וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונססאו גנב את ההצגה מרונאלדו: "הסתרתי את הכאבים"

ילד הפלא הפך לשחקן השלישי הכי צעיר שכובש לפורטוגל ביורו: "אושר עילאי". רונאלדו האגדי הפך לראשון להופיע בשישה טורנירי יורו, פפה הוא המבוגר ביותר

תקציר: פורטוגל - צ'כיה 1:2/ספורט1

אחרי הניצחון המרשים של נבחרת טורקיה על גאורגיה בבית ו', הערב (שלישי) פורטוגל עלתה לדשא בלייפציג למשחק הפתיחה שלה ביורו 2024 נגד צ'כיה, וניצחה 1:2 בתום דרמה גדולה. עוד לפני שריקת הפתיחה היו צפויים מספר שיאים להישאר עם פרסום ההרכבים, וכעת אחרי שהמשחק החל, כריסטיאנו רונאלדו ופפה הגיעו לציוני דרך היסטוריים.

הקפטן הפך לראשון אי פעם לרשום שישה טורנירי יורו, כשעה זאת בגיל 39 ו-134 ימים. הבלם שעלה גם כן ב-11 של רוברטו מרטינס, הפך לשחקן המבוגר ביותר לשחק בטורניר בגיל 41 ו-113 ימים.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים בפעם הראשונה בטורניר, זאת אחרי שהשער העצמי של מקסימיליאן וובר במשחק בין צרפת לאוסטריה היה המאוחר ביותר עד הערב - בדקה ה-38. השער הראשון הגיע דווקא מהכיוון הצ'כי, כאשר לוקאש פרובוד כבש את שער היתרון המאוחר ביותר עד כה בטורניר - בדקה ה-62.

צ'יקו קונססאו חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל. GettyImages
אפילו רונאלדו פרגן. צ'יקו קונססאו ביום חגו/GettyImages

המספרים

* זו פעם שלישית ברציפות שפורטוגל מנצחת את צ'כיה ביורו. היא הפסידה 1:0 ביורו 1996, אבל ניצחה 1:3 ב-2008, 0:1 ב-2012 וכעת 1:2 ב-2024.

* צ'יקו קונססאו כבש את שערו הראשון במדי פורטוגל, בדקות הראשונות שלו בקריירה בטורניר גדול, אחרי שהצטרף לנבחרת רק בהכנה. הוא הלך בדרכו של אביו סרג'יו שכבש שלושער לרשת גרמניה ביורו 2000.

* צ'יקו קונססאו הוא השחקן השלישי הכי צעיר שכובש לפורטוגל ביורו. מקדימים אותו כריסטיאנו רונאלדו כמובן וגם רנאטו סאנצ'ס.

* השער של לוקאש פרובוד מצ'כיה היה ה-11 שנכבש ביורו מחוץ לרחבה. רק אחד פחות מיורו 2020 כולו.

* פורטוגל ניצחה משחק פתיחה ביורו בפעם השנייה ברציפות לראשונה בהופעה התשיעית שלהם בקמפיין הזה. את היורו הקודם הם פתחו עם 0:3 על הונגריה.

* צ'יקו קונססאו כבש 111 שניות אחרי שהוא נכנס כמחליף. הוא המחליף הראשון שכובש לפורטוגל ביורו מאז אדר, שכבש את שער הניצחון בגמר יורו 2016.

צ'יקו קונססאו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. רויטרס
צ'יקו קונססאו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער/רויטרס

התגובות

צ'יקו קונססאו, גיבור המשחק הזה, אמר בסיום: "זו הרגשה נפלאה של אושר צרוף. ידענו שאנחנו מייצגים את המדינה שלנו. רציתי לעזור לנבחרת כמה שאני יכול ולשמחתי זה הצליח. אני שמח וגאה שכל המשפחה שלי כאן. רציתי להביא אושר לפורטוגלים, אבל במיוחד למשפחה שלי, שסבלה הרבה. הניצחון מוקדש לה. המשחק הזה היה מאוד קשה. נכנסתי ורציתי לעזור לשנות את התוצאה. ברור שהייתי במתח, שיחקתי גם עם כאבים וניסיתי לא להראות את זה. ידעתי שהרגע הזה עשוי להגיע והוא הגיע".

פפה, שהפך לשחקן הכי מבוגר שמופיע ביורו, אמר בסיום: "זה היה משחק קשה ולא הגיע לנו לספוג. הנבחרת שלנו מדהימה, היינו בשליטה מלאה במשחק הזה. המאמן תמיד אמר לנו להישאר רגועים. היינו צריכים להראות מי אנחנו ועשינו את זה למרות כל הלחץ של המשחק והשגנו תוצאה חיוביות. ייצרנו הרבה מצבים לכבוש וזה קרה בסוף הכי מתוק".

איבן האשק מאמן נבחרת צ'כיה הודה בסיום: אני חייב להודות בצער שלא היינו מספיק טובים. זה היה קרוב. הקשינו על אחת הנבחרות הטובות בעולם, אבל סיימנו ללא נקודה".

המחזור הבא בבית ו':

שבת, 16:00: גיאורגיה - צ'כיה (ספורט1)
שבת, 19:00: טורקיה - פורטוגל (ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully