וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת סיום בטעם חמצמץ: השמחה של מכבי ת"א מהולה בעצב

18.6.2024 / 6:25

ללא החגיגות המפורסמות ב-206, בסימן הפרידה מהכוכבים ש"היו יכולים לקחת אותנו להישגים גדולים": מכבי ת"א מסכמת עונה מפרכת, מתכוננת לקיץ קשה ומצהירה ש"תהיה קבוצה אטרקטיבית". בראון ובולדווין אמוציונליים: "קשה לעזוב". צפו בשמעון מזרחי עוקץ את הפועל ת"א

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים את הזכייה באליפות/צילום: סאשה ורגס

1. מכבי תל אביב זכתה אמש (שני) באליפות ה-57 שלה אחרי שניצחה במשחק השלישי והמכריע בסדרת גמר הפלייאוף 74:82 את הפועל תל אביב. זאת הייתה הזכייה השנייה ברציפות של הצהובים, והפעם השנייה שהיא עושה זאת במשחק המכריע נגד האדומים בהיכל מנורה.

מחוץ למגרש התחוללו אירועים מכוערים שלא קשורים לכדורסל, אבל על הפרקט הייתה מכבי צמודה להפועל במשך שלושה רבעים, כשהאדומים בורחים מעט לקראת סוף הרבע השלישי. בשלב הזה הצליחו הצהובים להתאפס, עצרו את הפועל על 4 נקודות ב-7 הדקות הראשונות של הרבע האחרון וניצחו את המשחק. רומן סורקין, שזכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, סיים עם 19 נקודות ו-9 ריבאונדים, חסיאל ריברו קלע 16 והוריד 8 ריבאונדים, ג'וש ניבו קלע 12, בדיוק כמו לורנזו בראון.

בסיום המשחק חגגו אוהדי מכבי עם האוהדים בהיכל מנורה. תחילה על הפרקט ולאחר שסיימו לשפוך את כל המים האפשריים בחדר ההלבשה אחד על השני, יצאו אל האוהדים עם צלחת האליפות, רקדו ושרו איתם, כשחלק מהשחקנים מחלקים לאוהדים את נעלי המשחק ובגדי המשחק שלהם. לאחר מכן קיבלו במועדון החלטה כמעט היסטורית, שלא לצאת למסעדת 206, מאחר ו"בתקופה כזאת במדינה, זה לא ראוי ולא מתאים", כפי שהסביר מנהל הקבוצה עמי ביטון.

היום תערוך מכבי ארוחת צהריים לכל הקבוצה, וכבר משעות אחר הצהריים יחלו השחקנים הזרים לעזוב את ישראל בדרך לביתם.

צפו בעקיצה של שמעון מזרחי להפועל תל אביב

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה באליפות. דני מרון
חמוץ-מתוק. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/דני מרון

2. בשעת לילה מאוחרת, כשהוא רטוב לחלוטין, התיישב עודד קטש על כסא מסיבת העיתונאים בהיכל מנורה וסיכם את סדרת הגמר ואת העונה.

"לזכות באליפות זה מיוחד, השנה יש בזה הרבה אקסטרה", אמר המאמן, "עברנו שנה מטורפת, הרגשנו שאנחנו ראויים לזה. אחרי שחזרנו מאירופה היינו במצב מאוד פגיע. זו הסיבה שהפסדנו גביע, איכשהו הצלחנו, באמת בזכות האופי של השחקנים, לצלוח את הדבר הזה. אנחנו עם הלשון בחוץ, הגענו עם המון פציעות, הרבה מחירים ששילמנו בעקבות המלחמה, כל מיני עניינים אישיים של שחקנים בהסתכלות על העתיד. היינו מאוד פגיעים, מאוד חששנו מזה, ואחרי שהפסדנו את הגביע, משהו שם יצר אצלנו מחויבות, גם אצל השחקנים, הם לא רצו לסיים את העונה המיוחדת ככה. הכל התנקז לרבע וחצי, לקחתי פסק זמן ואמרתי בוא נחזור לבסיס שלנו, האנרגיות בסוף ניצחו לנו את המשחק".

המאמן, שהאריך חוזה לשנתיים נוספות סיפר על התחושות לאור העובדה שכוכבי הקבוצה, וויד בולדווין ולורנזו בראון כבר הכריזו שיעזבו, ג'וש ניבו סיים את חוזהו ובונזי קולסון אמור לעזוב גם כן: "עצוב מאוד במובן הספורטיבי. יש פה שלד שיכל היה להמשיך ולקחת את המועדון הזה להישגים גדולים. אם לוקחים דברים בפרופורציות, זה חלק מהסיטואציה, חלק מהמחיר שאנחנו משלמים, זה תמיד יותר קטן מהמחיר שאנשים משלמים. זו הסיבה שהיינו פגיעים. זה מצער ברמה מסוימת, אבל יש דברים שגדולים מאיתנו. מה שקרה ב-7 באוקטובר זה הדבר הכי גדול שקרה בשנות חיי. זה מה שהופך את הקיץ למאוד מאתגר. קל זה לא הולך להיות. חיינו שנה שלמה בחוסר ודאות, זה עדיין קטן בהשוואה לדברים אחרים שקורים במדינה. צריך להתמודד עם זה. פה נמדדת מערכת, מכבי תל אביב הוכיחה שהיא מועדון גדול, וניצבת בפני אתגרים חדשים ששם המחויבות להוכיח. זה לא יהיה קל להשאיר שחקנים, להחתים שחקנים, אבל אנחנו שם, המועדון מכוון לשם, רוצה להיות ביורוליג, להיות דומיננטי. האתגרים בליגה הישראלית יהיו יותר גדולים, המועדון רוצה לבנות קבוצה אטרקטיבית, גם אם צריך לבנות קבוצה מחדש".

קטש נשאל על הסגל שייבנה לקראת העונה הבאה ואמר: "יהיו אולי כמה שחקנים שסיטואציה של מכבי תל אביב והמלחמה תפחיד אותם, זה אתגר וקשה. אבל יש שחקנים שרואים את מכבי תל אביב ואת השחקנים האלה שהצליחו פה, והלכו לחוזים יותר גדולים, מכבי תל אביב הוכיחה שהיא מועדון שטוב לשחק בו, זה משדרג את הקריירה. מאמין שנצליח לעשות את זה. זה נכון שאולי לא נשחק בבית, אבל מכבי תל אביב זה מועדון עם שם ושחקנים ירצו לבוא לפה. אולי נצטרך לעשות שילוב בין שחקנים שרוצים להתקדם לבין שחקנים ששיחקו פה, ויודעים שלשחק בתל אביב זה לא כזה מאיים כמו שזה נראה כלפי חוץ. נעמיד קבוצה ראויה ותחרותית".

חסיאל ריברו מחבק את מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. ברני ארדוב
מה יישאר מהסגל הנוכחי? קטש עם ריברו/ברני ארדוב

3. כאמור, בסיום המשחק הכריזו לורנזו בראון ו-וויד בולדווין, ששב אמש לשחק אחרי חודש וחצי והיה חלש עם 5 נקודות, שיעזבו את מכבי הקיץ, למרות שמחזיקים בחוזה לעונה נוספת. בשיחה עם התקשורת לאחר המשחק השניים נשמעו מאוד מפוכחים ומאוכזבים מהעזיבה שלהם.

"זה המשחק האחרון שלי כאן בעתיד הקרוב, עבר הרבה על המשפחה שלי העונה. חלק מהזמן ראיתי אותם רק פעמיים בשבוע, חלק מהשחקנים בכלל לא ראו את המשפחות שלהם. זה מכבי, פה רציתי להיות, הלוואי שהסיטואציה הייתה שונה, אתה לא רוצה לעזוב מקום שאתה אוהב, אבל אני צריך לדאוג למשפחה שלי", סיפר בולדווין והוסיף: "רציתי לחזור ולהיות בריא כדי לעזור לקבוצה לזכות באליפות. הייתי מוכן כבר למשחק השני, הם החליטו שלא אשחק, באתי לתת כל מה שיש לי, לא הייתי בקצב, אבל רציתי לעזור במשהו, ואני חושב שהייתי עושה את זה. המשפחה שלי הייתה בבית בחודשיים האחרונים, ואני הייתי פצוע לבד, זה לא תחושה טובה, אבל לילה כזאת ותחושות כאלה זה סוג של אור בתקופה הזאת.".

בולדווין חזר לרגע הפציעה שלו בסדרה נגד פנאתינייקוס: "להיפצע בחלק הכי חשוב של עונת היורוליג גרם לי להישאר עם דמעות, לעבור עונה כזאת ולא לשחק בפלייאוף היורוליג זה כל כך חבל. הייתי מוכן לשחק לעזור לקבוצה ולעזור לה לזכות בתואר. אי אפשר לרמות את המשחק, לתת את הכל, בשביל זה אני פה. אני מרגיש שאני הגארד הכי טוב ביורוליג, כששחקן כמוני נפצע זה פוגע בקבוצה. וזה מדהים שהגענו למשחק החמישי ולהחזיק שלושה רבעים, זה מראה על האופי שלנו, היינו הקבוצה הישראלית היחידה עם אותו הסגל מפתיחת העונה ועד סיומה, וגם זכינו באליפות".

בראון, שלקח הרבה על עצמו במשחק אמש אמר: "זה היה חשוב מאוד בשבילי, רציתי לזכות באליפות עם האחים שלי, זה מיוחד. כולם בחדר ההלבשה הזה, ובאולם מי שתמך בנו, הפך את זה למיוחד יותר. התחושה קצת חמוצה, יכולנו להגיע יותר רחוק ביורוליג אם וויד לא היה נפצע, הדבר קורה מסיבה מסוימת, אומרים לי לשלוט במה שאני יכול, אז הכל קצת חמוץ גם".

על העומס שהיה עליו בסוף העונה והמשחקים הפחות טובים גם כן הוסיף לורנזו: "לא אומר שזה היה קשה, זאת הייתה חוויה עם למידה, זה מסר לשחקנים הצעירים, לא יהיו לכם משחקים טובים כל הזמן. ואם יש לך משחק רע, תתכונן למשחק הבא, תמיד יש את היום הבא, ואם אתה עובד קשה, אף אחד לא רואה את זה, אבל מה שחשוב זה מי שאיתך בחדר ההלבשה".

לבסוף בראון התייחס לעזיבה שלו: "זאת תחושה קשה. הקבוצה הזאת הייתה הכי טובה ששיחקתי בה, גם בעונה שעברה, ועודד הוא המאמן הכי טוב שאימן אותי באירופה. יכולנו להגיע רחוק יותר, הדברים נראים אחרת ואי אפשר לשלוט בכל הדברים".

"היו המון שיחות, המון דברים שהתנהלו עם השחקנים האלה. זו הסיבה ששילמנו מחירים מסוימים, בעקבות הסיטואציה. עדיין ראיתם את כל השחקנים האלה, וויד, לורנזו, ג'וש ובונזי, מחויבים להביא את התואר הזה. צריכים לראות את השמחה בחדר ההלבשה", סיפר קטש על השחקנים שצפויים לעזוב.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
סיומו של פרק. בולדווין/דני מרון

4. בעוד הזרים יעזבו כבר היום ומחר את ישראל, הישראלים שמתנדנדים ימשיכו להיות בארץ. תמיר בלאט ימשיך את המגעים על החוזה החדש, ורומן סורקין, ששואף לצאת ולהיבחן ב-NBA, סיים את העונה עם כל תואר אישי אפשרי. "הכי חשוב זה היה התואר של האליפות. זאת הייתה עונה מאתגרת, שנה קשה למדינה והלב לא שלם, יש לנו חטופים ושומעים על חיילים שנופלים בכל יום. רוצים שכולם יחזרו בריאים ושלמים, אם אחרי עונה כזאת הבאנו תואר למועדון ולמי שאוהב אותנו, זה דבר טוב".

במכבי מעריכים כי סורקין יישאר בסופ ושל דבר במועדון, למרות שבסביבתו אופטימיים שיצליחו למצוא לו סיטואציה טובה ב-NBA.עודד קטש סיפר בגאווה על סורקין אמש: "רומן שחקן עם יכולות בלתי נגמרות, זה לא משנה באיזה גיל הוא, ובאיזה סיטואציה. תמיד התחושה שהוא יכול להוציא מעצמו יותר. רומן מככב ב-70 אחוז מהסיטואציות, אומרים שאולי אני קשה איתו, אבל הוא יכול לעשות הכל. יש לו אפסייד מטורף, הוא שחקן מהמוכשרים שגדלו פה. בן אדם מקסים ואהוב, אני מת עליו, מאוד גאה בדרך שהוא הופיע לפלייאוף הזה. הוא חווה סיטואציה לא פשוטה, היה דומיננטי ביורוליג ונפצע. המיעוט דקות שלו לא היו קשורות לזה שהוא היה פחות טוב או שלא מאמינים בו. מאמינים ברומן, הוא צריך להיות שחקן מכבי תל אביב עד סוף הקריירה".

רומן סורקין מכבי תל אביב עם פרס ה-MVP. דני מרון
"אפסייד מטורף", אבל האם הוא יראה אותו במכבי תל אביב או ב-NBA? סורקין/דני מרון

5. עוד סיבה לתחושה החמוצה מהמשחק היו האירועים האלימים במהלך המשחק. מספר אוהדי הקבוצה נאלצו לעבור טיפול רפואי כתוצאה מהשלכת האבוקות מצד אוהדי הפועל תל אביב. מנגד, גם אוהדי מכבי תל אביב השליכו חפצים לעבר ספסל האדומים לאורך שלבים ארוכים של המשחק והדליקו אבוקות בסיום.

"הדיון הזה צריך לצאת ממחוזות מי אשם, הפועל, מכבי, חולון, ירושלים. לא רלוונטי. צריך לעשות כמה מהלכים, אפשר לקבל החלטות ברורות ולשנות את דרך הענישה, ואיך אפשר לאכוף את הדבר הזה", אמר קטש על האירועים, "ראוי ומגיע לנו להיות באווירת כדורסל, יש לנו כדורסל מדהים ותחרותי, אפשר לעשות את זה ספורטיבי. אני אוהב את זה אמוציונאלי, אבל לא אלים. יש לי כמה פיתרונות, צריכים להימנע מסיטואציה של חיכוך, צריכים לקבל החלטה שרוצים שיהיה פה טוב ולא אלים. אם מישהו מדליק חזיז והעונש הופך להיות רדיוס של שמונה משחקים, לא פתרנו את הבעיה. אם מחליטים שלא רוצים חזיזים במגרש, צריך שמי שירים את החזיז יקבל עונש. מי שעשה אקט אלים כנגד צוות של קבוצה יריבה, צריך לשלם את המחיר. אפשר לגרום לסיטואציה להיות פחות אלימה. יש לנו כדורסל מדהים ומצוין, לצערי דברים כאלה קורים. בבסיס הפיתרון צריך לדעת מי אחראי. אפשר וצריך לקבל החלטות ברורות כדי שיהיה לנו כדורסל מדהים, בטח בשעות הקשות שאנחנו עוברים כמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully