וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה לצפייה": באנגליה קטלו את הנבחרת חרף הניצחון

ג'וד בלינגהאם נראה נהדר והכריע את סרביה, אבל בממלכה הודו: "זה היה מעציב לראות שחקנים כל כך איכותיים מחוץ למשחק". גם בגרמניה וספרד לא התרשמו מהפייבוריטית לזכייה, פודן וקיין ספגו ביקורות

תקציר יורו 2024: סרביה - אנגליה 1:0/ספורט1

שלוש הנקודות - זה בעיקר מה שתיקח נבחרת אנגליה ממשחקה הראשון ביורו 2024. סוללת הכוכבים לא ממש הרשימה הערב (ראשון) מול סרביה, אבל הווינר הגדול ג'וד בלינגהאם סידר לה 0:1 ואת המקום הראשון בבית ג'. ביום חמישי (19:00) תפגוש נבחרת שלושת האריות את דנמרק בפרנקפורט ותנסה להבטיח את הכרטיס לשמינית הגמר. סרביה תשחק עוד לפני כן (16:00) מול סלובניה במינכן.

בלינגהאם, שגם נבחר למצטיין המשחק מטעם אופ"א, אמר בסיום: "זה היה משחק טוב בסך הכל. פגשנו נבחרת מאוד חזקה וקשה, ידענו שיהיה לנו מאוד קשה מולה ושנצטרך להסתדר עם כדורים ארוכים, כך שזה חשוב שפתחנו עם ניצחון, זה הדבר החיובי. השער שלי? זה הרגל שפיתחתי בריאל מדריד ואני מקווה לשמור על הכושר שלי מריאל גם ביורו. שמח שזה התחיל בצורה נפלאה".

בניגוד לבלינגהאם שעשה את שלו עבור שלושת האריות, יתר הכוכבים כמעט שלא השפיעו על המשחק. פיל פודן בקושי נגע בכדור וכך גם הארי קיין, שבסופו של דבר הגיע להזדמנות אחת פנטסטית, אבל לא הצליח להכניע את פרדראג ראיקוביץ', אקס מכבי תל אביב שעמד בשער סרביה. אחרי המשחק אמר קיין על היכולת הפושרת: "ידענו שיהיה לנו משחק קשה, כי נבחרת סרביה מאוד פיזית וקשה, אבל היינו ראויים לניצחון. התצוגה שלנו הייתה טובה בסך הכל, ידענו שיהיה לנו מאוד קשה והתוצאה היא שחשובה".

ג'וד בלינגהאם במדי נבחרת אנגליה. רויטרס
איזה ווינר. ג'וד בלינגהאם/רויטרס

בממלכה לא ריחמו על סאות'גייט ושחקניו בעקבות היכולת ובין המבקרים היה מיקה ריצ'ארדס, שחקן העבר שמשמש כיום כפרשן באנגליה: "זה פשוט מעציב אותי לראות שחקנים כל כך איכותיים מחוץ למשחק. זה פשוט מאכזב אותי לראות שחקן כמו פיל פודן שלא מצליחים להוציא ממנו את המיטב", הוא אמר. אלן שירר, עוד כוכב אנגלי מימים עברו, הוסיף: "זה היה משחק קשה לצפייה במחצית השנייה. אנגליה הייתה צריכה להגן אחרי 30 דקות טובות בהתחלה, אבל בסוף הניצחון זה הדבר הכי חשוב". לעומת זאת, לשבחים זכה סאות'גייט על ההחלטה לעלות במרכז ההגנה עם הבלם מארק גהי.

גם התקשורת הזרה שסיקרה את המשחק לא התרשמה מהאנגלים, שנחשבים לפייבוריטים לזכייה. ב"בילד" ציינו את זה ש"בלינגהאם היה היחיד שהופיע", בעוד שפר מרטסאקר, שחקן העבר וכיום מנהל האקדמיה של ארסנל קבע: "שזו היתה הופעה חלשה מאוד של אנגליה". בזמן שנבחרות כמו גרמניה וספרד נתנו הצגות, האנגלים די שיעממו על המגרש.

בתקשורת הספרדית קטלו שחקני מפתח כמו הארי קיין, פיל פודן ובעיקר ג'ון סטונס שקיבל ציון 3 נמוך במיוחד. ג'וד בלינגהאם היה היחיד שקיבל 7, בעוד שקייל ווקר ובוקאיו סאקה קיבלו ציון 6. ב"מארקה" ממש לא התרשמו מהאנגלים, אך כתבו ש"בטורניר קצר חשוב יותר לנצח מאשר להיראות טוב".

מנגד, המאמן הסרבי דראגן סטויקוביץ' לא הסתיר את אכזבתו מההפסד: "אנחנו מאוד מתוסכלים, אי אפשר שלא להיות אחרי הפסד. אנחנו רצינו לנצח והגענו בשביל לנצח, שיחקנו באומץ ולא פחדנו מהאנגלים חוץ מב-15 הדקות הראשונות שבהם נתנו להם להחזיק בכדור. אנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו, למעט התוצאה שבה הסתיים המשחק וזה הדבר השלילי. אין לנו במה להתבייש, יש לנו עוד המון מה לתת ואנחנו נראה את זה במשחק הבא".

סטויקוביץ' גם הסביר את ההחלטה המפתיעה לא לפתוח עם דושאן טאדיץ' ואמר: "רציתי אותו טרי למחצית השנייה, זו הייתה חלק מהתוכנית שלנו". הקשר, שצפוי לשוב להרכב במשחקים הבאים, הוסיף לדברי מאמנו: "לאנגליה יש שמות גדולים, אבל הם נותנים ליריב שטחים לשחק. היינו יכולים לפגוע בהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דראגן סטויקוביץ', מאמן נבחרת סרביה. רויטרס
"צריכים להיות גאים בעצמנו, אין לנו במה להתבייש". סטויקוביץ'/רויטרס

המספרים

* ג'וד בלינגהאם, שכבש גם את השער הראשון של אנגליה במונדיאל בקטאר, הפך בגיל 20 ו-353 ימים לשחקן השלישי הכי צעיר שמבקיע עבור נבחרתו באליפויות אירופה. לפניו רק ויין רוני (בגיל 18 ו-237 ימים) ומייקל אואן (בגיל 20 ו-189 ימים).

* הוא הראשון אי פעם שכובש עבור אנגליה בשני הטורנירים הגדולים בעודו משחק מחוץ למדינה. במונדיאל היה שחקן בורוסיה דורטמונד, עכשיו שחקן ריאל מדריד.

* בלינגהאם הוא שחקן ריאל מדריד השני שמבקיע במסגרת היורו עבור אנגליה. קדם לו סטיב מקמנמן (מול פורטוגל בשלב הבתים ביורו 2000).

* בלינגהאם הוא הכדורגלן האירופי הראשון שמופיע בשלושה טורנירים גדולים עוד לפני שחגג יום הולדת 21. הוא שיחק ביורו 2020 שנדחה כזכור בשנה, הופיע במונדיאל הקודם בקטאר וכעת ביורו בגרמניה.

* אנגליה עלתה למקום הראשון בשערי נגיחה במסגרות היורו בזכות השער של בלינגהאם, שהיה ה-18 שלה עם הראש. אחריה גרמניה עם 17, פורטוגל עם 15 וספרד וצרפת עם 13 כל אחת.

* אנגליה הפכה לנבחרת הראשונה בתולדות היורו ששומרת על שער נקי בחמישה משחקים רצופים בשלב הבתים.

* המאמן גארת' סאות'גייט הדריך את אנגליה ב-96 משחקים ועקף את סר בובי רובסון עם 95. לפניו נותרו רק סר וולטר ווינטרבוטום וסר אלף ראמזי.

* רק 11 איומים על שני השערים היו במשחק - 6 של סרביה ו-5 של אנגליה. זה המספר הכי נמוך במשחקי היורו מאז 1980, כך לפי "אופטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully