וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלה קשה למכבי תל אביב: צפויה לפגוש את סטיאווה בוקרשט

אלופת ישראל הוגרלה לסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות וכנראה תפגוש את אלופת רומניה, שעדיין צריכה לשחק נגד אלופת סן מרינו. המשחק הראשון בחוץ ב-23/24 ביולי, הגומלין כעבור שבוע

צפו בהקפת האליפות של מכבי תל אביב/ספורט1

כחודש אחרי שהוכתרה לאלופת ישראל, מכבי תל אביב כבר השתתפה היום (רביעי) בהגרלת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות לעונת 2024/25 - ובה התבשרה שהיא תשחק נגד סטיאווה בוקרשט או וירטוס מסן מרינו. המשחק הראשון ייערך ב-23/24 ביולי והגומלין יתקיים כעבור שבוע.

אלופת ישראל מדורגת בכל שלבי מוקדמות ליגת האלופות, כך שהיא בהחלט יכולה לפנטז על שלב הליגה של המפעל היוקרתי, אבל קודם כל היא תצטרך לעבור משוכה גבוהה למדי. עוד לפני צמד המפגשים באירופה, היא תתמודד עם מכבי פתח תקוה ב"אלוף האלופים" ב-15 ביולי. אם מכבי תל אביב תודח בסיבוב השני, היא תרד למוקדמות הליגה האירופית.

הפורמט החדש בליגת האלופות עובד על פי השיטה השוויצרית: שלב ליגה במקום שלב בתים. 36 קבוצות שנמצאות כולן בליגה אחת משותפת, כאשר מדובר בארבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ מול יריבה מכל דרג. שמונה הראשונות (אלה עם הניקוד הגבוה ביותר) בתום שמונת מחזורי הליגה, מעפילות ישירות לשמינית הגמר. מדורגות 9 עד 24 יתמודדו ביניהן בשלב נוקאאוט על הזכות להישאר במפעל, כשהמנצחות ישלימו את תמונת שמינית הגמר והמפסידות יסיימו את דרכן באירופה.

גבי קניקובסקי דור פרץ מכבי תל אביב חגיגות. ברני ארדוב
אתגר גדול. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

בהנחה שסטיאווה לא תופתע על ידי וירטוס מסן מרינו - מדובר בהגרלה הכי קשה שמכבי תל אביב הייתה יכולה לקבל אחרי צמצום האופציות הבוקר. אם לשים בצד את הסכסוך סביב השם של המועדון וההיסטוריה - מדובר במועדון עם הכי הרבה אליפויות (27) ואפילו זכייה אחת מהוללת בגביע אירופה לאלופות ב-1986.

סטיאווה זכתה לפני כמה שבועות באליפות ראשונה אחרי 9 שנים, לשמחתו הרבה של הבעלים השנוי במחלוקת ג'יג'י בקאלי - וכשהמטרה היא להגיע לשלב הליגה של המפעל במתכונתו החדשה - אפשר לסמוך עליו שהוא יעשה הרבה רעש וגם יחתים כמה שחקנים בקליבר גבוה.

הכוכב הגדול בעונת האליפות היה פלורינל קומאן, שכבש 19 שערים ובישל 11 נוספים בכל המסגרות - אבל עשוי להימכר לאחת מהקבוצות במפרץ. בסגל של נבחרת רומניה ליורו 2024 יש שלושה נציגים נוספים לסטיאווה מלבד קומאן: הקשרים אדריאן שוט ודריוס אולארו והשוער סטפן טרנובאנו.

סטיאווה כבר נמצאת עמוק בתוך שוק ההעברות והחתימה כמה שחקנים מובילים מהליגה הרומנית. שחקן הכנף מריוס שטפנסקו כבש 11 שערי ליגה ונרכש משפשי תמורת כ-1.4 מיליון יורו, והחלוץ דניאל פופה נקנה מאוניבריטטאה קלוז' תמורת 300 אלף יורו. המגן השמאלי דויד קיקי יגיע בהעברה חופשית אחרי שסיים חוזה בפארול.

המאמן הוא איליאס חרלאמבוס הקפריסאי ואחד העוזרים שלו הוא אקס הפועל תל אביב, מיחאי פינטילי. סטיאווה יודעת למשוך הרבה מאוד אוהדים במשחקים גדולים ובעונה שעברה היו לה כמה משחקים של יותר מ-40 אלף צופים נגד ראפיד בוקרשט. סביר להניח שביחד עם ההתלהבות מהיורו, גם למשחק הבית נגד מכבי תל אביב יגיע הרבה מאוד קהל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן סטיאווה בוקרשט, פלורינל קומאן. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
הכוכב הגדול עשוי להימכר לקבוצה מהמפרץ. קומאן/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 19 ביוני
משחק ראשון: 23-24 ביולי. הגומלין: 30-31 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 22 ביולי
משחק ראשון: 6-7 באוגוסט. הגומלין: 13 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 5 באוגוסט
משחק ראשון: 20-21 באוגוסט. הגומלין: 27-28 באוגוסט

הגרלת שלב הליגה: 29 באוגוסט
המשחקים: 17 בספטמבר עד 29 בינואר (שמונה מחזורים, כולל מחזור מיוחד ביום חמישי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully