וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האור והטוב ינצח": מופע ההתעמלות לזכר אופיר ליבשטיין

ביום שבת האחרון התקיים מופע יוצא דופן באולם המופעים בקיבוץ דורות בדרום - מופע הנבחרות של המרכז להתעמלות שער הנגב: "מסר של תקווה, נחישות ותקומה"

מופע אקרובטיקה לזכר אופיר ליבשטיין. אייל ברימברם,
מופע אקרובטיקה לזכר אופיר ליבשטיין/אייל ברימברם

ביום שבת האחרון התקיים מופע יוצא דופן באולם המופעים בקיבוץ דורות בדרום - מופע הנבחרות של המרכז להתעמלות שער הנגב, שנקרא השנה: "האור והטוב ינצח". המופע הוקדש לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב שנרצח ב7 באוקטובר כשיצא להגן על ישובו כפר עזה. יוסי קרן, מ"מ ראש המועצה שהחליף את ליבשטיין בתפקידו, אמר על התחושות של רבים באולם המופעים: "אם הייתם אומרים לי לפני כמה חודשים שהמופע הזה יעלה, הייתי אומר לכם שהשתגעתם, זה האור בתוך החושך".

המופע כלל 11 קטעים מרגשים, שכל אחד מהם היה מיוחד במינו. "גלורי", הריקוד הפותח, דיבר על הכאב המשותף כעם וכקהילה, ועל הרצון להמשיך קדימה. "געגוע", מופע כסאות מרגש, הציג כסא צהוב שנותר מיותם בסיום, כסמל לכאב ולאובדן. "אחרי הסערה", מופע סולו של שי מילוא, הוקדש לזכרם של גילה, יזהר ודניאל פלד ז"ל, שנרצחו באירועי ה-7 באוקטובר.

"המופע הזה היה הרבה יותר מסתם מופע התעמלות - הוא היה מסר של תקווה, נחישות, ותקומה אמיתית" מספרת ניצן פלד, מאמנת הנבחרת התחרותית במרכז להתעמלות שער הנגב. "בעזרת התמדה ורוח לחימה, המרכז להתעמלות שער הנגב הראה שלמרות הקשיים, האור והטוב ינצחו תמיד."

מופע אקרובטיקה בשער הנגב לזכר אופיר ליבשטיין. אייל ברימברם,
מופע אקרובטיקה בשער הנגב לזכר אופיר ליבשטיין/אייל ברימברם

אירועי ה-7 באוקטובר השאירו חותם עמוק על המרכז להתעמלות שער הנגב, שם מתעמלים ומתעמלות רבות, כמו גם משפחותיהם, חוו טראומות בלתי ניתנות לתיאור וקשות מנשוא. רבים מהם איבדו בני משפחה, נפגעו או נאלצו לעזוב את בתיהם. המתעמלים והמתעמלות, שמרביתם תושבי מועצות שער הנגב ואשכול, והצוות המקצועי עמדו בפני מציאות קשה ומאתגרת. שלושה מבני משפחתה של אחת המאמנות אף נרצחו באירועי אותו יום. המאמנים והמאמנות נאלצו להתפנות מבתיהם, מה שהביא להשבתה זמנית של הפעילות במרכז.

אחרי חודשים קשים של נדודים והתמודדות עם המציאות הקשה, המרכז להתעמלות שער הנגב הצליח להחזיר את המתעמלים והמתעמלות לשגרה. הנבחרת התחרותית הייתה הראשונה לחזור לפעילות, ובהדרגה חזרו לפעול גם יתר המתעמלים והמתעמלות. למרות התנאים הקשים, הם המשיכו להתאמן בכל מקום שיכול היה לקבלם, עד שבינואר חזרו לאולם שלהם.

בחודש אפריל האחרון, הצליח המרכז לרשום הישג מרשים כאשר אלון קורן, מתעמל הפס הבכיר בארץ, השתתף באליפות אירופה בטמבלינג שנערכה בפורטוגל. אלון היה המתעמל הראשון והיחיד עד כה שייצג את ישראל באליפות אירופה לבוגרים בענף זה. ההשתתפות של אלון באליפות מהווה ציון דרך חשוב ומשמעותי בהתפתחות הענף בארץ.

רותם יהודאי שמאמנת את הנבחרת יחד עם ניצן מוסיפה: "למרות כל הקשיים, המתעמלים והמתעמלות התמודדו בתחרות גביע איגוד ההתעמלות, וזכו במדליות רבות. ההישג הזה מהווה סמל לתקומה וניצחון רוחני עבור כל חברי המרכז. כעת, המתעמלים והמתעמלות מתכוננים לאליפות ישראל שתתקיים ב-2 ביולי בחולון. גם בשנה כזו, היה לנו חשוב כמדי שנה, עם כל הקשיים והתנאים הקשים, לקיים את המופע למרות המציאות הבלתי אפשרית, המתעמלים והמתעמלות ובני משפחותיהם החליטו ללכת על זה יחד איתנו כדי להראות שהחיים ממשיכים לצד הכאב והציפייה האין סופית לחזרת החטופים, ובמיוחד להראות שהכאב לא ישתק אותנו ושנמשיך קדימה עם ראש מורם."

דפנה סיבוני, מנהלת מחלקת הספורט במועצה הוסיפה כי "מרגש לראות את הבנות הנפלאות מכל אזור העוטף שעל אף הכאב והאתגרים שבימים אלה, חוזרות לעשות את מה שהן אוהבות. נמשיך לטפח כאן בשער הנגב את הצעירים המצויינים שלנו לעסוק בספורט, המסמל את החזרה לחיים לצד הקושי העצום מאז ה7 באוקטובר. הופעות האקרובטיקה המסורתית המתקיימות מדי שנה, מקבלות השנה משמעות חדשה אך בליבנו המסר החשוב ביותר שגם בתקופה זו "האור והטוב ינצח". אני מודה לכל מי שנטל חלק בהופעות כדי שיחד נוכל להמשיך ולהנות מאהבה הגדולה ליצירה, לספורט ולמקום הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • התעמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully