וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש עומד בשער: פטריק פנץ מתכונן לעימות עם אמבפה

מצטיין במשחק הרגל ומתבלט כמנהיג, אבל נוהג לצאת לטיולים מסוכנים ולא שולט ברחבה. פטריק פנץ הוא ברירת המחדל של אוסטריה בין הקורות ונגד צרפת יש לו הרבה מה להוכיח (22:00, ספורט1)

תקציר: אוסטריה - צרפת 1:1/ספורט1

נבחרת צרפת שמסומנת על ידי רבים כמועמדת המובילה לזכייה ביורו 2024, תפתח את דרכה הערב (שני, 22:00, ספורט1) עם משחק נגד נבחרת אוסטריה בדיסלדורף. כל הזרקורים מופנים טריקולור ובעיקר לקיליאן אמבפה, אבל מה עם מי שבצד השני? מול אחת מחוליות ההתקפה הכי מאיימות בעולם הנבחרות, יתייצב השוער פטריק פנץ. ועל הנייר הוא אמור להיות אחד האנשים הכי עסוקים ביום המשחקים הגרמניה.

אפליקציית וואלה ספורט החדשה - הורידו עכשיו

בזמן שהכדורגל האוסטרי מצמיח שחקני שדה מצטיינים כבר תקופה ארוכה, כאלה שהגיעו עד באיירן מינכן, ר.ב. לייפציג, אינטר וריאל מדריד, עם השוערים משהו פשוט לא עובד. אוסטריה לא גידלה שוער ברמה עולמית עשרות שנים וגם מי שהיה אמור להיות השוער הראשון ביורו ונפצע, אלכסנדר שלאגר מרד בול זלצבורג, רחוק מאוד משם.

הפציעה של שלאגר השאירה את האוסטרים עם פנץ בן ה-27, שלבש את המדים הלאומיים רק 6 פעמים בעבר והספיק לספוג בהן שני שערים מקיליאן אמבפה ואחד מאוליבייה ז'ירו (1:1 ו-2:0 בליגת האומות ב-2022). באוסטריה ודנמרק בה הוא משחק, משוכנעים שמדובר בשוער ברמה גבוהה. השאלה היא האם מה שמספיק לליגות בשתי המדינות הללו, טוב גם נגד יריבה כמו צרפת.

שוער נבחרת אוסטריה, פטריק פנץ, מול שחקן נבחרת סלובקיה לובומיר טופטה. Christian Hofer, GettyImages
מצטיין במשחק הרגל, אבל נוטה לצאת למסעות מסוכנים מחוץ לשער. פנץ/GettyImages, Christian Hofer

כשמדברים על פטריק פנץ, ישנה תמימות דעים לגבי המעלה הגדולה ביותר שלו: משחק הרגל. "הוא כמעט ברמה של שחקן שדה. הוא בחור חכם שמבין את המשחק", אמר השבוע מאמן נבחרת אוסטריה, רלף רנגניק. שוער נבחרת דנמרק לשעבר, יספר כריסטיאנסן, הוסיף: "הוא שוער מאוד רגוע והוא מצוין במשחק הרגל. ברונדבי מאוד נהנתה ממנו גם בבילד אפ מאחור".

אבל מה עם השאר? פנץ נמוך יחסית לעמדה בה הוא משחק (הנתון הרשמי: 1.83 מטר) וההיסטוריה מלמדת על לא מעט ספיגות שלו אחרי שלא "שלט ברחבה" בכדורי גובה. נכון, יש לו ניתור טוב שמחפה לפעמים על חיסרון של כמה סנטימטרים, אבל הנוכחות שלו לפעמים פשוט לא מספיקה. הוא גם נוטה לצאת למסעות חסרי תכלית ומסוכנים מחוץ לשער. אולי בגלל זה הניסיונות הקצרים שלו להגיע לרמות הגבוהות לא הוכיחו את עצמם.

הוא שימש כשוער הראשון של אוסטריה וינה במשך כמה עונות, הציג יכולת טובה וגם הוכתר ל"שוער העונה" בעונות 2020/21 ו-2021/22. בקיץ 2022 סיים את חוזהו וחתם בריימס כמחליפו של פרדראג ראיקוביץ' שנמכר למאיורקה.

האוסטרי עמד בין הקורות בשבעת המחזורים הראשונים ולא שיכנע. הוא ספג 14 פעמים ונראה היה שגם אם השערים לא באשמתו - הוא לא מספיק טוב כדי למנוע אותם. במחזור השמיני ירד לספסל ולא חזר. האכזבה הייתה כל כך גדולה, עד שריימס הסכימה לוותר עליו ללא תמורה כספית אחרי חצי עונה בלבד והוא עבר לבאייר לברקוזן בחינם, למרות שכמה חודשים לפני כן חתם ל-3 שנים בקבוצה הצרפתית.

פנץ העביר חצי עונה על הספסל של לברקוזן ובקיץ האחרון הושאל לברונדבי הדנית. בליגה הצרפתית הוא לא הוכיח את עצמו, לבונדסליגה הגרמנית הגיע כשוער שני ממילא - אבל הרמה בדנמרק יותר קרובה לזו של הליגה האוסטרית ושם הוא פרח מחדש.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
פטריק פנץ במדי ריימס ב-2022. FREDERICK FLORIN, GettyImages
חתם בריימס ל-3 שנים, אבל עזב ללא תמורה אחרי חצי עונה בלבד. פנץ בליגה הצרפתית/GettyImages, FREDERICK FLORIN

בברונדבי השוער האוסטרי ביסס את עצמו כמנהיג ויחד איתה הוא היה שותף למאבק אליפות עיקש שהסתיים בדרמה גדולה ומקום שני מאכזב. פנץ שמר על רשת נקייה ב-11 מ-30 המשחקים שלו בכל המסגרות והותיר רושם עז.

"מפתיע כמה טוב הוא נכנס לעניינים בברונדבי", אמר שוער נבחרת דנמרק לשעבר והפרשן בהווה, יספר כריסטיאנסן, "הוא הפך לשחקן כל כך חשוב בזמן כל כך קצר והוא אחד המנהיגים של הקבוצה, על כר הדשא וגם בחדר ההלבשה".

פנץ התבלט במנהיגות שלו והתזזיתיות שלו בין הקורות וברחבה בדרך כלל עבדה לטובת ברונדבי. בקבוצה שלרוב המשחקים מגיעה כפייבוריטית ותוקפת, הוא שימש כמעט כמו בלם והצטיין. אבל היו לו גם הופעות לא משכנעות, למשל בהפסד 3:2 לארהוס במחזור הסיום שבעקבותיו הצהובים הפסידו במאבק האליפות.

שוער נבחרת אוסטריה פטריק פנץ, מול שחקן נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו. Jean Catuffe, GettyImages
רק שש הופעות בנבחרת, מהן שתיים נגד צרפת. פנץ/GettyImages, Jean Catuffe

לברונדבי בכל מקרה לא היו ספקות לגבי פנץ. במאי האחרון דיווחו ב"סקיי ספורט גרמניה" שהקבוצה הדנית היא אחת המתעניינות בעסקת השאלה שתנחית את דניאל פרץ בפרברי קופנהגן, אבל המטרה האמיתית הייתה להשאיר את האוסטרי - והיא הושגה. באי הבריטי סיפרו שסאות'המפטון וסלטיק מתעניינות בפנץ, אבל ברונדבי שלפה את הארנק, שילמה ללברקוזן 2.5 מיליון יורו והשאירה אותו בדנמרק.

המנהל הספורטיבי של ברונדבי, קרסטן ינסן היה מאושר: "פטריק הוא השוער הכי טוב בליגה הדנית. היה לו תפקיד מכריע בתוצאות הטובות של הקבוצה והוא כבש את לבבות האוהדים והשחקנים עם הגישה החיובית והמקצוענית שלו".

לגבי הגישה והמנהיגות של פנץ אין עוררין, גם לא לגבי משחק הרגל והשתתפות בהנעת הכדור. אבל הערב אוסטריה פוגשת יריבה התקפית עם כלים בלתי רגילים והיא תצטרך שוער שייתן לה שקט. צרפת תגרום להגנה של רלף רנגניק לעבוד קשה ופנץ יהיה עסוק. בעונה שעברה הוא נכשל בליגה הצרפתית, כך שהערב יש לו הרבה מה להוכיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully