וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסכה הגיעה, אופ"א לא מאשרת לאמבפה לשחק איתה נגד הולנד

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 23:00

חלוץ נבחרת צרפת נחוש לעלות לדשא מול נבחרת האורנג', המסכה שהוזמנה עבורו אינה בצבע אחיד ונאסר עליו לעטות אותה: "הוא מרגיש הרבה יותר טוב ונעשה הכל כדי שישחק", טען דשאן. קומאן יעבור למערך הגנתי? (22:00, ספורט1)

תקציר יורו 2024: אוסטריה - צרפת 1:0/ספורט1

הולנד

האורנג' נאלצו למחוק פיגור וסבלו לא מעט נגד פולין, אבל עשו את העבודה ופתחו את הטורניר ברגל ימין עם ניצחון 1:2. מחר (שישי, 22:00, ספורט1) תוכל הנבחרת של רונאלד קומאן לשריין את מקומה בין 16 האחרונות, כאשר האיש שתלויות בו הכי הרבה תקוות הוא כנראה קודי גאקפו. שחקנה של ליברפול מצא את הרשת ארבע פעמים בארבע הופעות בהרכב בשלבי הבתים של המונדיאל והיורו.

ההערכות בתקשורת ההולנדית לגבי ההרכב מצביעות בעיקר על חוסר ודאות. ייתכן שקומאן ישאיר את מערך ה-4-3-3 המסורתי, אולם קיימת האפשרות שג'רמי פרימפונג יחליף את צ'אבי סימונס, כך שבכנף יהיה שחקן בעל אוריינטציה הגנתית יותר. במקביל הועלתה אופציה שדונייל מאלן יפתח במקום סימונס וכך תמשיך הולנד בסגנון ההתקפי המוכר. אם המערך ישתנה ויעלו שלושה בלמים, אקה עשוי לעבור למרכז ההגנה ומיקי ואן דה ון יהיה באגף, כשג'ואי פירמן יפנה את המקום בקישור לטובת עיבוי החלק האחורי.

קומאן אמר לקראת המשחק הקשה: "ניצחון במחזור הפתיחה הביא שקט וביטחון. אנחנו נשחק נגד נבחרת חזקה של צרפת, נצטרך להיות טובים במיוחד כדי לנצח. צריכים להיות אמיצים, אנחנו טובים יותר מאשר ההפסד הקודם לצרפת".

שחקן נבחרת הולנד צ'אבי סימונס. JOHN MACDOUGALL/AFP, GettyImages
צ'אבי סימונס עשוי לאבד את מקומו בהרכב נבחרת הולנד/GettyImages, JOHN MACDOUGALL/AFP

צרפת

האם קיליאן אמבפה ייכלל בסגל נבחרת צרפת נגד הולנד? קפטן הטריקולור ששבר את האף במשחק הפתיחה נגד אוסטריה, ערך הערב אימון חלקי עם מסכה מיוחדת, על פי הדיווחים מרגיש הרבה יותר טוב על אף שלא השלים את האימון ובצרפת מבהירים שיעשו הכל כדי לכל הפחות להלביש אותו למשחק מחר מול הולנד. הבעיה, כך לפי הדיווחים, שהמסכה שהוזמנה עבורו היא צבעונית ואילו על פי התקנון היא חייבת להיות בצעד שחור, ומכאן שהיא אינה מאושרת והחלוץ לא יוכל לעטות אותה מול הולנד מחר אם לא יימצא פתרון.

מאמן הנבחרת הצרפתית, דידייה דשאן, אישר עוד לפני האימון המסכם בו עטה אמבפה לראשונה את המסכה המיוחדת שעוצבה עבורו כי החלוץ בדרך הנכונה. "אני יכול לאשר שקיליאן מרגיש הרבה יותר טוב ושזה נראה טוב לגבי הסיכוי שיהיה בסגל מחר. זה בכיוון הנכון". הולנד, אגב, היא היריבה האהובה ביותר על אמבפה, שהבקיע לרשתה יותר מאשר מול כל נבחרת אחרת - שישה שערים.

אם הטריקולור ינצחו את האורנג' ופולין לא תכניע את אוסטריה במשחק המוקדם יותר, צרפת תבטיח את מקומה בשמינית הגמר. דידייה דשאן בוודאי יודע ששחקניו יצטרכו להיראות הרבה יותר טוב מאשר במשחק הקודם, שבו רק שער עצמי עשה את ההבדל. מלבד אמבפה, באימון של יום רביעי לא לקחו חלק דאיו אופמקאנו, וויליאם סאליבה ותאו הרננדז שפתחו נגד אוסטריה, אולם השלושה אמורים להיות כשירים למשחק הקרוב. לא ברור אם כך יהיה גם במקרה של אוליבייה ז'ירו, שסובל מנפיחות במפשעה, כך שרנדל קולו מואני עשוי לפתוח בהתקפה.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
קיליאן אמבפה, שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
המסכה הגיעה, אך אינה תקנית. אמבפה באימון המסכם/רויטרס

טריוויה

  • הולנד וצרפת נפגשו שלוש פעמים ביורו. סגנית אלופת העולם עברה שלב ברבע הגמר ב-1996, הכתומים ניצחו פעמיים בבתים - ב-2000 וב-2008.
  • צרפת ניצחה בשבעה משמונת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כולל השניים במוקדמות ליורו הזה. בנובמבר 2018 היא הפסידה 2:0 בליגת האומות.
  • אם לא כוללים הפסדים בפנדלים, הולנד נוצחה רק פעם אחת ב-17 משחקיה האחרונים בטורנירים גדולים.
  • "לה בלו" יכולים להשלים שני ניצחונות בפתיחת יורו בפעם הרביעית בהיסטוריה. בשלושת המקרים הקודמים, צרפת הגיעה עד הגמר: ב-1984 וב-2000 זה הסתיים בהנפה, ב-2016 פורטוגל ניצחה בגמר בפריז.
  • בכל אחד מחמשת המפגשים האחרונים בין הנבחרות, היו שערים בשתי המחציות. 3.2 כדורים פגשו את הרשת בממוצע.

הרכבי הקבוצות

שופט: אנתוני טיילור (אנגליה)
אצטדיון: רד בול ארנה (לייפציג)
קהל: 38531

המשחקים המוקדמים של יום שישי ביורו 2024:

סלובקיה - אוקראינה (16:00, ספורט1)
פולין - אוסטריה (19:00, ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully