וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב גל אנטישמיות בספרד: חברה ישראלית לא תעניק חסות לטורניר

איש העסקים מיכאל מירילשוילי, שבבעלותו חברת ווטרג'ן, לא ישקיע בתחרות ה-ATP שבגלל המלחמה לא תתקיים בישראל, ועל פי התכנון אמורה להיערך בחיחון

מחוץ לקווים, 25.6.2024/עריכת וידאו: נתי ברנד

היום (שלישי) הודיעה חברת ווטרג'ין הישראלית על החלטתה שלא לתת חסות ‏לטורניר ATP בעיר חיחון שבספרד. החלטה דרמטית התקבלה בעקבות גל אנטישמיות במדינה, האג'נדה אנטי ישראלית של ממשלת ספרד הנוכחית והתקפות נגד החברה ‏בעיתונות הספרדית.

‏‏חברה ישראלית בבעלות איש העסקים מיכאל מירילשוילי הייתה אמורה לתמוך בטורניר בסכום של כמיליון וחצי דולר. לפי הדיווחים בספרד לפחות נכון לעכשיו משמעות ההחלטה - ביטול הטורניר בחיחון בפועל.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ', אלוף טורניר תל אביב. דני מרון
ג'וקוביץ' עם הגביע בטורניר בתל אביב ב-2022/דני מרון

בווטרג'ין אומרים שמבחינתם מכלול הנסיבות שלא מאפשרות לקיים טורניר בספרד מהווים אירוע כוח עליון. חברה ישראלית ‏עדכנה את ATP עוד בתחילת מאי על כך שפעילות אנטי-ישראלית ואנטישמית של ממשלת ספרד בזמן מלחמה בישראל לא מאפשרת לישראלים לתמוך כספית ולתת חסות לתחרות ספורט במדינה. נזכיר שמיכאל מירילשוילי הביא לישראל ב-2022 את טורניר ATP לראשונה אחרי שנים רבות שתחרויות טניס ברמה בינלאומית לא התקיימו בארץ. בטורניר השתתפו אז טניסאים המובילים בעולם ובראשם נובאק ג'וקוביץ הסרבי. גם בנובמבר 2023 הטורניר ‏היה אמור להיערך בתל אביב, אך בוטל בשל המלחמה.

באפריל כשנודע שחברת ווטרג'ין תעניק חסות לטורניר בחיחון פתחה עיתונות בספרד בקמפיין נגד מעורבות ישראלית: "ספקית של צה"ל תיתן חסות לטורניר בינלאומי בחיחון", כתבו בעיתון פופולרי אל דיאריו. פוליטיקאים ועיתונאים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית במדינה הביעו זעם על מעורבות ישראלית בטורניר בזמן שישראל מבצעת פשעי מלחמה, לטענתם. גם העובדה שווטרג'יון תרמה את המכונות המתקדמות שלה לייצור מי שתייה מהאוויר למספר בתי חולים בעזה בשנת 2020 לא ‏שכנעה את המתנגדים.

נכון להיום ווטרג'ין נמצאת במו"מ מול ATP כדי למצוא לטורניר מיקום חילופי אשר יאפשר קיום טורניר בינלאומי בשנת 2024 בחסות חברה ישראלית ובהשתתפות טניסאים ישראלים. מהחברה נמסר כי מיכאל מירילשוילי לא יסכים שייעשה שימוש בכספו לטובת קיום טורניר במדינה עוינת את ישראל. בשנת 2025 אמור הטורניר לחזור לישראל בכפוף למצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully