וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מחבלי דאעש נעצרו: תכננו פיגוע במשחק של ריאל מדריד

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 11:56

בפעולה משטרתית משולבת של ספרד והאינטרפול, סוכל פיגוע רצחני ונחשפו הודעות למחבל כגון: "התערבב בהמון ופעל בנחישות". גם היורו והאולימפיאדה על הכוונת

תקציר מיורו 2024: סלובניה - דנמרק 1:1/ספורט1

האם ריאל מדריד ואוהדיה היו "מטרת איכות" לפיגוע רצחני של ארגון הטרור דאע"ש? בספרד מדווחים היום שבפעולה משטרתית שנערכה לאחרונה על ידי הזרוע של המשמר האזרחי הספרדי, הם סיכלו פיגוע רצחני של הארגון, כאשר בסך הכל בוצעו תשעה מעצרים בסאלט (קטלוניה), אלחסיראס (אנדלוסיה) וטנריפה.

אחת ההודעות שפרסמה מחלקת התעמולה ביקשה ממחבל לחכות במקום בו האוטובוס של ריאל מדריד מגיע לאצטדיון, להצביע עליהם ועל האוהדים שלהם. הודעה שנייה שנחשפה על ידי המשטרה ונועדה למחבל שיבצע את הפיגוע, היתה: "אח יקר שלי באל-אנדלוס. משימה חשובה מאוד מחכה לך. התערבב בהמון, הסח את דעתם של אנשי האבטחה בעזרת אמצעים מאולתרים ותפוס את תשומת הלב שלהם, ופעל בנחישות להשגת המטרה העיקרית שלך".

אוהדי ריאל מדריד, גמר ליגת האלופות 2024. רויטרס
היו מטרה לפיגוע? אוהדי ריאל מדריד/רויטרס

על פי הדיווחים במרכז התעמולה של דאע"ש הפיק ותכנים גרפיים באנגלית אשר קראו לפיגועי טרור באירועי ספורט שונים, כולל אליפות אירופה בכדורגל. ערים כמו דורטמונד, ברלין ומינכן הוצעו כיעדים פוטנציאליים לתקיפה תחת הכותרת "כבשו את השער האחרון". כרזה נוספת תחת הכותרת "אולימפיאדת הזאבים הבודדים החלה כבר, ברצון אללה" עודדה תומכים לבצע פיגועים בפריז.

המבצע למעצר החשודים בוצע בשיתוף פעולה עם הולנד, רומניה, גרמניה, צרפת, אסטוניה, איסלנד, האינטרפול וה-FBI. במסגרת המבצע, גם הוצאו משימוש עשרות שרתים ששימשו להפצת התעמולה. בנוסף, זוהו שלושה אתרי תקשורת ששימשו להפצת מידע מסוג זה: Voz de Al-Andalus, Al Raud ו-Fahris, אשר זוהו כפועלים על ידי אותם אנשים.

הפעולה הזו באה בעקבות תצלום שהופץ לפני רבע גמר ליגת האלופות, בו נראו איומים על אצטדיון האמירויות, המטרופוליטאנו, הברנבאו והאליאנץ ארנה. בעקבות נוכחות משטרה כבדה, לא אירעו תקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully