וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה בעיצומה: איפה יארחו הקבוצות הישראליות באירופה?

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 9:07

הפלונטר נמשך. אחרי הסירוב של הפולנים והדחייה מקפריסין, ההתאחדות מגבירה את המאמצים למצוא פתרון, עם פנייה לרומניה והונגריה: "אירוע מורכב"

צפו בהקפת האליפות של מכבי תל אביב/ספורט1

ארבע הנציגות הישראליות יוגרלו היום (רביעי) בצהריים למשחקי המוקדמות במפעלים השונים של אופ"א, אבל מאחורי הקלעים מתרחשת דרמה רצינית בנוגע למדינות שבהן יוכלו הקבוצות לארח את משחקי הבית שלהן - שכמובן לא יוכלו להתקיים בישראל.

כזכור, מכבי חיפה, הפועל באר שבע וגם מכבי תל אביב כבר היו קרובים לאירוח בפולין, אבל הפולנים מסרבים בשלב זה לקבל את הקבוצות הישראליות בשל לחץ מקומי. ב-48 השעות האחרונות מנסות הקבוצות, בשיתוף ההתאחדות לכדורגל, למצוא לעצמן בית אחר.

מיטש גולדהאר בעלים מכבי תל אביב עם יעקב שחר בעלים מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מצב לא קל. שחר וגולדהאר/מאור אלקסלסי
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ. ניב אהרונסון
מנסים לסייע. זוארץ וההתאחדות/ניב אהרונסון

מכבי פתח תקוה, מחזיקת הגביע, שתשחק במוקדמות הליגה האירופית, כבר סיכמה שתעשה זאת בבולגריה, ועם זאת, לפחות עד כה, אין בעיה עם האירוח - אבל מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב (שתשחק במוקדמות ליגת האלופות) עדיין לא יודעות היכן ישחקו.

על פניו היה טבעי שהמשחקים יתקיימו בהונגריה. ההתאחדות לכדורגל נמצאת ביחסים קרובים עם ההתאחדות ההונגרית, וממש החודש התקיימו שני משחקים של הנבחרת בהונגריה - גם בדברצן, שם אירחה הונגריה את ישראל, וגם בבודפשט, שם קיימה הנבחרת משחק ידידות מול בלארוס.

ההתאחדות ההונגריה טענה בתחילה שיהיה לה קשה לקבל את הקבוצות הישראליות בשל לו"ז צפוף מבחינתה, אבל כעת, בשל הסירוב של פולין, עשתה ההתאחדות פנייה נוספת להונגריה על מנת לנסות לשריין לישראליות מגרשים במידה שאלה אכן ירצו לארח בהונגריה.

ההתאחדות גם פנתה, כבעבר, למדינה הכי קרובה אלינו, קפריסין, מאחר ששם היה הכי נוח לקיים משחקי בית, אבל מכיוון האי השכן אין כרגע הסכמה. מדינה נוספת מולה מתקיימות שיחות לאירוח הישראליות היא רומניה - אבל גם שם אין עדיין פריצת דרך.

"צריך להבין, אנחנו היום לא בתקופה הראשונה של המלחמה", העיד הבוקר גורם בהתאחדות לכדורגל, "אם בחודשים הראשונים עוד היו מספר מדינות באירופה ששמחו לשתף פעולה איתנו, לאור מה שקרה ב-7 באוקטובר, הרי שעם הזמן, ובטח ששמונה חודשים אחרי פתיחת המלחמה, אנחנו במקום אחר, וצריך למצוא פתרון לאירוע מאוד מורכב. בסופו של דבר, זה משהו שחייבים לפתור, ואנחנו נפתור את זה. הרי לא ייתכן שהקבוצות הישראליות לא יוכלו לשחק במפעלי אופ"א", סיכם הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully