וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח "טבעות האש" מזהיר: "חיי הספורטאים בפריז 2024 בסכנה"

בעולם מודאגים מגלי החום בצרפת לקראת המשחקים האולימפיים, עם תנאי מזג אוויר קשים במיוחד לקיום התחרויות: "הספורט כפי שאנו מכירים נמצא בסכנה"

מחוץ לקווים 18.06.2024/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: נתי ברנד

בעוד 38 ימים המשחקים האולימפיים בפריז ייצאו לדרך עם טקס הפתיחה החגיגי בבירת צרפת, כשאחרי האולימפיאדה בטוקיו שנדחתה בשנה והייתה עם לא מעט מגבלות קורונה, הפעם רוצים להחזיר את השמחה האולימפית לכפר ולמשחקים עצמם עם אצטדיונים, אולמות ורחובות מלאים בקהל וספורטאים.

על אף הרצון לקיום משחקים רגילים בפריז, נראה שמארגני האולימפיאדה עומדים בפני כאבי ראש רציניים, תרתי משמע. דו"ח חדש שהתפרסם העלה סכנות רבות של גלי חום עם הכותרת: "טבעות אש".

לפי הדו"ח, גלי החום הצפויים בבירת צרפת בקיץ הקרוב, ועם עלייה של 1.8 מעלות צלזיוס בממוצע לטמפרטורה השנתית בצרפת במאה האחרונה, יש חשש רב לימי שרב רבים עם טמפרטורות צפויות בממוצע של 34 מעלות צלזיוס ואחוזי לחות של 70%, מזג אוויר שיקשה לקיים את התחרויות באוויר הפתוח.

ספורטאים רבים הביעו דאגה בעקבות הדו"ח, כשגם וועדים אולימפיים ברחבי העולם כבר העלו את החשש לגבי הפתרונות של מארגני התחרויות: "צריכה להיות יותר מודעות לכך. אנחנו במירוץ נגד הזמן, אסור להסתגל לטמפרטורות הגבוהות ולסכן ספורטאים, זה חום קיצוני שיכול לפגוע בחייהם של הספורטאים והצופים".

אולימפיאדת פריז 2024. Chesnot, GettyImages
בדרך למשחקים האולימפיים "החמים בהיסטוריה"? פריז 2024/GettyImages, Chesnot

כבר במשחקים שנערכו בטוקיו היו תלונות על תחרויות בחוץ, כשאפילו המרתון החל לפנות בוקר בעקבות השרב הכבד שהיה ביפן, ובדו"ח נרשם: "אם כדור הארץ ימשיך להתחמם, הספורט כפי שאנו מכירים ואוהבים נמצא בסכנה. זה התחיל בטוקיו, ימשיך בפריז ויהיה בכל המשחקים הבאים".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully