וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות כלי שייט השתתפו באירועי המשט "להאיר את עומר"

מאות סאפים, קיאקים, סירות ויאכטות לקחו חלק במשט וגם יצרו בים לאות סולידריות את סמל מאבק המשפחות להחזרת החטופים. האירוע התקיים במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לשימוש בחומרים מסוכנים, בשיתוף עם גורמים רבים

משט "להאיר את עומר". יחצ,
משט "להאיר את עומר"/יחצ

על רקע העלייה החדה מאז אירועי ה-7 באוקטובר בשימוש מוגבר בחומרים ממכרים - הוזמן הקהל הרחב להשתתף באירוע ספורטיבי יוצא דופן, משט המוני שהתקיים בו זמנית ב-3 חופים מרכזיים בישראל, בחופי אשדוד, ראשל"צ ותל אביב, במטרה להעלות את המודעות לתופעת ההתמכרות ההולכת ומעצימה בקרב בני נוער, ולהצגת אפשרויות של פעילות ספורטיבית כאלטרנטיבה בריאה.

באירוע הוזמנו לקחת חלק חותרים ושייטים וקהל רחב שבא לצפות ולתמוך במשט ולהשתתף בהפנינג ספורטיבי בחוף עצמו. לאורך החופים מוקמו צוותים מקצועיים של פסיכולוגים ועו"סים, אשר העניקו הסברים לקהל הרחב על מחלת ההתמכרות וסיפקו כלים להורים למניעת מעורבות ילדיהם עם סמים ואלכוהול.

משט "להאיר את עומר". יחצ,
משט "להאיר את עומר"/יחצ

אילי וד"ר רון לב איבדו את בנם עומר, למחלה ההתמכרות לפני כ-4 שנים. בעקבות מותו ממנת יתר הקימו השניים את המיזם "להאיר את עומר", במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לסכנות שמחכות להם בעקבות שימוש בסמים ובאלכוהול. "כשאנחנו הבנו את חומרת הבעיה ועד כמה עומר היה משתמש בסמים, הוא כבר היה עמוק בתוך המחלה, מחלת ההתמכרות, והבנו שלא תפסנו את זה בזמן. עומר נסע לחו"ל וחזר, ניסה לעבוד, לעשות פסיכומטרי וללמוד וחווה כישלונות רבים ותסכול, ואנחנו היינו בשוק שזה קרה, כי עומר תמיד היה כל כך חכם ומוצלח. הכל התחיל בתיכון, שם עומר התנסה לראשונה באלכוהול וקנאביס, אבל חשבנו שזה "כמו כולם" ושזה יעבור לו. כשהבנו את חומרת העניין כבר היה מאוחר, ובסוף הלך לנו הילד" מספרת בכאב אילי לב, ומוסיפה: "אם היינו יודעים עם עומר את מה שאנחנו יודעים היום - עומר אולי היה עדיין בחיים. לכן החלטנו להקים את המיזם כדי לספר על הסיפור שלנו, לעורר שיח ציבורי בנושא, ולהעלות את המודעות לסכנת ההתמכרות שאורבת לכולם".

עומר לב מייצג מאות רבות של צעירים נורמטיביים שמתמכרים מידי שנה והורסים את חייהם ואת מרקם משפחתם. עומר אהב מאוד את הים והיה גולש ברמה גבוהה. קיום משט צבעוני והנגשתו לקהל כאלטרנטיבה בריאה למעורבות עם סמים ואלכוהול , היא דרך יצירתית שיזמו הוריו של עומר להעלות מודעות עבור הצעירים והוריהם לנושא.

האירוע התקיים במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לשימוש בחומרים מסוכנים, בשיתוף עם המרכז הישראלי להתמכרויות ובריאות הנפש, האגודה לבריאות הציבור, מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד, רשות הספורט באשדוד, ובתאום מלא מול עיריות תל-אביב יפו, ראשל"צ, ואשדוד. במקביל למשט, אלפי אנשים נהנו מפעילות ספורטיבית שחיכו להם על החוף: פוג'י'יוולי, אמבטיית קרח, כדורעף חופים, יוגה, משיכת חבל, סאפ סרף, תחת הסיסמה: "ספורט שומר עלי חופשי מסמים" - לעידוד הספורט כמקדם חוסן ומונע התמכרות

  • עוד באותו נושא:
  • משט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully