וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"טמבל" של מסי הופיע בגדול ליורו: "התסריט החלומי"

ואוט וחהורסט, שזכור מהעימות עם כוכב ארגנטינה לאחר רבע גמר המונדיאל, היה הגיבור של הולנד. החיטוט באף של קומאן הפך ויראלי, בלם פולין לקח אחריות: "מרגיש אשם"

תקציר: פולין - הולנד 2:1/ספורט1

קל זה לא היה, אבל נבחרת הולנד פתחה הערב (ראשון) את יורו 2024 ברגל ימין - עם ניצחון 1:2 על פולין. הכתומים נקלעו לפיגור בעקבות שער של אדם בוקסה בדקה ה-16, אבל נתן אקה בישל לקודי גאקפו את השוויון בדקה ה-29, ואחרי לא מעט החמצות הכין גם למחליף ואוט וחהורסט שהכריע שבע דקות לסיום. החבורה של רונאלד קומאן תנוח קצת לקראת המשחק המרכזי של בית ד', ביום שישי ב-22:00 מול צרפת. פולין תשחק לפני כן באותו יום מול אוסטריה ותנסה להשאיר לעצמה סיכוי להמשיך לשמינית הגמר.

וחהורסט, הקורבן של ליאו מסי לציטוט הקאלט אחרי דו-קרב הפנדלים ברבע גמר המונדיאל בקטאר ("על מה אתה מסתכל, טמבל? לך, לך לשם") היה הגיבור של הולנד ובסיום אמר: "היה כל כך חשוב לנצח, ומבחינה אישית זה התסריט החלומי. ראיתי את הכדור מגיע אליי וידעתי שזה יהיה שער. הייתי מוכן, עוד מהשבוע שעבר. נאמר לי בבירור מה התפקיד שלי. אני כאן כדי לעזור לנבחרת ככל האפשר ושמח זה הצליח, זה היה נהדר. אמרתי לחברה שלי הבוקר שאני אכבוש, הרגשתי את זה. דמיינתי את זה קורה, וזה הגיע. המטרה שלנו היא לצאת מגרמניה עם הגביע".

ואוט וחהורסט, חלוץ נבחרת הולנד. GettyImages
ואוט וחהורסט הנרגש בסיום/GettyImages

המספרים

* ואוט וחהורסט כבש את השער הכי מהיר של מחליף הולנדי ביורו - תוך 141 שניות ובנגיעה הראשונה שלו בכדור.

* זה גם משחק שלישי ברציפות שהוא כובש כמחליף בנבחרת. וחהורסט הוא השני שעושה את זה במדים הלאומיים, אחרי יאן ונחור אוף הסלינק בין השנים 2007-2008.

* קודי גאקפו, שהיה הכובש הראשון של הולנד במונדיאל 2022 בקטאר (שם סיים עם שלושה שערים), חתום על השער הראשון גם ביורו 2024. סך הכול במאזנו 10 כיבושים ב-25 הופעות במדי הנבחרת, וזהו שער שביעי בשמונת המשחקים האחרונים.

* הולנד איימה 21 פעמים על השער - הכי הרבה שלה בטורניר גדול מאז ההפסד לדנמרק ביורו 2012, אז היו 32 ניסיונות הבקעה.

* הולנד עלתה ללא אף שחקן של אייאקס בהרכב, לראשונה בטורניר גדול מאז יורו 2008 ובסך הכול בפעם ה-12 בתולדותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רונאלד קומאן מאמן נבחרת הולנד. רויטרס
החילוף עבד. רונאלד קומאן/רויטרס

התגובות

המאמן ההולנדי רונאלד קומאן סיכם: "מבחינת כדורגל, הייתה לנו שעה טובה מאוד. היינו עדיפים וראויים להוביל 1:3 או 1:4. למזלנו, ואוט וחהורסט הציל אותנו בסופו של דבר".

הקפטן וירג'יל ואן דייק החמיא גם הוא למחליפים: "ראינו שהבחורים שעולים מהספסל יכולים לעשות את ההבדל עבורנו. אני מאוכזב מהשער שספגנו, כל הספיגות האחרונות שלנו היו מקרנות. אנחנו ממש חייבים לעבוד על העניין הזה".

קודי גאקפו, שקיבל את פרס איש המשחק: "היה קשה, פגשנו יריבה עיקשת שגם כבשה ראשונה, אבל יצרנו הרבה מצבים טובים ובסופו של דבר היינו חדים יותר. זו הייתה הופעה טובה בסך הכול. אנחנו נבחרת שלעולם לא מוותרת, ויש לנו מחליפים טובים. שינינו את כל הקו הקדמי וזה עבד מצוין. זו גם נקודת חוזק שלנו".

וגם החיטוט, שהפך ויראלי

בפולין עסקו במתקפת הסייבר ששיבשה את השידור המקוון של הטלוויזיה הפולנית הציבורית. העניין טופל תוך כדי השידור, ובסופו של דבר זכו הצופים לראת את ההפסד.

הבלם ברטוש סלאמון לקח אחריות בסיום: "אני מרגיש אשם כי הייתי צריך לחסום את הבעיטה של וחהורסט. הייתי מעורב גם בשער הראשון וזה חלב כי היה לנו משחק טוב וכולם נתנו את המקסימום. התוצאה כואבת, קשה להפסיד בצורה כזו. הובלנו 0:1 והיינו ראויים ליותר, אבל בכדורגל הפרטים הקטנים עושים את ההבדל. אני מקווה שזה לא יפגע לנו בביטחון".

אדם בוקסה, שפתח במקום רוברט לבנדובסקי הפצוע והעלה את פולין ליתרון, אמר: "התיקו היה בהישג יד, הייתה לנו אפשרות להשוות גם לאחר שספגנו את ה-2:1. חבל שיצאנו מהמשחק הזה ללא נקודה. התחושה הראשונה שלי הייתה אופוריה בעקבות השער, אבל לצערי הפסדנו. נישאר עם ראש מורם ונמשיך להילחם. נתמקד בהתאוששות ונצא לברלין כדי לנצח את אוסטריה".

מיכאל פרובירז', מאמן נבחרת פולין: "קודם כל, אני רוצה להודות לאוהדים הפולנים על התמיכה - אלה שהיו כאן ואלה שצפו מהבית. אמרתי לשחקנים שלא החזקנו מספיק בכדור ולא דחפנו מספיק קדימה. זה מאכזב כי בדרך כלל אנחנו יודעים לעשות את זה. ברור שלא נוותר. נעשה הכול כדי לנצח בשני המשחקים הנותרים. אני חושב שנלך ונתחזק ככל שיתקדם הטורניר. היינו אגרסיביים ומאורגנים, נשארנו צמודים מאוד להולנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully