וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כל היופי בכדורגל": גיבור השעה של איטליה בהלם

זקאני חתם שבוע חלומי עם שער דרמטי שכל כולו מחווה לאליל ילדותו דל פיירו, ונותר על סף דמעות: "זה מרגש מאין כמוהו". ספאלטי דווקא הגיב בזעם, מודריץ' הגיע דומע לקחת את פרס השחקן המצטיין כנראה במשחקו האחרון ביורו: "לא הזמן לדבר על זה"

תקציר ה-1:1 הדרמטי של איטליה מול קרואטיה בבית ב' של יורו 2024/ספורט1

נבחרת איטליה, אלופת אירופה להזכירכם, הייתה שניות ספורות מהפסד שני בשלב הבתים של יורו 2024 שהיה מוריד אותה למקום השלישי ומסבך אותה כהוגן, אבל בדקה ה-90+8 הגיע מתיאה זקאני המחליף שכבש שער מדהים, קבע 1:1 מול קרואטיה והעלה אותה לשמינית הגמר מהמקום השני - ושלח את יריבתה הביתה, ככל הנראה.

לוצ'אנו ספאלטי, בטורניר הראשון שלו על הקווים, לא הסתיר בריאיון אחרי המשחק את הערב האמוציונלי שעבר עליו והביע את זעמו בריאיון ל"סקיי ספורט". ספאלטי צעק על הפאנל כשנשאל בשידור חי אם הטקטיקה שלו למשחק לא הייתה שמרנית והגנתית מדי: "אם אנחנו נעשה טעויות ונשחק כדורגל בנאלי, זה לא משנה באיזו שיטה נשחק", אמר בכעס, "לא היינו נבונים ולא הסתדרנו עם כדורים פשוטים, ככה לא נצליח. איבדנו כדורים שפשוט אסור לנו וזה לא יכול לקרות, אנחנו חייבים להציג איכות. לשחק כדורגל בסיסי לא יעזור לנו".

מתיאה זקאני, שחקן נבחרת איטליה. GettyImages
"לא ידעתי שזו הבעיטה האחרונה". זקאני כובש/GettyImages

בתגובה נשאל ספאלטי אם השחקנים שבסגל לא מספיק איכותיים ואמר: "יש להם את האיכויות הנדרשות, אבל מבצעים טעויות מאוד מיותרות. אנחנו הרבה יותר טובים ממה שהראינו היום ואנחנו חייבים להראות את זה".

לעומתי, מתיאה זקאני, כובש שער השוויון הדרמטי שחגג שער בכורה בנבחרת איטליה בהופעתו השביעית בלבד, היה נרגש בסיום: "הרבה תמונות רצו לי בראש אחרי הגול, הרגשה שאי אפשר לתאר במילים. אני מאושר", שחקן הכנף של לאציו, "אני באמת לא ידעתי שזו הבעיטה האחרונה במשחק. לא חשבתי פעמיים, פשוט בעטתי".

השער שכבש זקאני היה העתק כמעט מדויק של השער שכבש אליל ילדותו אלסנדרו דל פיירו בחצי גמר מונדיאל 2006 מול גרמניה. גם אז הביצוע המלוטש הגיע בתוספת הזמן, עם בעיטה מסובבת לפינה הרחוקה העליונה.

"דל פיירו היה גיבור הילדות שלי. בתור ילד, היה לי פוסטר ענק שלו בחדר, ולפני שנסענו לגרמניה, הוא פגש אותנו באחד האימונים. זה מרגש מאין כמוהו לכבוש שער כזה, כמו אלסנדרו הגדול, במשחק כל כך חשוב", התרגש זקאני, שחווה את התקופה הטובה בחייו: אחרי שקיבל זימון מפתיע ליורו ("לא האמנתי עד הרגע האחרון שאהיה חלק מהסגל", אמר), הוא בקרוב יהפוך גם לאב בפעם הראשונה.

ג'ורג'יניו הוותיק התרגש גם הוא, ואמר ש"זה כל היופי בכדורגל. אתה רואה שדברים הולכים קשה, אבל ממשיך להאמין, ממשיך להילחם, לא מרים ידיים. בסוף זה משתלם. לא היה כאן רק אלמנט של מזל, אלא המון נחישות ועבודה קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוקה מודריץ', קשר נבחרת קרואטיה. רויטרס
מצטיין המשחק וגיבור טראגי. דונארומה מנחם את מודריץ'/רויטרס

הגיבור הטראגי של הערב הוא לוקה מודריץ', הכוכב והקפטן של קרואטיה גם בגיל 38, שנבחר לאיש המשחק של אופ"א והיה שניות ספורות מהעפלה לנוקאאוט ביחד עם חבריו, אבל מהספסל ראה את ליבאקוביץ' סופג בדקה ה-90+8, המשחק כידוע הסתיים ב-1:1 והקרואטים ככל הנראה סיימו את דרכם.

עם זאת, בזמן שכריסטיאנו רונאלדו עוד לא הצליח למצוא את הרשת ביורו 2024, מודריץ', חברו משכבר הימים, ניצל זאת כדי להפוך לכובש הכי מבוגר בתולדות אליפויות אירופה. קפטן נבחרת קרואטיה החמיץ פנדל בדקה ה-54 מול איטליה במחזור הסיום של בית ב', אבל אחרי פחות מדקה תיקן מקרוב מול ג'אנלואיג'י דונארומה ועשה היסטוריה בגיל 38 ו-289 ימים.

השיא הקודם היה של איביצה ואסטיץ' האוסטרי, שכבש בגיל 38 ו-257 ימים לרשת פולין ביורו 2008. גוראן פאנדב המקדוני מדורג שלישי, לאחר שהבקיע ביורו הקודם לרשת אוסטריה כשהיה בן 37 ו-321 ימים. ואחרי כל זה ולמרות הכל

אחרי המשחק נאלץ מודריץ' להתייצב בעמדת הראיונות בשל בחירתו לאיש המשחק ולא ניסה אפילו להסתיר עד כמה הוא עצוב: "זה לא הזמן לדבר על פרישה מהנבחרת עכשיו", הבהיר.

הפנים אומרות הכל. מודריץ' ופרס המצטיין

מספרים נוספים

* ג'אנלואיג'י דונארומה הוא השוער האיטלקי הראשון שעצר פנדל ביורו מאז ג'אנלואיג'י בופון עשה את זה מול אדריאן מוטו הרומני ביורו 2008.

* קרואטיה החמיצה שני פנדלים ביורו הנוכחי (ברונו פטקוביץ' בתבוסה מול ספרד ומודריץ' הערב). לפניה זה קרה רק להולנד ביורו 2000 ולספרד ביורו הקודם.

* איטליה ניצחה את קרואטיה רק פעם אחת בעבר, במשחק ידידות אי שם באפריל 1942. מאז התפרקות יוגוסלביה ועצמאותה של קרואטיה, היו חמש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים איטלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully