וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה בראונה: "אנשים מתלוננים, אבל בלגיה עשתה מסע מופלא"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 17:33

בלגיה מתכוננת למשחק הפתיחה שלה ביורו מול סלובקיה, יודעת שהיא כבר לא פייבוריטית אבל דה בראונה זוכר איפה המסע החל (שני, 19:00, ספורט1)

צפו בכל השערים: שוויץ גברה 1:3 על הונגריה/ספורט1

בלגיה

אחרי לא מעט כישלונות ואכזבות של הבלגים עם "עידן הזהב", הפעם בלגיה לא נחשבת בין הפייבוריטיות לזכות ביורו 2024, כשלא יותר מדי נותנים קרדיט לשדים האדומים - אבל לכולם ברור: הם בהחלט יכולים להגיע רחוק.

הנבחרת של דומניקו טדסקו מגיעה לאליפות אירופה אחרי ניצחונות במשחקי ידידות על מונטנגרו ולוקסמבורג, שבהם כבשה חמש פעמים ולא ספגה, ולמעשה היא בלתי מנוצחת בכל המסגרות מאז ה-2:0 למרוקו במונדיאל 2022.

הנבחרת של טדסקו היא הפייבוריטית לסיים בראש בית ה', והיא תפגוש את רומניה במשחקה השני בקטע ב-22 ביוני לפני שתסיים מול אוקראינה ארבעה ימים לאחר מכן.

"אני גאה", אמר קווין דה בראונה, "בסופו של דבר, אנשים תמיד מתלוננים שאנחנו לא מנצחים, אבל התחלתי עם בלגיה על הספסל מול 5,000 צופים באצטדיון. מאז 2014, ראינו את זה עולה ועכשיו אנחנו משחקים מול אצטדיונים מלאים כשכולם מאחורינו, אז הצמיחה שלנו היא דבר שהיה מפליא לראות".

קווין דה בראונה שחקן נבחרת בלגיה חוגג שער. VIRGINIE LEFOUR/AFP, GettyImages
לא מזלזל במסע. דה בראונה/GettyImages, VIRGINIE LEFOUR/AFP

סלובקיה

סלובקיה חולמת על המקום השני בבית, אבל יודעת שגם המקום השלישי עשוי לעלות אותה לשלב הנוקאאוט של יורו 2024. הסלובקים הנרגשים לא היו במונדיאל מאז 2010, אז הגיעו לשמינית הגמר, ביורו 2020 הם הודחו בשלב הבתים, ביורו 2016 רשמו את הישג השיא עם העפלה לשמינית, ואחרי שני ניצחונות בהכנה 0:4 על סן מרינו ו-וילס, יש בנבחרת של פרנצ'סקו קלצונה סיבות לאופטימיות, אחרי שהפסידה רק באחד משבעת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, בעוד היא סיימה במקום השני במוקדמות אליפות אירופה אחרי פורטוגל, עם 22 נקודות מ-10 משחקים.

"אני מאוד מרוצה מהסגל שהבאתי ליורו", אמר המאמן קלצונה. העובדה שכל כך הרבה צעירים הגיעו לנבחרת עם אותו הלך רוח של השחקנים המבוגרים יותר, נותנת לי תקווה. הבעיה העיקרית שלנו היא שהרבה שחקנים משחקים בנבחרת בעמדות אחרות מכפי שהם משחקים בקבוצה, ואת זה ננסה לפתור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מילאן שקריניאר עם שחקני נבחרת סלובקיה. Christian Hofer, GettyImages
אתגר גדול במשחק הראשון. מילאן שקריניאר והחברים/GettyImages, Christian Hofer

טריוויה

* זה יהיה מפגש רשמי ראשון אי פעם בין שתי הנבחרות. בלגיה ניצחה 1:2 במשחק הידידות האחרון ב-2013 בזכות שער ניצחון של דריס מרטנס בדקה ה-90, ולפני כן היו שני משחקי ידידות נוספים שהסתיימו ב-1:1.

* מאז שהפסידה בגמר למערב גרמניה ביורו 1980, בלגיה לא הצליחה להעפיל לארבע האחרונות בטורניר, ובשתי הפעמים האחרונות באליפות אירופה הבלגים הודחו ברבע הגמר.

* מאז אותו גמר ב-1980, אף אחד מ-17 המשחקים של בלגיה ביורו לא הסתיים בתיקו: 9 ניצחונות, 8 הפסדים.

* דומניקו טדסקו בן ה-38 יאמן לראשונה משחק בטורניר גדול ויהפוך למאמן הכי צעיר שהוביל את בלגיה ביורו או מונדיאל. השיאן הקודם היה ג'ק באטלר, שאימן בגביע העולמי ב-1938.

* סלובקיה, שמעולם לא עברה את שלב הבתים ביורו, לא הצליחה לכבוש בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים במפעל. בנוסף, ספגה שבעה שערים מתוך 13 במצבים נייחים בשני הטורנירים הקודמים - יותר מכל נבחרת אחרת.

הרכבי הקבוצות

שופט: חליל אומוט מלר (טורקיה)
אצטדיון: ואלדשטדיון (פרנקפורט)
קהל: 45181

משחקי יום שני, 17.6

16:00: רומניה - אוקראינה (מינכן) - בית ה'
19:00: בלגיה - סלובקיה (פרנקפורט) - בית ה'
22:00: אוסטריה - צרפת (דיסלדורף) - בית ד'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully