה, אבל אבדיה שחקן די טוב". לדבריו, "הייתי מעדיף שדני יישאר מאשר שהוויזארדס יקבלו שתי בחירות סיבוב ראשון. הוא בן 23, והולך ומשתפר. קשה לי להאמין שהבחירה 14 בדראפט הזה יהפוך לשחקן טוב יותר ממנו".

הכתב מייק פראדה מ"האתלטיק" הוסיף: "הראש אומר - שתי בחירות סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני תמורת דני זה מצוין. הלב אומר - אני הולך להתגעגע לשחקן האהוב עליי בקבוצה".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Alika Jenner, GettyImages
המפסיד הגדול של הטרייד? אבדיה/GettyImages, Alika Jenner

אבל היה גם מי שהרגיע את הביקורות, והסביר שמדובר במהלך משתלם לוושינגטון. "עסקה טובה מאוד לוושינגטון. דני עומד להפוך לאחד השחקנים עם החוזים הכי משתלמים בליגה, אבל בחירת לוטרי, עוד בחירת סיבוב ראשון ומלקולם ברוגדון - זה דיל טוב", ציין סם וסיני מ"האתלטיק".

גם הכתב הוותיק דייויד אולדריג' מ"האתלטיק" כתב: "אני מבין שאנשים מחבבים את דני. הוא סיים את העונה הטובה בחייו והוא רק בן 23. אבל תבינו: המטרה של הוויזארדס ושל קבוצה שבונה את עצמה מחדש, היא להיות כמה שיותר גרועה בטווח הקצר, כדי שתוכל לבחור שחקן שישנה את הקבוצה בדראפט 2025. שום דבר אחר לא חשוב".

גם בפורטלנד משוכנעים שניצחו את הטרייד. "האוהדים של הבלייזרס כבר מתים על המהלך הזה, בזמן שאוהדי וושינגטון זועמים", ציין כתב הבלייזרס אדם ביארנסון. "אבדיה שומר טוב ומעלה, יש לו סייז טוב והוא מגיע אחרי עונת פריצה. בנוסף, החוזה שלו טוב מאוד. ג'ו קרונין (ה-GM של הבלייזרס) עשה עסקה גדולה!".

בבלוג "Blazersedge" כתבו: "הצירוף של אבדיה מקפיץ את הציון של פורטלנד על ליל הדראפט. הגיוון שלו והחוזה נוח, הם בוסט עצום לסגל של פורטלנד".

קווין אוקונור מ"דה רינגר" הוסיף על כך וכתב: "אני תמיד בעד דני אבדיה. כתבתי עליו בטור אחת המטרות הכי איכותיות הקיץ לקבוצות שרוצות לזכות באליפות, אבל הוא יהיה מצוין גם עבור קבוצה צעירה כמו הטריילבלייזרס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דני אבדיה במדי פורטלנד טריילבלייזרס. אילוסטרציה, עיבוד תמונה
מה הוא מרוויח? אבדיה במדים החדשים/עיבוד תמונה, אילוסטרציה

השאלה הגדולה היא מה, אם בכלל, אבדיה עצמו מרוויח מהמהלך. הבלייזרס נמצאים פחות או יותר באותה נקודת התפתחות כמו וושינגטון, לא צפויים לחזור לפלייאוף בקרוב, ולא מציעים לו אווירה תחרותית יותר, לפחות לא בשלב זה. גם מבחינה מקצועית, אבדיה יצטרך להוכיח את עצמו מחדש, לזכות באמון של המאמן ושל חבריו לקבוצה, בעוד בוושינגטון לפחות בפן הזה מקומו היה מובטח. בשלב זה, עדיין לא ברור אם ג'רמי גרנט אכן יעזוב את הבלייזרס, מה שעשוי לסלול את דרכו של אבדיה לחמישייה.

אבל כך או אחרת, יתכן שאבדיה יחזור כעת לתפקיד הסטופר ההגנתי בו שימש בעיקר בשנותיו הראשונות בליגה. "הבלייזרס בונים לעצמם זהות הגנתית, ואבדיה הוא מומחה הגנתי", כתבו ב"דה רינגר". ההתקדמות ההתקפית שלו עלולה להיעצר בסגל מלא בגארדים סקוררים שאוהבים את הכדור (סקוט הנדרסון, אנפרני סיימונס), ואבדיה יצטרך להגדיר מחדש את מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully