וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים באו טעונים. לא אמור לפחד ממי שעושה סדר"

19.6.2024 / 14:19

אורין אייטלברג בן ה-18, אוהד הפועל תל אביב ושחקן נוער מנתניה, נקלע לאלימות המשטרתית בצוותא עם אחיו הקטן במשחק הגמר בתל אביב: "דחפו אותו בלי סיבה, כמעט נפל על הפרצוף. השוטרים נראו כאילו באים למלחמה"

אוהדי הפועל תל אביב במשחק 3 בגמר הפלייאוף/צילום: אורין אייטלברג

"ברור שזה גורם לי לחשוש. הייתי מגיע למשחקים כאלה טעונים, דרבי או נגד בית"ר, אתה מפחד יותר מהצד השני שתיקלע לסיטואציה. היום יותר מפחיד ללכת ליד 50 שוטרים מאשר ליד אוהדי בית"ר כשאני לובש אדום. אני לא אמור לפחד ממי שצריך לעשות סדר".

אורין אייטלברג בן ה-18, שחקן קבוצת הנוער של אליצור נתניה, שמשחק במקביל בקבוצת הבוגרים בליגה א' של המועדון, מתכונן בימים אלה למסיבת הסיום של כיתה יב', ובמקביל לומד לבגרויות. אלא ששלשום חווה ביחד עם אחיו בן ה-14 חוויה שטלטלה אותו, ושאחריה הוא לא מוכן לשתוק, כשהוא ואחיו, שלוו על ידי אביהם, נדחפו וכמעט נרמסו על ידי השוטרים מחוץ להיכל מנורה לפני משחק האליפות בין מכבי להפועל תל אביב.

"הגעתי לאולם באזור 7, כשהגענו לכיוון הכניסות, הגיעה הצעדה עם כולם. הבנו שאם אין ציוד לא נכנסים, ונשארנו בחוץ. עמדנו ברחבה ליד השערים, לא על הכביש", מספר אייטלברג על השתלשלות העניינים, "עמדנו וראינו את כל השוטרים מתאגדים ביחד מול הצעדה (של אוהדי הפועל תל אביב, א.ש), בין 50 ל-100 שוטרים, הם נראו עם רעל בעיניים ונראו כאילו הם באים למלחמה. הם דרסו כל מה שזז, אני ואחי הקטן היינו קרובים אחד לשני, והשוטר עבר בינינו".

שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

בעוד אוהדי הפועל מחליטים לא להיכנס לאולם, מתקבלת ההחלטה להרחיק אותם מהאזור הקרוב לאולם. "התחיל כל הבלאגן, עוד לפני הגעת הסוסים", נזכר אייטלברג, "אבא שלי בא אלינו וחיכה שאני ואחי ניכנס, ביקש מאיתנו להתרחק מהבלאגן ושלא ניכנס לפרובוקציות. הגיע שוטר מאחורה ודחף את אחי הקטן בחוזקה,, הוא רק בן 14, וכמעט נפל על הפרצוף. צילמתי את השוטר, והוא קרא לחבר שלו שניסה לקחת לי את הטלפון ולהסתיר את תג השם של הדוחף. אבא שלי ניסה להרגיע את העניינים, להתעמת איתו ואמר לו שאי אפשר לדחוף ילד בן 14, ואיזה סיבה יש לדחוף אוהד כדורסל. משום מקום הוא הגיע, דחף אותו מהגב. לא באנו לריב מכות, לא באנו לקלל את המשטרה. רציתי לבוא ולעודד את הקבוצה שלי וקיוותי לשמוח בסוף".

אלא שבדחיפה הזאת לא הסתיים האירוע: "השוטרים אמרו שאם לא נכנסים אז שנעוף מפה. הגיעו הפרשים במהירות, שלפתי את הטלפון ורציתי לצלם כי הייתה לי זווית מאוד טובה. הגיע שוטר תפס אותי, ובמזל עפתי על אבא שלי ולא עפתי מכל המדרגות. הוא רדף אחריי ואחרי אחי הקטן עד שעפנו משם. אחרי זה הגיעו הסוסים, והאופנועים שהפחידו אנשים כאילו הולכים לדרוס אותם. לא משנה כמה רחוק הלכנו מהסיטואציה, השוטרים התקרבו. לא הרגיע אותם שאנחנו מתרחקים. זה הרגיש שהשוטרים באו טעונים"

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל תל אביב במשחק 3 בגמר הפלייאוף/צילום: אורין אייטלברג

לבסוף, לאחר שהמשחק החל, החליטו אוהדי הפועל להיכנס לאולם. "ברגע שאמרו שנכנסים הלכנו לכניסות והיינו הרבה אנשים, אבל החליטו שמכניסים אחד אחד. הכניסו אותנו למינימום מקום, נשים וילדים נדחפים. אם אני לא שומר על עצמי, אז אני לא נושם. דחפו מאחורה את כולם, אחד השוטרים חטף ג'ננה והתחיל להעיף כל מי שזז".

יצא לך בעבר לחוות דבר כזה במגרשים?

"אני במגרשים מאז שאני זוכר את עצמי, היו משחקים והיה בלאגן עם שוטרים, זאת הפעם הראשונה שאני מרגיש מותקף. בדרבי גמר שנה שעברה השוטרים נכנסו ליציע ושוטר תקף אותי, לא יודע אם זה היה בכוונה אז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully