וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן דייק: "השער היה חוקי". בהולנד ביקרו: "נראה תיקו מוסכם"

הקפטן ההולנדי לא הבין את הפסילה בדקה ה-69, קומאן: "החלטה כזו לוקחת חמש דקות? לא מבין את זה". כוכב העבר ואן דר וארט: "הסיום היה מביש, גם כל הפורמט הזה של עולות מהמקום השלישי"

תקציר ה-0:0 של הולנד מול צרפת בבית ד' של יורו 2024/ספורט1

המפגש בין הולנד לצרפת הבטיח רבות בקרב על ראשות בית ד', אבל בסופו של דבר דווקא שתי אלופות אירופה לשעבר הן אלה שסיפקו את ה-0:0 הראשון של יורו 2024. למעשה, המשחק הערב (שישי) קטע רצף של 50 משחקים בהם הובקעו שערים במסגרת היורו, מאז התיקו המאופס בין אנגליה לסקוטלנד במחזור השני של שלב הבתים בטורניר הקודם. למרות זאת, השתיים די בטוחות בשמינית הגמר וגם אוסטריה בכיוון הנכון, כאשר פולין שנותרה ללא נקודות בבית ד' היא המודחת הראשונה מהטורניר.

ההולנדים היו מתוסכלים בעיקר מפסילת השער של צ'אבי סימונס, כאשר לאחר בדיקת VAR לא קצרה נקבע כי דנזל דומפריס שעמד בעמדת נבדל אכן הפריע למייק מניאן לנסות לעצור את הבעיטה שמצאה את הרשת.

צ'אבי סימונס שחקן נבחרת הולנד חוגג שער שנפסל. רויטרס
חש קיפוח. צ'אבי סימונס/רויטרס

המספרים

* התיקו המאופס הזה קטע כאמור רצף של 50 משחקים ללא 0:0 ביורו. שתי הנבחרות כעת עם שישה משחקי 0:0 במהלך ההיסטוריה שלהן באליפויות אירופה, כשלפניהן ניצבת רק איטליה עם שמונה משחקים נטולי שערים.

* גם ביורו 1996 נפרדו השתיים ב-0:0, אלא שאז זה קרה ברבע הגמר והמשחק הוכרע בדו-קרב פנדלים עם 4:5 לצרפת אחרי החמצה של קלרנס סיידורף.

* צרפת לא ניצחה משחק בלי אמבפה מאז ה-1:2 על קוסטה ריקה במרץ 2022. היה לה 1:1 מול קרואטיה לפני שנתיים, הפסד 2:1 לגרמניה בספטמבר האחרון וכעת עוד תיקו מול הולנד.

* אנגולו קאנטה, שהיה הזימון המפתיע של דידייה דשאן לסגל הצרפתי אחרי כמעט שנתיים מחוץ לנבחרת, הפך לשחקן הראשון בטורניר שנבחר פעמיים לאיש המשחק.

* אם לא כוללים הפסדים בפנדלים, הולנד נוצחה רק פעם אחת ב-18 משחקיה האחרונים בטורנירים גדולים.

* בארט ורברוחן ההולנדי הפך לשוער הצעיר ביותר ששומר על שער נקי במסגרת אליפויות אירופה - בגיל 21 ו-308 ימים.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
השופט האנגלי אנתוני טיילור מסביר את הפסילה לקפטנים: אנטואן גריזמן שחקן נבחרת צרפת, וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
אנתוני טיילור הסביר, וירג'יל ואן דייק לא ממש הסכים/רויטרס

התגובות

הקפטן וירג'יל ואן דייק לא הבין מדוע נפסל השער של צ'אבי סימונס: "מהעמדה שלי מאחור, זה נראה שער חוקי לגמרי. לצרפת היו את המצבים שלנו, אבל גם לנו הייתה מתפרצת או שתיים שיכולנו להכריע. אז נקודה זה בסדר. הפגנו רוח לחימה, השגנו את הנקודה ונמשיך קדימה. הכול בידיים שלנו".

המאמן רונאלד קומאן: "התוצאה מעט מאכזבת, אבל אם מסתכלים על כל המשחק אז היו חלקים בהם איבדנו שליטה בכדור וזה לא נראה טוב. היו מרווחים גדולים מדי בין הקווים שלנו ויכולנו להיראות טוב יותר במחצית השנייה. לא אגיד שזה מרגיש כמו ניצחון, כי בשביל זה צריך לנצח ולכבוש שערים. לא היו לנו יותר מדי מצבים, אבל אני מאמין שצרפת די מרוצה מהתוצאה וכך גם אנחנו. זה תמיד מסובך לשחק מול יריבה כזו. ברור שאנחנו רוצים לשחק את הכדורגל שלנו ולהיות נועזים יותר, אבל אי אפשר לאבד כמו שאיבדנו הערב. אנחנו חייבים להיות מהירים יותר ולייצר יותר מצבים. יש לנו עוד לאן להתפתח".

על השער הפסול אמר קומאן: "אני חושב שדומפריס בנבדל, אבל הוא לא מפריע לשוער. כל עוד זה המצב, השער חוקי. ובשביל זה צריך חמש דקות? אני לא מבין את זה".

רפאל ואן דר וארט, שחקן העבר של הנבחרת וכיום פרשן בכיר, העביר ביקורת: "המשחק התחיל טוב, אבל בסיום זה נראה כמו תיקו מוסכם במשחק ידידות. כאילו הם חשבו במגרש: 'כולם מרוצים מנקודה, נשאיר את זה כך'. אני חושב שזה מביש, כך גם הפורמט הזה שארבע נבחרות עולות מהמקום השלישי. צרפת חזקה מאוד, אבל אם אתה רוצה להשיג משהו במשחק כזה, אתה צריך לצאת קדימה בנחישות ועוצמה".

במחזור הסיום של בית ד':

צרפת - פולין (שלישי, 19:00)
הולנד - אוסטריה (שלישי, 19:00)

כל משחקי יורו 2024 מועברים בשידורים ישירים בספורט1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully