וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלמתי אולימפיאדה כג'ודוקא. אעשה זאת ככדורגלן"

20.6.2024 / 10:00

בגיל 13 היה שון גולדברג אלוף ישראל בג'ודו והאמין שהוא יכול להגיע לאולימפיאדה דרך המזרן. בסופו של דבר הוא יגיע לפריז כאחד מחריגי הגיל: "זה הטופ של הטופ". אחרי פתיחת האימונים, הוא מציב מטרות גבוהות: "לחשוב על הפודיום מעביר צמרמורת"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 2:0/ספורט1

בעוד 36 יום בדיוק תצא לדרך אולימפיאדת פריז, ואיתה תגיע גם ככל הנראה החוויה העוצמתית ביותר בקריירה של שון גולדברג. כמי שזכה בארבע אליפויות ושלושה גביעים והתמודד מול טובי הכוכבים בעולם בשלב הבתים של ליגת האלופות, קשה לרגש את בלם מכבי חיפה. אבל המשחקים האולימפיים עושים לו את זה בגדול, גם בזכות הרקע הספורטיבי ממנו הוא צמח בתור ילד שהתאמן בג'ודו וחלם להגיע לרגע הזה דרך המזרן.

אתמול (רביעי), אחרי פתיחת האימונים של הנבחרת האולימפית אליה הצטרף גולדברג כאחד משלושת חריגי הגיל (לצד דניאל פרץ ועומרי גנדלמן), התפנה גולדברג לדבר על הקיץ המרגש שבפתח.

חווית המון בכדורגל הישראלי. היית גם במועדונים גדולים וגם בנבחרת ישראל. אבל יש תחושה שאולימפיאדה זה משהו אחר.

"זו חד משמעית תחושה אחרת. להופיע באולימפיאדה זה דבר שכמעט אף כדורגלן בארץ לא זוכה לעשות. זו תהיה חוויה מדהימה. מרגישים כבר פרפרים ויש רצון, אבל הפרפרים האלה יתחלפו מהר מאוד בדריכות וברצון להוכיח ולעשות דברים מדהימים".

שחקן מכבי חיפה שון גולדברג. יניב טוכמן
התגשמות חלום. שון גולדברג/יניב טוכמן

יש שחקנים שאוהבים יותר לנוח בין העונות. אתה לא כזה.

"הרבה שנים לא הייתה לי חופשה אמיתית בקיץ, והאמת שאני אוהב את זה. אני קורא לזה 'צרות של עשירים'. כל שחקן רוצה לשחק בנבחרת, כבוד גדול לייצג אותה ובכל פעם שיקראו לי, אני הראשון שאקפוץ".

מה מחבר אותך באופן אישי לאולימפיאדה?

"התאמנתי בג'ודו במשך הרבה שנים, מגיל 4 עד גיל 14, ועסקתי בזה גם במקביל לכדורגל. אפילו הייתי אלוף הארץ בגיל 13. בתור נער, התאמנתי המון עם אליס שלזינגר. היא הייתה מאוד חזקה, תותחית על. זה ספורט שמאוד אהבתי, ובתור ילד המילה 'אולימפיאדה' תמיד התקשרה לי לג'ודו".

אז חלמת להגיע לאולימפיאדה כג'ודוקא, ובסוף אתה מגיע לשם ככדורגלן.

"כילד שהתאמן בג'ודו, מבחינתי האולימפיאדה זה הטופ. זה הדבר הכי גדול שיש. הגעתי לשם ממקום אחר ואני מאוד שמח. זה כבוד עצום עבורי, ואעשה הכל למען הנבחרת. עוד יותר כבוד מבחינתי לייצג את המדינה בתקופה קשה כזאת, ואולי להעלות חיוך לאנשים".

בעקבות ההשתתפות באולימפיאדה תפספס את הסיבובים הראשונים של מוקדמות הקונפרנס ליג. זה לא קצת צורם?

"הלוואי ששלב המוקדמות היה מתחיל קצת יותר מאוחר ואז הייתי יכול לעזור גם לקבוצה. אבל אני חושב שיש לנו קבוצה מצוינת, ואני מקווה שכשאני אחזור נהיה כבר בשלבים מתקדמים יותר".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שון גולדברג שחקן מכבי חיפה בחימום. דני מרון
"אחזור לסיבובים מתקדמים יותר". גולדברג/דני מרון

כמה רחוק אפשר להגיע עם הנבחרת באולימפיאדה?

"יש לנו עכשיו חודש לעבוד קשה, להכיר את היריבות להיכנס לכושר ולהבין איך אנחנו עומדים מבחינה טקטית. נבוא בכל הכוח. אנחנו צריכים לבוא עם החזה מתוח, בראש מורם, להוכיח ולהראות מי אנחנו. הנבחרת הזו לא הגיעה לכאן סתם, אז אנחנו רוצים לתת בראש ולהגיע הכי רחוק שאפשר. אנחנו מאמינים בעצמנו".

איך זה לדמיין אתכם עומדים על הפודיום?

"לחשוב על זה עושה צמרמורת, ומצד שני גם אמונה. אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה, עם כל הכבוד לכל שאר הנבחרות. נבוא כדי לעשות את ההישג הכי גדול שאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully