וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה לא ינותח, אך צפוי להיעדר נגד הולנד

לפי הדיווחים בצרפת, הכוכב של סגנית אלופת העולם יחמיץ את המשחק הבא עקב השבר באפו, יחזור לאחר מכן עם מסכה מיוחדת. קאנטה שהצטיין בניצחון על פולין: "מקווים להיות יעילים יותר בהמשך"

תקציר יורו 2024: אוסטריה - צרפת 1:0/ספורט1

נבחרת צרפת פתחה אמש (שני) במסע שלה ביורו 2024 עם ניצחון 0:1 על אוסטריה. הטריקולור נהנו משער עצמי של מקסימיליאן וובר בדקה ה-38, ועל אף החמצה ענקית של קיליאן אמבפה (ומה שנראה כשבירת אף לקראת הסיום), דידייה דשאן יכול להיות מרוצה משלוש נקודות ראשונות בטורניר, כשבמחזור הבא מצפה משוכה קשה אחרת בדמותה של נבחרת הולנד - המועמדת הראשית להתחרות איתה על פסגת בית ד'.

עבור מאמן הנבחרת הצרפתית, זה היה הניצחון ה-100 על הקווים של הטריקולור, כשבאמתחתו עם 30 תוצאות תיקו ו-24 הפסדים. לצרפת זה הניצחון השישי ברציפות בפתיחתו של טורניר גדול, יורו או מונדיאל, כשהיא הנבחרת האירופית עם הרצף הארוך ביותר נכון לעכשיו.

דשאן סיכם את הניצחון והעניק עדכון לגבי מצבו של אמבפה: "מאוד שמח ממה שהשחקנים עשו הערב ומהניצחון. כל המשחקים קשים, אבל יש לנו איכות וכישרון בסגל. השחקנים יודעים שהם צריכים להראות אופי ומאמץ כדי לנצח משחקים כאלה".

דשאן הודה שמצבו של אמבפה "לא נראה טוב בכלל" והחשש הגדול בשעות הלילה היה שייאלץ לעבור ניתוח שעלול היה להשבית אותו מהמשך הטורניר. אולם לאחר דקות מורטות עצבים, הגיעו בשורות טובות מבית החולים בדיסלדורף, שם התברר שאמבפה אומנם סובל משבר באף, אבל לא יזדקק לניתוח וצפוי לחזור עוד במהלך שלב הבתים. על פי דיווחים ברחבי צרפת, הנבחרת תימנע מלשתף את הכוכב הגדול במשחק נגד הולנד ביום שישי, אולם ייתכן שיחזור למשחק השלישי בשלב הבתים - ואם לא, אז לשלבי הנוקאאוט (אם הטריקולור יגיעו לשם). כך או אחרת, כשיחזור אמבפה יצטרך לחבוש מסיכת פנים בזמן המשחקים, והלילה הוא הספיק לצייץ בהלצה, כשהוא מראה שהוא שומר על מצב רוח ומורל גבוהים: "למישהו יש רעיון למסיכה?".

אמבפה נוסע להיבדק בבית החולים

אנגולו קאנטה נבחרת צרפת. GettyImages
חזר והצטיין. קאנטה/GettyImages
קיליאן אמבפה נבחרת צרפת. GettyImages
ישבית אותו, השאלה עד מתי. אמבפה/GettyImages

מי שהרשים במיוחד, בטח לאור החזרה המפתיעה שלו לנבחרת, הוא אנגולו קאנטה. קשרה של אל איתיחאד כבר היה נראה עם רגל וחצי מחוץ לסגל ובכלל בתודעת הכדורגל האירופי, אך עם הופעה אישית נהדרת שהעניקה לו את פרס השחקן המצטיין לאחר שריקת הסיום, קאנטה הוכיח שוב שהוא ברומטר מרכזי בקישור הצרפתי.

קאנטה סיפר בסיום: "זה התחיל טוב עבורנו, זה מה שרצינו. לא הכל היה מושלם, אבל זו התוצאה לה פיללנו. יש לנבחרת הזאת יסודות טובים ואנחנו מקווים בעתיד להיות יעילים יותר, חזקים יותר. לזכות בפרס השחקן המצטיין? זה נחמד לחזור. דברים השתנו, אבל זה מרגיש נהדר".

מן העבר השני, למרות ההפסד, אוסטריה יכולה להיות גאה בעצמה על משחק ההקרבה שבו לא הייתה רחוקה גם מלעקוץ נקודה או אפילו שלוש אם כריסטוף באומגרטנר היה כובש דקה לפני השער העצמי של וובר. המאמן רלף רנגניק אמר אחרי המשחק: "אחרי שריקת הסיום דאיו אופמקאנו אמר לי 'אני שמח שהמשחק הזה נגמר סוף סוף'. נבחרת צרפת פשוט אדירה, תראו את הסגל שלה - גם על הספסל. צרפת הגיעה ליותר מצבים וצריך להיות הוגנים ולומר את זה, היא ניצחה בצדק ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח את פולין ביום שישי. פנץ היה מצוין בשער וגם אם לא עשינו את הכל מושלם, אל תשכחו נגד מי שיחקנו".

במחזור הבא (21 ביוני) תפגוש צרפת את הולנד לקרב אדיר, בעוד אוסטריה תפגוש את פולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully