וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור הסינדרלה של בוסטון: המסע המרגש של ג'ו מאזולה

עד 2019 הוא אימן מכללה קטנטנה, אשתקד קראו לפיטוריו - וכעת הוא אלוף: "צריך את הביקורות, זה מה שהופך אותך לבנאדם"

שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים את הזכייה באליפות/מתוך טוויטר

רגע לפני פתיחת עונת 2022/23, נאלצה בוסטון לפטר את אימה יודוקה לאחר שמאמנה המוערך ניהל מערכת יחסים אינטימית בלתי הולמת עם אשת צוות במועדון. לא מעט גבות הורמו כשבראד סטיבנס בחר להחליף את האיש שהחזיק את השחקנים בחבל קצר מאוד דווקא בג'ו מאזולה הצעיר - אז בן 33 - והפקפוקים נמשכו במשך שנתיים. לאחר ההפסד למדורגת 8 מיאמי בגמר המזרח אשתקד פרשנים רבים קראו לפיטוריו של מאזולה, אך סטיבנס המשיך לשמור על המאמן שלו - וידע מדוע.

הלילה (בין שני לשלישי), בגיל 35, הפך מאזולה למאמן הצעיר אי פעם שזוכה באליפות מאז שביל ראסל עשה זאת באותו גיל ב-1969. עד 2019 הוא אימן את פיירמונט סטייט, מכללה קטנה, לפני שהפך לעוזר מאמן בוסטון והפך כמעט בין רגע לאחת הדמויות המוערכות ביותר בקבוצת הפאר. בקיץ 2022 יוטה ראיינה אותו, העדיפה עוזר אחר של בוסטון - וויל הארדי - אך זמנו של מאזולה לא איחר להגיע. כולל את הפלייאוף, הוא מחזיק במאזן של 54:148 (72.9% הצלחה) - הטוב אי פעם למאמן שניהל לפחות 200 משחקי NBA.

מאמן בוסטון סלטיקס ג'ו מאזולה חוגג אליפות. Elsa, GettyImages
עשה זאת. מאזולה/GettyImages, Elsa

"תשבוחות וביקורת מסוכנות באותה מידה אם אתה לא יודע להתנהל איתן כמו שצריך", אמר. "זו בוסטון - ככה זה תמיד. צריך את זה. צריך את הביקורות. צריך את התשבוחות. צריך את הציפיות - אלה הדברים שהופכים אותך למי שאתה כבנאדם".

"זו ברכה, אני כאן בזכות אלוהים", הוסיף המאמן, נוצרי אדוק. "אני כל כך אסיר תודה לכל מי שעזר לנו להגיע לכאן". כמו כן, מאזולה חשף שקרע את המניסקוס במרץ האחרון, אחרי הפסד לאטלנטה - ולכן יזדקק לניתוח בקיץ הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פייטון פריצ'ארד ניסה להסביר את סוד הקסם של מאמנו וטען: "הוא פשוט עצמו, הוא אותנטי וכולנו מעריכים את זה. הוא לא מנסה להיות מישהו אחר. הוא גאון כדורסל ולמדתי ממנו הרבה, אני חושב שכולנו למדנו ממנו הרבה". דרק ווייט הנרגש הוסיף: "אני אוהב אותו כל כך. אעשה הכל עבורו". אל הורפורד, שעבר מאמן או שניים בקריירה הארוכה שלו, סיכם: "באמת אכפת לו מאיתנו, ובאמת אכפת לו מלהיות סלטיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully