וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן רומניה לעיתונאים: "אתם אמורים לתת לי מתנה, לא אני לכם"

אדי יורדנסקו התקבל בשירה ביום הולדתו ה-46 והתבדח כאשר נשאל מי יהיה השוער. אוקראינה נרגשת: "נזכיר לאירופה שהמלחמה בעיצומה" (שני, 16:00, ספורט1)

תקציר ה-0:4 של אוקראינה על מולדובה בהכנה ליורו 2024/ספורט1

רומניה

אחרי שעלתה על חשבון ישראל דרך המוקדמות וחזרה לטורניר גדול לראשונה מאז 2016, הנבחרת של אדי יורדנסקו בעיקר מקווה לשמור על הכבוד. 30 שנה אחרי הישג השיא של הנבחרת עם העפלה לרבע גמר המונדיאל בהנהגתו של גאורג'ה חאג'י, הרומנים עם הבן יאניס לא משלה את עצמו שתוכל להגיע כל כך רחוק. ניקולאה סטאנצ'ו אמור לתת את הטון בחלק ההתקפי והטראבלמייקר הסדרתי דניס אליבק אמור להמשיך לקבל קרדיט נרחב יחסית, למרות שמיעט לשחק בעונה החולפת.

צמד משחקי ההכנה של רומניה לקראת פתיחת הטורניר, שהסתיימו ב-0:0 עם בולגריה וליכטנשטיין החלשה, לא בישרו טובות אבל הרומנים עדיין מקווים להפתיע, ומקבלים את רזבאן מרין ואדריאן רוס שהיו בספק למשחק בשל פציעות אבל עשויים לפתוח.

"אלה הרגעים שכל מאמן וכל שחקן חולמים להגיע אליהם. אחרי כל כך הרבה שנים בלי להעפיל לטורניר גדול, אנחנו רוצים להאריך את השהות שלנו כאן עד כמה שניתן", אמר המאמן אדי יורדנסקו, שהוא הראשון שהוביל את רומניה ליורו מאז אביו ב-2016. "יש התרגשות רבה וגם שמחה גדולה, זה רגע שיצרנו לעצמנו ואנחנו ראויים לו. יש לחץ כמובן, אבל אנחנו רוצים לייצג את המדינה בגאווה. אנחנו רוצים שהרומנים יראו את עצמם בנבחרת הזו, שיראו אחדות, רוח, גיבוש, עבודה קשה, רצינות ומשמעת. נתחיל עם התלהבות גדולה, כל דקה תהיה חשובה".

יורדנסקו, שחוגג היום את 46 קיצים, התקבל למסיבת העיתונאים בשירת "יום הולדת שמח" והתבדח עם העיתונאים: "אני מקווה שתשמרו על אותו טון גם אחרי המשחק מחר". כאשר נשאל מי יפתח בין הקורות, סיפק יורדנסקו עוד בדיחה: "אתם אמורים לתת לי מתנה, לא אני לכם".

אדי יורדנסקו, מאמן נבחרת רומניה, אחרי הניצחון על ישראל וההעפלה ליורו 2024. רויטרס
בעקבות אבא. אדי יורדנסקו/רויטרס

אוקראינה

גם אם הסגל שלה לא הכי נוצץ או הכי כישרוני, אוקראינה היא ללא ספק אחד הסיפורים הבולטים שילוו את הטורניר. בשעה שהמלחמה העקובה מדם עם רוסיה ממשיכה להתחולל, הנבחרת של סרגיי רברוב רוצה לתת לאזרחים בעורף ובחזית סיבה לחייך, ומופיעה עם אחד הסגלים המבטיחים ביותר שלה אי פעם, כולל מספר שיא של נציגים בליגות הבכירות.

זו ההופעה הרביעית ברציפות של אוקראינה ביורו, אבל כנראה המרגשת מכולן. מעל כולם יעמוד מיכאילו מודריק הבלתי צפוי, שלצד רגעים של כישרון צורף נוטה להיעלם כפי שצ'לסי חוותה על בשרה. הציפיות גבוהות גם מארטם דובביק, מלך שערי הליגה הספרדית בעונה החולפת, שמגיע לטורניר בכושר שיא. על תקן המבוגר האחראי יהיה אנדריי ירמולנקו הוותיק, שיאן ההופעות של הנבחרת, שרושם הופעה רביעית ברציפות ביורו ויכול לעקוף את אנדריי שבצ'נקו בטבלת מלך השערים של אוקראינה בכל הזמנים. כרגע הוא רחוק שני שערים מ-48 הכיבושים של החלוץ האגדי, והוא יקווה לעקוף, להשתוות או לפחות להתקרב אליו למרות שהוא לא מיועד להיות שחקן הרכב.

"ברמות הללו כל יריבה היא קשה וכל משחק מאתגר. לרומניה יש הרבה שחקנים מצוינים, אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו", אמר המאמן סרגיי רברוב, והקשר גיורגי סודאקוב הוסיף: "הטורניר הזה הוא הרבה מעבר לכדורגל עבורנו. אנחנו רוצים להזכיר לכל אירופה שהמלחמה עדיין בעיצומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן נבחרת אוקראינה, ויקטור ציגנקוב. PressFocus/MB Media, GettyImages
נרגשים ונלהבים. אוקראינה/GettyImages, PressFocus/MB Media

טריוויה

* מדובר במפגש הרשמי הראשון אי פעם בין שתי הנבחרות. מתוך ששת מפגשי הידידות ביניהן, רומניה ניצחה בשלושה אבל אוקראינה גברה עליה בשני המשחקים האחרונים.

* בעימות האחרון ניצחה אוקראינה 3:4 בטורניו במאי 2016. אולכסנדר זינצ'נקו חגג אז את שערו הראשון במדי הנבחרת ושבר את שיאו של אנדריי שבצ'נקו ככובש הצעיר ביותר (בגיל 19 ו-165 ימים).

* רומניה, שחוזרת ליורו לראשונה מ-2016, עומדת על מאזן עגום מאוד ביורו. מתוך 16 המשחקים בהם לקחה חלק בששת הטורנירים בהם השתתפה בעבר, היא ניצחה רק במשחק אחד - מה שהופך את אחוזי ההצלחה שלה בטורניר (6%) לנמוכים אי פעם לנבחרת שהשתתפה בו יותר מפעם אחת.

* המאזן של אוקראינה לא טוב בהרבה. מתוך 11 המשחקים האחרונים שלה ביורו, היא הפסידה בשמונה.

הרכבי הקבוצות

שופט: גלן נייברג (שבדיה)
אצטדיון: אליאנץ ארנה (מינכן)
קהל: 61591

משחקי יום שני, 17.6

16:00: רומניה - אוקראינה (מינכן) - בית ה'
19:00: בלגיה - סלובקיה (פרנקפורט) - בית ה'
22:00: אוסטריה - צרפת (דיסלדורף) - בית ד'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully