וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו "תורם או מפריע" לפורטוגל? השחקן שוב בלט ו"הרגיז"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 7:50

אחרי הניצחון הקשה של פורטוגל על צ'כיה, הפרשנים תוהים האם כריסטאנו אמור לפתוח בהרכב ומהי תרומתו: "איבד את החדות, אבל ממשיך להילחם". מה שבטוח: פעולה מתריסה אחת הצליחה שוב לקומם את שונאיו

תקציר: פורטוגל - צ'כיה 1:2/ספורט1

כריסטיאנו רונאלדו הפך אתמול (שלישי) לשחקן הראשון שמופיע בשש אליפויות אירופה, כשפורטוגל כבשה שער ניצחון מאוחר ופתחה את יורו 2024 עם 1:2 על צ'כיה. רונאלדו בן ה-39, שלא כבש, מקווה להחזיר את התואר שבו זכתה פורטוגל ב-2016, כאשר ניצחה 0:1 את צרפת המארחת בגמר. המחליף פרנסיסקו קונסיסאו כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן והעניק לנבחרת של רוברטו מרטינס את הניצחון.

רונאלדו הופיע לראשונה בנבחרת פורטוגל ב-2004, כאשר ערך את הופעת הבכורה שלו ביורו בטורניר שבו מדינתו אירחה, והבקיע את שערו הראשון בטורניר מול צ'כיה. כעת, 20 שנה לאחר מכן, פורטוגל התמודדה מול אותה נבחרת במשחק הפתיחה של האליפות השישית של רונאלדו.

כריסטיאנו רונאלדו, רובן דיאס, ויטיניה, ברנרדו סילבה שחקני נבחרת פורטוגל. רויטרס
מעודד את החברים. כריסטיאנו/רויטרס

"היום מתחיל פרק נוסף בהיסטוריה שלנו. אני זוכר לטובה את היום הראשון שלי עם הנבחרת הלאומית, עברתי מסע מלא באתגרים וניצחונות. עכשיו, יש לי הכבוד להיות לצד נבחרת של אלופים, מלאי כישרון ונחישות", כתב רונאלדו. "בעזרת הכוח והתמיכה של כולם, אנחנו הופכים חלומות למציאות. בואו, ביחד, נילחם על ניצחון נוסף. ביחד, אנחנו בלתי ניתנים לעצירה. קדימה פורטוגל!"

מאז הופעת הבכורה שלו ב-2004, רונאלדו הופיע בכל סגל של נבחרת פורטוגל שלאחר מכן - 2008, 2012, 2016, 2020 (שהתקיים ב-2021 בגלל הקורונה) וכעת 2024. עם 14 שערים ביורו, רונאלדו מחזיק בשיא של מספר השערים הרב ביותר של כל שחקן בהיסטוריה של הטורניר, כאשר השיא האישי שלו הוא חמישה שערים ב-2020.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מנשק את הכדור. רויטרס
רעב, מנהיג, מרכז העניינים. רונאלדו/רויטרס

אבל רונאלדו כידוע מעבר לשיאו, אבל עדיין כמובן השחקן הכי מפורסם על הדשא, הכוכב הכי גדול, שמעורר הכי הרבה עניין. רבים העריכו שיהיה שחקן מחליף, ואולי יהיה ג'ור מהספסל, אבל אתמול פתח בהרכב, וב-ESPN תהו וניתחו: "האם כריסטיאנו עוזר לפורטוגל או מעכב אותה?".

על פי הניתוח של פרשן הרשת, "הניצחון על צ'כיה בלייפציג ממשיך את הדיון בשאלה האם רונאלדו עוזר או שהוא מכשול לנבחרת של רוברטו מרטינס. ההופעה שלו אתמול מבהירה שהדיון הזה לא ייגמר. פורטוגל קרטעה אתמול דקות ארוכות, שלטה בכדור אבל התקשתה לשבור נבחרת צ'כית נמרצת, שהיה לה את האומץ לכבוש ולעלות ליתרון.

"הקרדיט צריך להגיע למאמן הספרדי כששניים מהחילופים שלו עבדו: כדור רוחב של פדרו נטו נחסם רק חלקית על ידי השוער הצ'כי, מה שאפשר לקונסיסאו - בהופעת הבכורה שלו בטורניר - לכבוש. אבל זה הלך קשה מדי עבור נבחרת עם כל כך הרבה כישרון אישי. וכל דיון על ההרכב הטוב ביותר של פורטוגל, בהכרח חוזר לרונאלדו.

"הוא היה בסדר: הכי מעט נגיעות (32) והכי הרבה בעיטות (5). מה שבטוח, הקהל המעריץ שלו נהנה מכל רגע. בחימום הוא רץ לקול מחיאות כפיים סוערות ובמהלכו כל שער שלו התקבל בקריאת "SIUUU". כשהחמיץ, האכזבה ביציע הייתה אמיתית. כשהוא לחץ ידיים לילדים במנהרה, הם נראו נרגשים, מחייכים מאוזן לאוזן. הוא נשאר הקפטן, הסמל. הוא נתפס בעדשת המצלמה כשהוא מעביר שיחת עידוד במחצית לחבריו הקשובים.

"רונאלדו חשב שהוא סידור שער ניצחון כאשר נגיחה שלו בדקה ה-87 נעצרה בקורה ומחליף אחר, דיוגו ז'וטה, כבש מהריבאונד, אבל השער נפסל. אחרי שהאופוריה של השער הניצחון של קונסיסאו שככה, המחשבות חזרו לשאלה: האם זה יספיק לפורטוגל מול יריבות טובות יותר בהמשך הטורניר?

"הכישרון והעומק המדהים שיש לפורטוגל בטורניר הזה אמור לייצר יחכולת טובה יותר. רונאלדו עושה כמיטב יכולתו כדי להאט את הבלתי נמנע, קרב שנראה היה שהוא כבר הפסיד כשהודח בשלבי הנוקאאוט במונדיאל 2022. מה שבטוח, השאלות סביבו יימשכו, והוא יהיה בכותרות".

צ'יקו קונססאו חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל. GettyImages
צ'יקו קונססאו חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל/GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מקניט את יינדריך סטאנק שוער נבחרת צ'כיה. GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מקניט את יינדריך סטאנק שוער נבחרת צ'כיה/GettyImages

על פי ססק פברגאס, שחקן העבר שכיום משמש פרשן BBC, "היכולת הכוללת של רונאלדו הייתה הרבה הרבה יותר טוב ממה שראינו בשנתיים האחרונות. בסופו של דבר, מה שלא תעשה, אם הנבחרת משחקת טוב או לא משחקת טוב, הוא תמיד מגיע להזדמנויות או מייצר לשחקנים שסביבו. כרגע אני חושב שהוא משחק עם הרבה יותר ביטחון ממה שהיה לו לפני שנתיים".

על אוליבר הולט, פרשן "דיילי מייל", "הגיל לקח את החדות מהגאונות של כריסטיאנו רונאלדו אבל הוא נלחם עד הסוף... כשהוא נלחם בכל כוחו בזמן ובדעיכה, מנסה להישאר צעיר לנצח... הוא רשם את ההופעה ה-208 שלו, התחמם ונהנה מההערצה של אוהדים שעדיין סוגדים לו, ועשה הכל כדי למצוא את השער ה-15 שלו בטורניר.

"הוא זרק את עצמו לכדורים שהוגבהו לעברו, ניתר לגבהים, ירה בעיטה חופשית אחת מעל החומה היישר לזרועותיו של השוער הצ'כי וראה כמה בעיטות שלו לא מספיר יעילות. הוא לא איכזב את עצמו אבל הוא גם לא פיטר פן. הוא אולי ישנא את הרעיון אבל הגיל פוגע בגאונות שלו. אבל הוא נלחם, והוא ניסה עד הרגע האחרון, ורוברטו מרטינס שמר על הקמע בן ה-39 שלו עד הסוף המר. ובדיוק כשנדמה היה שהניצחון לא יגיע, האגדה קרתה.

"לא הוא כבש, אבל ההתרגשות שלו כאילו זה כן היה הוא - מאה שמשהו השתנה ממונדיאל 2022 כשהוא לא הצליח להשלים עם חשיבותו הזניחה".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מקניט את יינדריך סטאנק שוער נבחרת צ'כיה. GettyImages
תנועה לא מכבדת? רונאלדו/GettyImages

עם זאת, רגע אחד שלו כן הצליח להרגיז רבים ברשתות החברתיות, כאשר כריסטיאנו "לעג" לשוער נבחרת צ'כיה אחרי שער הניצחון וחגג מולו בצורה מופגנת, עם אגרוף קפוץ היישר לפניו. "איזה חוסר קלאסה", כתבו רבים ברשתות החברתיות, "הוא לא היה צריך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully