וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהגרים החוצה": הלהיט הניאו-נאצי של יורו 2024

בגרמניה הוציאו אותו מחוץ לחוק, אך הקהלים של הונגריה, פולין, אוסטריה ואיטליה ממשיכים להשמיע את השיר הזנופובי, כולל הצדעות במועל יד

כל השערים שהובקעו עד כה ביורו 2024/ספורט1

פירוש המילים "ל'אמור טוז'ור" בצרפתית הוא "אהבה תמיד", אולם באופן אירוני, שיר הקרוי בשם הזה הפך ללהיט של יורו 2024 בקרב האוהדים אחרי שעבר הסבה להמנון זנופובי.

היצירה המוזיקלית של הדי ג'יי האיטלקי ג'יג'י ד'אגוסטינו מ-1999 מנוגנת באצטדיוני כדורגל רבים בגרמניה כשמובקעים שערים, אלא שאופ"א אסרה על השמעת השיר במהלך משחקי אליפות אירופה, זאת אחרי שהוא גם הוצא מהחוק בגרמניה בעקבות שימוש לרעה בלחן שלו.

פעילי הימין הקיצוני במדינה, הנחשבים לאנטישמיים ומזוהים עם ניאו-נאציזם, יצרו על בסיס אותה המנגינה את השיר "Ausländer Raus", שפירושו: מהגרים החוצה, גרמניה לגרמנים. השיר צבר פופולריות ואף הושמע במסיבות בהן שרו אותו צעירים רבים.

כולל הצדעות במועל יד: הקהל ההונגרי שר את הלהיט הזנופובי

למרות האיסור בחוק, קהלים רבים ביורו שרים את השיר על אדמת גרמניה. כך למשל עשו האוהדים ההונגרים בצעדה לכיוון המשחק מול הנבחרת המקומית, כאשר בסרטונים אפשר לראות את חלקם מצדיעים במועל יד.

גם אוהדים של נבחרות פולין ואוסטריה שרו אותו יחד, וממשלת גרמניה ביקשה מ-X (לשעבר טוויטר) לחסום בפני הגולשים במדינה את הסרטונים שתיעדו זאת. הגדיל לעשות הקהל האיטלקי, שאמנם לא שר את המילים האסורות בחוק, אבל השמיע את המנגינה בדקה ה-54 של המשחק מול ספרד.

השיר האסור נשמע גם במשחק בין ספרד לאיטליה

סוגייה דומה כבר העיבה על היורו הזה, כשחלוץ נבחרת אלבניה מירלינד דאקו הוביל קריאות לאומניות בסיום המשחק מול קרואטיה - והורחק לשני משחקים בעקבות כך.

  • עוד באותו נושא:
  • שנאת זרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully