וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת למלחמה: אוקראינה תציג אצטדיון הרוס בחארקוב

רגע לפני שריקת הפתיחה למשחק נגד רומניה (16:00, ספורט1), המדינה שסובלת מפלישת רוסיה, תציג את חורבות האצטדיון שאירח משחקים ביורו 2012

תקציר ה-0:4 של אוקראינה על מולדובה בהכנה ליורו 2024/ספורט1

אוקראינה תפתח היום (16:00, ספורט1) את דרכה ביורו 2024 עם משחק נגד רומניה. אלא שבניגוד לנבחרות האחרות, עצם ההופעה של האוקראינים ביורו היא ממש לא דבר של מה בכך. המסע של אוקראינה ביורו 2024 ילווה בתזכורת בולטת להרס שנגרם לזירת הכדורגל במדינה לאחר שהתאחדות לכדורגל שלה קיבלה אישור להציג חלק מאצטדיון הרוס, שאירח נבחרות במהלך יורו 2012.

אצטדיון סוניאצ'ני בחארקוב שימש כמחנה אימונים לנבחרת הולנד לפני 12 שנה. הוא שימש גם כמתחם עבור נבחרת הגברים הלאומית. אולם, חארקוב נמצאת תחת מתקפה מאז הפלישה הרוסית לתוך אוקראינה, ובמאי 2022 הפגזות עזות הפכו את האצטדיון ללא ראוי לשימוש.

סרגיי רברוב, מאמן נבחרת אוקראינה. GettyImages
לא שוכח את החיילים שנלחמים על המדינה. רברוב מאמן נבחרת אוקראינה/GettyImages

אצטדיון סוניאצ'ני מכיל למעלה מ-500 מתקני ספורט שניזוקו בתקיפות רוסיות. לפני שריקת הפתיחה למשחק של אוקראינה נגד רומניה באליאנץ ארנה במינכן, יוצג חלק מהיציע של אצטדיון סוניאצ'ני בכיכר ויטלסבאכרפלאץ. התצוגה תיחנך על ידי אנדריי שבצ'נקו, נשיא ההתאחדות האוקראינית לכדורגל, ואוהדים יוכלו לצפות באצטדיון ההרוס כולו באמצעות קסדות מציאות מדומה. לאחר מכן התצוגה תועבר לדיסלדורף, שם אוקראינה תשחק נגד סלובקיה ביום שישי.

סרגיי רברוב מאמן אוקראינה התייחס למצב הקשה שבו שרויה מדינתו ואמר במסע"ת אמש: "כל השחקנים, אני באופן אישי, מקבלים הרבה הודעות מהלוחמים שלנו, מהחיילים שלנו, מהחברים שלנו שנלחמים עכשיו על חירות אוקראינה", אמר רברוב. "אני בטוח שהם מאוד גאים בנו, אנחנו מאוד גאים בהם. הם אומרים: 'תראו את רוח אוקראינה'. טורניר זה באמת עוסק ברוח של המדינה שלנו."

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

הרכבי הקבוצות

שופט: גלן נייברג (שבדיה)
אצטדיון: אליאנץ ארנה (מינכן)
קהל: 61591

משחקי יום שני, 17.6

16:00: רומניה - אוקראינה (מינכן) - בית ה'
19:00: בלגיה - סלובקיה (פרנקפורט) - בית ה'
22:00: אוסטריה - צרפת (דיסלדורף) - בית ד'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully