וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחס יותר גרוע מלדיקטטורה": בלגיה-ישראל ללא קהל?

בלגיה סוערת בעקבות הסירוב של עיריית בריסל לארח את נבחרת ישראל. נשיא מפלגת המרכז תקף: "זו השפלה שאף מדינה ליברלית לא עברה". גוברות ההערכות: המשחק יתקיים מחוץ לבלגיה בדלתיים סגורות

מחוץ לקווים, 19.6.24/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

בלגיה סוערת בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת וההודעה החריגה של עיריית בריסל, על כך שלא תוכל לארח את נבחרת ישראל למשחק שאמור היה להתקיים בעיר ב-6 בספטמבר במסגרת ליגת האומות.

בריסל ציינה בהודעה לעיתונות שארגון המשחק הבינלאומי, שאמור היה להתקיים באצטדיון המלך בודואן בבירה הבלגית, הוא סכנה בטיחותית על רקע המתיחות סביב ישראל באירופה.

ההחלטה תפסה כותרות באתרי הספורט בבלגיה, ובעקבותיה קמה סערה שמערבבת כדורגל ופוליטיקה. ג'ורג' לואי בושה, נשיא מפלגת המרכז "התנועה הרפורמיסטית", תקף את הצעד החריג ואמר: "כיצד הגיוני שעיר הבירה שלנו לא מסוגלת לארח את נבחרת ישראל? האם אנחנו מבינים שמדובר במאבק על דמותה הדמוקרטית של העיר והמדינה? דמוקרטיה ליברלית אחת חייבת לקבל בזרועות פתוחות דמוקרטיה ליברלית שנייה. אפילו הדיקטטורים הגרועים ביותר לא זוכים ליחס כזה, זו השפלה ממדרגה ראשונה".

הלחץ על עיריית בריסל להפוך את ההחלטה הולך וגובר, אחרי שאמש גם שגריר ישראל בבלגיה גינה את המהלך וביקר אותו בחריפות. פוליטיקאי נוסף, גוטייה קאלומן, אמר ש"זו פחדנות, אבל לא ברור ממה. ממי מפחדים? ההחלטה השערורייתית הזו היא פרס לגורמים קיצוניים".

נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מוקצה ברחבי אירופה? נבחרת ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אבל על אף הקולות הקוראים לשקול שנית את ההחלטה, בעיריית בריסל מגיבים ומסבירים שמדובר בצעד הנכון לאור הנסיבות. "לארח משחק כזה בתקופה כזו - זה שיגעון מוחלט", אמרו אמש בעירייה, ובבלגיה דיווחו כי ערים נוספות סירבו לקחת על עצמן את התענוג המפוקפק, מחשש מהתפרעויות ואירועים ביטחוניים.

על כן, על פי דיווח באתר "DH", גוברות ההערכות שהמשחק ייערך מחוץ לבלגיה, באצטדיון נייטרלי, וככל הנראה בדלתיים סגורות. "זו אפשרות שאי אפשר לשלול על הסף. היא ריאלית, והופכת למוחשית יותר עם כל יום שעובר", אמר גורם בהתאחדות הבלגית.

כידוע, אירוח של קבוצות ישראליות הפך לדבר בעייתי ומורכב לאחרונה, על רקע האיבה נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה. מכבי חיפה, הפועל באר שבע וגם מכבי תל אביב כבר היו קרובות לאירוח בפולין את המשחקים שלהן במפעלים האירופיים, אבל הפולנים סירבו לקבל את הקבוצות הישראליות בשל לחץ מקומי. ב-48 השעות האחרונות מנסות הקבוצות, בשיתוף ההתאחדות לכדורגל, למצוא לעצמן בית אחר, אבל כרגע מתקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully