וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדרמה במחזור ה-1: פורטוגל מגיעה לתקוף את טורקיה

הסלסאו התקשו במחזור הפתיחה נזקקו למהפך דרמטי ב-1:2 על צ'כיה, אך מאמינים שהסגנון של יריבתם הבאה יטיב עמם. ז'ואאו פליקס או דיוגו ז'וטה יחליפו את רפאל לאאו? (שבת, 19:00, ספורט1)

תקציר: פורטוגל - צ'כיה 1:2/ספורט1

טורקיה

השער המרהיב של ארדה גולר במחזור הפתיחה, שהעלה את טורקיה ליתרון על גאורגיה במחצית השנייה, שחרר המון אוויר אצל הנבחרת שבתוספת הזמן ניצחה 1:3 את גאורגיה ועשתה צעד חשוב אל עבר העפלה לשלבי הנוקאאוט. העיניים שוב יהיו על גולר וכן על קנאן יילדיז שליהטט, שני השחקנים בני ה-19 שפתחו בהרכב וצפויים לשמור על מקומם ב-11 גם מול הסלסאו.

אם במשחק הראשון הלחץ היה על טורקיה, המאמן וינצ'נזו מונטלה ושחקניו יגיעו הרבה יותר משוחררים ובידיעה שניצחון יספיק להם כדי להבטיח את המקום בשמינית הגמר, כנראה שגם נקודה מול פורטוגל או במחזור הסיום נגד צ'כיה תספיק ובתרחיש מסוים אולי אפילו שני הפסדים. הכוכב הקאן צ'לחנוילו יהיה איש המפתח בשל המאבק הצפוי לו עם מרכז השדה הפורטוגלי.

"טורקיה לא עברה את שלב הבתים בשני טורנירי היורו הקודמים והפעם התחלנו עם ניצחון במחזור הראשון אחרי שבפעם הקודמת בכלל לא לקחנו נקודה, כך שעמדנו במטרה הראשונה וכעת זה הזמן שלנו לחלום על ניצחון שני ברציפות והעפלה לשלב הנוקאאוט", אמר מונטלה.

ארדה גולר נבחרת טורקיה. רויטרס
העיניים שוב יהיו עליו. ארדה גולר/רויטרס

פורטוגל

ציפיות מאוד גבוהות יש מהסלסאו ביורו הנוכחי, אבל הפתיחה הייתה מהוססת ורק שער ניצחון בתוספת הזמן סידר לה 1:2 על צ'כיה. כעת פורטוגל יכולה לכבוש את פסגת הבית ולהבטיח את עלייתה לנוקאאוט ובשל היכולת המאכזבת וחוסר היצירתיות בהתקפה במשחק הקודם, המאמן רוברטו מרטינס יבצע לפחות שינוי כאחד על פי התקשורת המקומית כאשר ז'ואאו פליקס יחליף את רפאל לאאו שהיה רחוק מלהרשים, אך ייתכן שיהיה זה דיוגו ז'וטה שיקבל את ההזדמנות ב-11 לצד כריסטיאנו רונאלדו במשחק שיכול לקחת אותם לשמינית הגמר.

טורקיה נבחרת התקפית יותר מצ'כיה, כזו שיוצאת קדימה עם יותר שחקנים ובמהירות ובפורטוגל מאמינים שמדובר בסנגון משחק שיטיב עמם ויאפשר להם להיראות טוב יותר.

דיוגו ז'וטה, חלוץ ליברפול שיקווה לפתוח כאמור אחרי שעלה מהספסל והיה מאדריכלי המהפך על צ'כיה, אמר לקראת המשחק: "לא הייתי אומר שהשערים שאני מבקיע זו מתנת אלוהים. הסיפור זה להיות קרוב לשער, זו הדרך היחידה להבקיע. אני עובד קשה בשביל להבקיע, כי רק ככה מכריעים משחקים ולשמחתי יש לי את היכולת להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. פספסתי את המונדיאל בגלל פציעה ולא הייתי רחוק גם מלפספס את היורו הזה, אבל לשמחתי אני פה ואני מוכן לעשות הכל כדי לעזור לפורטוגל. בניגוד לצ'כיה, טורקיה לא כל כך רגילה להגן על השער ויכול להיות שזה דווקא יעזור לנו כדי לנסות להשיג שלוש נקודות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
דיוגו ז'וטה נבחרת פורטוגל. רויטרס
יפתח הפעם? דיוגו ז'וטה/רויטרס

טרייויה

  • זה יהיה המפגש הרביעי בין טורקיה לפורטוגל במסגרת משחקי היורו. פורטוגל ניצחה בכל שלושת המפגשים הקודמים מבלי לספוג אפילו פעם אחת ב-1996 (0:1 בבתים), ב-2000 (0:2 ברבע הגמר) וב-2008 (0:2 בבתים).
  • טורקיה ניצחה רק פעמיים את פורטוגל בתשעה מפגשים בין הנבחרות, בשני משחקי ידידות ב-1955 וב-2012.
  • טורקיה תוכל לנצח לראשונה בתולדותיה את שני המחזורים הראשונים בשלב בתים של טורניר גדול. ב-2008 היא ניצחה את שני המשחקים האחרונים בבית ועלתה שלב, אבל במחזור הראשון הפסידה לפורטוגל.
  • פורטוגל בתשעת משחקי היורו האחרונים במסגרת שלב הבתים הפסידה רק פעם אחת, לגרמניה ב-2021. למנשאפט הסלסאו נכנעו גם ב-2012 והנבחרת הנוספת שניצחה אותה בבתים מאזהייתה שוויץ אי שם ב-2008.
  • טורקיה ניצחה את גאורגיה במשחק הראשון באצטדיון בדורטמונד בו היא תפגוש את פורטוגל ושוב תזכה לתמיכה של עשרות אלפי צופים טורקים ביציעים. הפעם הראשונה של טורקיה בדורטמונד הייתה במשחק ידידות נגד ברזיל ב-2007 שנגמר בתיקו ללא שערים, כך שהיא לא הפסידה אף פעם בזיגנל אידונה פארק.
  • כריסטיאנו רונאלדו הבקיע חמישה שערים ביורו הקודם והוא רוצה להבקיע גם ביורו השישי שלו בקריירה, אם יעשה זאת יעלה את מאזנו לפחות ל-15 שערים ב-27 הופעות בטורנירי היורו.

הרכבי הקבוצות

שופט: פליקס צוואייר (גרמניה)
אצטדיון: זיגנל אידונה פארק (דורטמונד)
קהל: 61047

במחזור הסיום ביום רביעי בשעה 22:00, טורקיה תפגוש את צ'כיה ופורטוגל תשחק נגד גאורגיה. יהיו אלה גם משחקי סיום שלב הבתים ביורו 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully