וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגות התיכונים נערכת לפתיחת שנת לימודים חדשה כנגד כל הסיכויים

בכנס שנערך במשרדי חברת MGS, התכנסו מאמני, נציגי ומורי בתי הספר המשתתפים באליפויות תשפ"ה. משחקי ליגות התיכוניים יחלו עם פתיחת שנת הלימודים

כנס כדורסל וכדורעף. התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל,
כנס כדורסל וכדורעף/התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

למרות השנה הקשה שעוברת על המדינה בכלל ועל מערכת החינוך בפרט, וממש עם היציאה לחופש הגדול, התקיים היום (א'), 23 ליוני 2024, כנס היערכות לקראת אליפות התיכוניים לתלמידות ולתלמידים תשפ"ה בכדורסל ובכדורעף. בכנס שנערך במשרדי חברת MGS, על ידי התאחדות הספורט לבתי ספר בנוכחות נציגי/ות(מורים/ות מאמנים/ות) נבחרות בתי הספר המשתתפים בליגות השונות בשנת הלימודים הקרובה.

השנה, שוחקו הליגות בצל המלחמה, והן היו כהרגלן מותחות, עם עשרות קבוצות שהתחרו על הזכות להשתתף במשחקי הגמר. השנה, כאמור, הליגות עברו התאמות לאור המצב הבטחוני, כאשר לוח הזמנים התקצר והושם דגש מיוחד לחיזוק החוסן והגאווה הלאומית.

בתחילת שנת 2024, ובעיצומה של המלחמה, התאחדות הספורט לבתי הספר הייתה תחת סכנת סגירה, זאת עקב החלטה על אי העברת התקציב לארגון, החלטה שאיימה באופן ממשי על המשך קיומה. אך, לאחר מאבק מהיר ומתוקשר, נתקבלה החלטה בוועדת החינוך של הכנסת על המשך קיומה של ההתאחדות, ועל העברתה ממשרד התרבות והספורט אל משרד החינוך.

במהלך הכנס, זיו ישראלי מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר, ציין כי ממצב של חוסר וודאות מוחלט לגבי עתידם עברנו למצב שבה התאחדות הספורט נרגשת ונערכת לקראת פתיחת שתי הליגות הכי גדולות של מערכת החינוך.

ליגות אלו הן חלון הראווה של הספורט הישראלי לבני ובנות הנוער ועבור התלמידות והתלמידים לשחק באולמות הספורט המובילים בישראל ועם קהלים עצומים המגיעים זו פסגה שכל אחד ואחת מהן חולם/ת.

גיא דגן. התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל,
גיא דגן/התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל

בין הדוברים בכנס היו גיא דגן המפמ"ר והממונה על החינוך הגופני, זיו ישראלי מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר, רועי לוין רכז אירועי הספורט הארציים והכדורסל של התאחדות הספורט לבתי הספר ומתן נחמיאס רכז הכדורעף מטעם התאחדות הספורט לבתי הספר, אשר בירכו את הנוכחות והנוכחים, פירטו את הדברים העיקריים המלווים את הליגה, ואף הציגו את התוכניות לקראת שנת הלימודים הקרובה. לוין ציין כי לאור המלחמה הנמשכת, הדברים התנהלו קצת אחרת, אבל יש אופטימיות רבה לקראת שנת הלימודים הבאה.

בנוסף, כחלק מהכנס הנוכחות והנוכחים עברו סיור במשרדי חברת MGS, נותנת החסות של התאחדות הספורט לבתי הספר, הדואגת להלביש את ליגות התיכוניים והמאמנים.

גיא דגן, המפמ"ר והממונה על החינוך הגופני : "אנו נמצאים בתקופה קשה ומורכבת, וכשמביטים לאחור על השנה שהייתה, אני גאה שהצלחנו להוציא לפועל טורנירים ואירועים להגברת החוסן הלאומי אשר נועדו בין היתר לשמירה על הכשירות ועל הכושר הגופני בתקופה כה מאתגרת. יתר על כן הצלחנו לקיים את כלל משחקי ליגות התיכוניים, גם אם במתכונת קצת שונה. אני רוצה להודות לכל הנוכחות והנוכחים על שנה מוצלחת למרות כל האתגרים שחווינו ועודנו חווים. אנו נערכים לקיים בשנה"ל תשפ"ה תכנית משחקים מלאה ומקווים מאד שמדינת ישראל תחזור לשגרה ונצליח ליישמה. מבקש להביע את תמיכתי בחיילי צה"ל, להשתתף בצער משפחות החללים ומייחל לחזרת החטופים".

בתחילת חודש ספטמבר מתוכננת להיפתח שנת הלימודים ואיתה כמו כל שנה יצאו לדרך אליפויות התיכוניים בכדורסל ובכדורעף ואנו מלאי תקווה שיהיו מותחים ומרתקים כמדי שנה.
במהלך הכנס הדגישו את התפקיד החיוני שממלאים אולמות הספורט של בתי הספר ביצירת מרחב של שפיות ותקווה לנערות והנערים, גם בתקופה מאתגרת זו.

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר: "חווינו שנה קשה מכל הבחינות, ועל אחת כמה וכמה גם התלמידות והתלמידים ברחבי המדינה. בימים אלו אנו מתחילים להתכונן לשנת הלימודים הבאה ורצוננו יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים להוביל את ספורט בתי הספר בכלל ואת ליגות התיכונים בכדורעף ובכדורסל בפרט לפסגות עשייה חדשים. אני רוצה להודות לכל המאמנות והמאמנים, למורות ולמורים, למנהלות ולמנהלים על העבודה הקשה שלהם/ן לאורך השנה, ובמיוחד בחודשים האחרונים. אנחנו כאן, מחויבים לבצע את עבודתנו בצורה המקצועית ביותר מתוך מטרה לייצר למשתתפים/ות את החוויות הספורטיביות והחינוכיות הגדולות ביותר שניתן .

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully