וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטי לדקי שוב נוסעת לאולימפיאדה, שיא עולם לארה"ב

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 13:13

בפעם הרביעית בקריירה: השחיינית המעוטרת הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בפריז. גרטשן וולש שברה את שיא העולם ב-100 פרפר

השחיינית האמריקאית קייטי לדקי. Sarah Stier, GettyImages
לא מובן מאליו. לדקי/GettyImages, Sarah Stier

קייטי לדקי העפילה למשחקים האולימפיים בפעם הרביעית בקריירה, וגרטשן וולש קבעה שיא עולם - בערב הפתיחה של המבחנים האולימפיים של ארה"ב בשחייה שנערך באינדיאנפוליס.

כצפוי, לדקי, עם רזומה של שבע מדליות זהב אולימפיות, שלטה ב-400 מטר חופשי לעיני קהל של 20,689 צופים באצטדיון לוקאס אויל, ביתה של אינדיאנפוליס קולטס מה-NFL."מעולם לא תיארתי לעצמי שאזכה ללכת למשחקים אולימפיים רביעיים", אמר לדקי.

בת ה-27 ממרילנד אמרה שהעפלה לאולימפיאדה זה סיפוק אישי אדיר עבורה, ושמחה שלא מתרגלים אליה. "אני מרגישה שאני נהנית מזה יותר ויותר בכל שנה", אמרה, "חברים נהדרים לקבוצה דוחפים אותי כל יום, מאמנים נהדרים מאמינים בי ודוחפים אותי להגיע ליעדים גדולים יותר ויותר. כך הצלחתי להיות עקבית ואני גאה על העקביות הזו".

לדקי נחשבת לשחיינית האמריקאית הגדולה בכל הזמנים והיא האמריקנית השמינית בלבד שמעפילה למשחקים האולימפיים ארבע פעמים, כשבפריז היא תנסה לזכות במדליה אולימפית עשירית.

וולש פתחה את הלילה כאשר קבעה שיא עולם ב-100 מטר פרפר לנשים כדי לשלוח מסר ליריבותיה, קצת יותר מחודש לפני המשחקים. וולש התקשתה להאמין אחרי שנגעה בקיר כשהיא קובעת זמן של 55.18 שניות. "זו חוויה כל כך סוריאליסטית. אני מנסה לשכנע את עצמי שזה הרגע קרה. אני נפעמת", אמרה. היא קבעה את השיא בחצי הגמר, וניפצה את השיא הקודם של 55.48 שניות, שנקבע על ידי שרה סיוסטרום השוודית ב-2016.

אהרון שאקל זכה במשחה ל-400 מטר חופשי. "מאז שגיליתי שאבא שלי היה שחיין אולימפי תמיד רציתי להיות אולימפי בעצמי", אמר שאקל בן ה-19, שאביו ניק ייצג את אנגליה בשחייה במשחקי אטלנטה ב-1996. "זה לא תמיד היה קל. במשך זמן רב אפילו לא הייתי טוב בשחייה ולמען האמת לא אהבתי את זה עד לפני כמה שנים".

במהלך המבחנים נקבעת הנבחרת שתייצג את ארה"ב בפריז והם מתקיימים במשך תשעה לילות רצופים באינדיאנפוליס, לעיני קהל שיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully