וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הריאיון לערוץ ישראלי: סערה סביב עיתונאית הספורט הטורקייה

כתבת הכדורגל בורג'ו אקן רצתה להעביר מסר של פיוס ואחווה בשידורי היורו, הטורקים הגיבו בזעם ברשתות החברתיות, הישראלים הציפו בתגובות תמיכה: "אצלנו מקבלים יפה את מי שידו לשלום"

תקציר: טורקיה - פורטוגל 3:0/ספורט1

צוותי השידור הישראלים ביורו שנערך בגרמניה, נתקלים כמו כל ישראלי אחר בחו"ל בימים אלה, בתגובות לכאן ולכאן. אבל ריאיון קצרצר אמש (שבת) לאחר המשחק בין טורקיה לפורטוגל, נתן לצופים בבית זיק של תקווה.

זה קרה כאשר עיתונאית הכדורגל הטורקייה בורג'ו אקן התראיינה לכתב "כאן11" אורי לוי, וביקשה להעביר מסר של פיוס, שלום ואחווה בין העמים, על רקע המתיחות הפוליטית ההולכת וגואה בין הצדדים.

"שלום אורי, שלום עליכם ישראל", נראתה אקן פונה למצלמה בעברית, ומסבירה: "אורח החיים של הטורקים והישראלים דומה. אנחנו אוכלים מאכלים דומים, אנחנו מעשנים נרגילה, אנחנו מאזינים לאותה מוזיקה. יש המון דמיון, אבל מסביב מערבים הכל עם פוליטיקה".

לדבריה של אקן, היורו הוא הזדמנות להתמקד בפסטיבל שכל כולו ספורט ובידור, ולשים את המחלוקות בצד. "אנחנו בעסקי הכדורגל, ואין קשר בין זה לבין פוליטיקה. פגשתי אותך ואת חבריך כאן בגרמניה ועכשיו אני מתראיינת לטלוויזיה הישראלית, ואני מאושרת. תודה לכם ולמדינה שלכם", אמרה.

כתבת הכדורגל הטורקייה בורג'ו אקן מתראיינת ל"כאן11". מתוך טוויטר, צילום מסך
אקן מתראיינת ל"כאן11"/צילום מסך, מתוך טוויטר

אקן, שמתחזקת חשבון פופולרי ברשת החברתית "X" (לשעבר טוויטר), אף העלתה תמונה שלה לצד הכתב הישראלי, וכתבה: "התראיינתי לקולגה יקר מישראל אחרי המשחק נגד פורטוגל. שלום עליכם".

אבל אקן כנראה לא ניחשה שגם קריאה פשוטה ותמימה לשלום ואחווה, תהפוך לסערה. אחרי הריאיון והציוץ המדובר, חשבונותיה של אקן ברשתות החברתיות הוצפו בתגובות אנטי-ישראליות, בעיקר של משתמשים טורקים.

התגובות הקשות גרמו ללוי, הכתב הישראלי שראיין את אקן, להתייצב לימינה ולקרוא למשתמשים ישראלים להציף אותה בברכות ובהודעות תמיכה כתגובת נגד.

"בורג'ו, עיתונאית טורקיה התראיינה אלינו אחרי המשחק, ותוקפים אותה בתגובות. בחורה אמיצה מאוד שלא מפחדת מהתגובות והולכת עם האמת שלה. חברים. זה הזמן להראות לה אהבה ותמיכה ושאצלנו מקבלים יפה את מי שידו לשלום. בתקופה שבה רבים דוחים ישראלים מכל ומכל, זה הך מתבקש כשמדובר בעיתונאית מטורקיה", כתב לוי, ובקשתו נענתה, כשעשרות ישראלים הודו לאקן על הקריאה האמיצה, שרחוקה מלהיות מובנת מאליה בימים אלה.

תגובות קשות. אקן

כידוע, היחסים בין ישראל לטורקיה הגיעו לשפל בתקופה האחרונה, לא רק בזירה הדיפלומטית אלא גם בזו הספורטיבית. רק לפני כחודש נרשם אירוע חריג כאשר נבחרת ישראל לכדורגל קטועי גפיים, ספגה קריאות אנטישמיות וזכתה ליחס מחפיר מהנבחרת הטורקית בטורניר היורו שנערך בצרפת.

הנבחרת, שהורכבה בין היתר מניצולים של טבח ה-7 באוקטובר, הובסה 6:0 על ידי הטורקים, אחרי ששחקני טורקיה ביזו את "התקווה", ירקו וקיללו את השחקנים הישראלים, ושילהבו את הקהל שהניף דגלי פלסטין וקרא "להשמיד את היהודים".

תקציר המשחק

הנבחרת הטורקית ההיא המשיכה לזכייה בטורניר, וכשנחתה באיסטנבול התקבלה בצורה חגיגית כשהיא ממשיכה בהסתה פרועה נגד ישראל.

"התחלנו את הטורניר עם משחק נגד ישראל, וזה היה חשוב מאוד מבחינה מוסרית לפרק אותם לחלוטין. התכוננו היטב למשחק - בעיקר כי רצינו להעביר מסר על רקע הזוועות שישראל מחוללת בעזה", אמר המאמן איסמעיל טמיז. "הדבר שאני הכי גאה בו בטורניר הזה, זה הניצחון על הישראלים האכזרים. הם מבצעים רצח עם, אז נתנו להם תשובה הולמת במגרש. קברנו אותם מתחת לדשא, וזה בדיוק מה שמגיע לרוצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully