וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו ישתווה לאגדה צ'כית? "פורטוגל הפייבוריטית"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 20:14

CR7 יפתח הופעה שישית ביורו ויכול להפוך לגדול המבשלים יחד עם פובורסקי. שחקן העבר של היריבה מזהיר, אבל קאנסלו מנמיך ציפיות: "ספרד וגרמניה הן המועמדות" (ג', 22:00, ספורט1)

נבחרת פורטוגל נוחתת בגרמניה לקראת פתיחת היורו/מתוך עמוד הטוויטר הרשמי של נבחרת פורטוגל

פורטוגל

כריסטיאנו רונאלדו, מלך שערי היורו בכל הזמנים עם 14 כיבושים, יפתח הופעה שישית בטורניר בו ינסה להפוך גם לגדול המבשלים אי פעם, כשהוא שני דווקא לצ'כי קארל פובורסקי (8, לעומת 7 של CR7). הקפטן בן ה-39 אמור להיות מועדף על גונסאלו ראמוש בחוד, כשז'ואאו פליקס ודיוגו ז'וטה ימתינו על הספסל בעוד שברנרדו סילבה ורפאל לאאו יאיישו את הכנפיים בהתקפה.

פורטוגל היא ללא ספק אחת המועמדות ללכת עד הסוף ולשחזר את הזכייה ההיסטורית שלה מ-2016. "קשה לומר אם זה הדור הטוב ביותר בתולדות הנבחרת, יש כאן המון איכות. אנחנו צריכים להתקדם צעד-צעד כדי להירשם בדפי ההיסטוריה", הצניע ז'ואאו קאנסלו את הציפיות. "גרמניה וספרד הן המועמדות לזכייה, יש אולי עוד שלוש או ארבע. אנחנו רוצים לספק תשובה טובה להן ולהתחיל ברגל ימין".

מגן ברצלונה אמור לפתוח בצד ימין על חשבונו של דיוגו דאלוט, כשנונו מנדש יוצב בשמאל ובקישור האחורי ישחק ז'ואאו פלהיניה המבוקש בבאיירן מינכן. פפה הוותיק יעמוד במרכז ההגנה.

במסיבת העיתונאים התייחס המאמן רוברטו מרטינס לוותיקים כריסטיאנו רונאלדו ופפה שיפתחו: "כריסטיאנו משחק באופן קבוע בנבחרת, הבקיע תשעה שערים במוקדמות וזו זכות בשבילנו שהוא איתנו בנבחרת, המספרים רק מתווספים לאישיות וליכולת שלו".

ז'ואאו קאנסלו במסיבת העיתונאים של נבחרת פורטוגל. PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP, GettyImages
מנמיך ציפיות. ז'ואאו קאנסלו/GettyImages, PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP

צ'כיה

איבן האשק אמנם מוביל את הנבחרת הכי צעירה ביורו הנוכחי, כשמחצית מהשחקנים סופרים 10 הופעות בינלאומיות או פחות, אבל צ'כיה בונה על ההגנה החזקה שהציגה במוקדמות ובהחלט אמורה להשתתף במאבק הפתוח על המקום השני בבית ו'.

הצ'כים אמורים לעלות במערך של שלושה בלמים, כשלדיסלב קרייצ'י, תומאש הולש ורובין הרנאץ צפויים לאייש את החולייה האחורית, בעוד שוולדימיר צופאל הוותיק יהיה באגף ימין ואת הקישור יוביל תומאש סוצ'ק. אנטונין ברק יהיה בהתקפה מאחורי פטריק שיק ואדם הלוז'ק.

שחקן העבר שנצץ בריצה של צ'כיה לחצי הגמר ביורו 2004, שנערך דווקא בפורטוגל, הזהיר מפני היריבה בכובעו כפרשן: "פורטוגל היא הפייבוריטית הברורה גם בבית וגם בטורניר כולו. יש להם המון אופציות ותחרות גדולה על ההרכב. אם הסגל יפגין יציבות, הם יכולים להיות הנבחרת הטובה ביותר בטורניר".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים עם אנטונין באראק. רויטרס
צ'כיה הצעירה מקווה להפתיע/רויטרס

טריוויה

  • פורטוגל וצ'כיה ייפגשו בפעם הרביעית ביורו: הראשונה הייתה ב-1996 והצ'כים ניצחו בה 0:1, הסלסאו החזירה באותה התוצאה ב-2016 וארבע שנים לפני כן ניצחה 1:3.
  • פורטוגל שמרה על רשת נקייה בשלושת משחקיה האחרונים מול צ'כיה בכל המסגרות, ועומדת על רצף של ארבעה ניצחונות נגדה, בהפרש שערים מצטבר של 1:10.
  • אין נבחרת באירופה, מלבד פורטוגל, שעלתה שלב בכל אחד משבעת טורנירי היורו האחרונים. האלופה מ-2016 הופיעה בנוקאאוט בכל שמונה הפעמים ששיחקה במפעל.
  • כריסטיאנו רונאלדו וחבריו היו גם היחידים לנצח בכל 10 משחקי המוקדמות ליורו 2024. פורטוגל אף כבשה יותר מכל נבחרת אחרת ביבשת וספגה הכי פחות - מאזן השערים שלה היה 2:36.
  • זו הופעתה השמינית ברצף של צ'כיה באליפות אירופה. רק גרמניה (14) וצרפת (תשע) נמצאות ברצף פעיל ארוך יותר.

הרכבי הקבוצות

שופט: מרקו גווידה (איטליה)
אצטדיון: רד בול ארנה (לייפציג)
קהל: 38421

המחזור הבא בבית ו':

שבת, 16:00: גיאורגיה - צ'כיה (ספורט1)
שבת, 19:00: טורקיה - פורטוגל (ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully