וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד המחבלים מדגסטן: לוחם MMA מהארגון של חביב נורמגומדוב

גדז'ימוראד קגירוב היה חבר במכון של חביב והתאמן תחת אביו. הוא השתתף בפיגוע המשולב ונהרג בקרבות עם המשטרה

רוסיה: חמושים פתחו באש על בית כנסת ברפובליקת דגסטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד המחבלים האיסלמיסטיים בפיגוע המשולב אתמול (ראשון) ברוסיה, גדז'ימוראד קגירוב, היה לוחם MMA מהמכון שהקים חביב נורמגומדוב. יתרה מכך, אחד ממאמניו בתחילת דרכו כלוחם היה אביו של חביב, עבדולמנאפ נורמגומדוב.

אתמול התרחש פיגוע טרור כפול בחבל דגסטן. בעיר דרבנט הותקפו בית כנת וכנסייה ובעיר מחצ'קלה הותקפה עמדץ משטרה. ברוסיה דווח על 19 נרצחים, מרביתם שוטרים, וידוע גם שכומר מהכנסייה האורתודוקסית נרצח כשגרונו שוסף - כך על פי דיווחים.

למרות שאף ארגון עדיין לא לקח אחריות על הפיגוע המשולב, ברוסיה ובמדינות נוספות בעולם מאמינים שארגון "מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית" (שלוחה של דאע"ש) הוא המוציא לפועל. מדובר בארגון שהיה אחראי לפיגוע בקרוקוס סיטי הול הסמוך למוסקבה במרץ האחרון.

לוחם ה-MMA קגירוב, 28, היה אחד המחבלים שנהרגו במהלך המרדף של כוחות הביטחון. הוא התחרה במסגרת Eagle Fighting Championship, ארגון שהוקם על ידי אלוף ה-UFC האגדי חביב נורמגומדוב והתאמן במכון שלו.

גדז'ימוראד קגירוב, אחד המחבלים מהפיגוע המשולב בדגסטן. ., צילום מסך
גדז'ימוראד קגירוב, אחד המחבלים מהפיגוע המשולב בדגסטן/צילום מסך, .

זו לא הפעם הראשונה בה שמו של חביב נורמגומדוב נקשר לגורמים שמעורבים בטרור. לפני כמה שנים הוא הצטלם עם סאגיד מורטזלייב - מתאבק לשעבר ומדליסט זהב אולימפי מסידני 2000 - שברח מרוסיה אחרי שנמצא אשם במימון פעילות טרור ומעורבות במקרי רצח. מורטזלייב מבוקש ברוסיה עד היום.

נורמגומדוב כתב בחשבון האינסטגרם שלו אחרי הפיגוע: "תנחומי לכל המשפחות והחברים של הקורבנות. שאללה ישמור על כולנו ממצבים כאלה ויעניק לנו שמיים שלווים מעל ראשינו. שמרו על עצמכם ועל יקיריכם, ותנו לכל אחד להסתכל סביבו ועל ילדיו, עם מי הוא מתקשר ומי הסביבה שלו. חינוך הנשמות חשוב יותר מחינוך של גופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully