וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מאמינה לקראת מבחן האמת: עכשיו תביאו את ספרד

בתקשורת האיטלקית מעודדים אחרי הניצחון 1:2 הקשה על אלבניה, ספאלטי מאמין: מול ספרד אולי יהיה קל יותר. קייזה גאה במהפך ("פלאשבקים לגמר יורו 2020") אחרי "פתיחה מוזרה", וגם באלבניה יודעים: אל תספידו אותנו להמשך מהבית הכי קשה בטורניר

תקציר יורו 2024: איטליה - אלבניה 1:2/ספורט1

מסע ההגנה על התואר של נבחרת איטליה החל אתמול (שבת) עם הלם גדול, כשאלבניה הקטנה עלתה ל-0:1 אחרי 23 שניות בלבד. אלא שאלופת אירופה המכהנת הגיבה, והגיבה מהר: אלסנדרו באסטוני נגח פנימה (11), חברו לאינטר ניקולו בארלה השלים מהפך (16) וקבע 1:2 כלל לא פשוט. "יש סיבות להאמין", קראה הכותרת הבוקר ב"גאזטה", שם מצאו נקודות לעידוד.

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

אבל שלוש הנקודות לא סיפקו את לוצ'יאנו ספאלטי, שנשאל האם איטליה שלו סומכת יותר מדי על בארלה והשיב: "נבחרת חייבת להיות יכולה לשחק בלי כל אחד מהשחקנים. אני לא אוהב להיות תלוי באחד. ראינו הרבה דברים טובים, אבל הם צריכים לקחת אותנו למקום מסוים, אחרת אין טעם. יכולנו לפגוע באלבניה מספר פעמים ולא עשינו זאת, מסרנו יותר מדי פעם אחורה, שינינו את דעתנו יותר מדי פעמים. נסוגנו יותר מדי לאחור".

בארלה, שהיה בספק ולבסוף הכריע, הוסיף: "זו היתה פתיחה מוזרה, אבל רצינו את הניצחון והתחלנו ברגל ימין. לא ממש התאמנתי בימים האחרונים אבל כולם סמכו עלי ורציתי להשיב על התמיכה".

פדריקו קייזה, שנבחר למצטיין, סיכם: "היו לי פלאשבקים לגמר היורו של 2020, אבל עשינו את אותו הדבר שעשינו מול אנגליה, שזה לשלוט במשחק. השער המוקדם ממש ניער אותנו, לדעתי היינו ראויים לעוד כמה שערים וזה התחום בו צריך להשתפר - להרוג משחקים".

ניקולו בארלה נבחרת איטליה. GettyImages
עקף את טוטי. בארלה/GettyImages

מאמן איטליה לוצ'יאנו ספאלטי אמר שהנבחרת שלו הראתה אופי כשהתאוששה מהפיגור המוקדם והציגה "אחדות" שתשרת את איטליה היטב אם היא תתקדם מעבר לשלב הבתים.

"עשינו מהפך אבל אנחנו צריכים להעריך גם את הרצון לנסות לשחק כדורגל גם כשהמצב נהיה קשה", אמר ספאלטי, שנראה מתוסכל במהלך המחצית השנייה, כשגם הוא יודע שאיטליה צריכה להשתפר לא מעט לקראת המשחק ביום חמישי מול ספרד שהביסה את קרואטיה.

"יש מספר דברים שאנחנו עדיין צריכים לשפר כי חשבנו שביותר מדי אלמנטים אנחנו טובים יותר ממה שהראינו... אנחנו צריכים להיות יותר מרושעים ויותר מסודרים ומאורגנים באופן שבו אנחנו בונים התקפות, אתה משתחרר משחקן אבל אז אתה צריך ללכת קדימה ולפגוע ביריבה... אני חושב שהיינו טובים בהחזקה בכדור".

ספאלטי, שמוביל את הנבחרת האיטלקית בטורניר גדול בפעם הראשונה, סבור שהחוזקות של ספרד יכולות לשחק גם לידיה של איטליה. "אנחנו צריכים להניע את הכדור קצת יותר מהר, כי עשינו את זה די רע בהרבה מקרים הערב, אבל נגד ספרד כנראה יהיו יותר אפשרויות לשחק קדימה יותר", אמר, "מכיוון שהם נוטים להיות יותר אגרסיביים בלחץ שלהם, אולי זה ייצור מרחב גדול יותר לשחק מאחורי קו ההגנה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני נבחרת איטליה חוגגים. GettyImages
יש הרבה דברים טובים. איטליה/GettyImages

מנגד, אלבניה לומדת כיצד להתמודד עם אור הזרקורים בטורניר הגדול השני שלה וההפסד לאיטליה עשוי לעזור לקראת המשחקים מול ספרד וקרואטיה, אמר המאמן סילביניו.

"פעם שיחקתי, כשהייתי שחקן, בליגת האלופות. אני יודע מה מצופה ממני מול ריאל מדריד, מילאן ויובנטוס", אמר לכתבים המגן השמאלי לשעבר של ארסנל וברצלונה. "אבל כשאתה לא רגיל לשחק בתחרות מהסוג הזה, אין לך מושג למה אתה מצפה", אמר.

האוהדים של אלבניה יצרו אווירה לוהטת באצטדיון של דורטמונד, אבל זה לא הספיק. "ברגע שעשית את המשחק הראשון, אין יותר בעיה של התרגשות", אמר סילביניו. "זו רק הפעם השנייה שלנו כאן ביורו. יש לנו שחקנים צעירים, שחקנים טובים מאוד, אבל זה לא קל, מול יריבה חזקה מאוד, מועמדת לתואר", אמר הברזילאי. אלבניה תתמודד ביום רביעי מול קרואטיה.

נדים באירמי נבחרת אלבניה. GettyImages
יש אווירה, יש כישרון, יש אמונה, אבל גם יש בית בלתי אפשרי. אלבניה/GettyImages

המספרים

  • נדים באירמי כבש את השער המהיר בתולדות אליפויות אירופה - אחרי 23 שניות בלבד. השיא הקודם היה שייך לסרג'יי קיריצ'נקו הרוסי, שהרשית מול יוון אחרי 67 שניות ביורו 2004.
  • ביארמי הוא שחקן הסריה A הרביעי שכובש מול נבחרת איטליה ביורו. קדמו לו אדריאן מוטו (2008), רומלו לוקאקו (2021) ואלברט מוראטה (2021).
  • בשבעת משחקיה הקודמים בשלבי הבתים של אליפויות אירופה, ספגה איטליה 0 שערים. הערב היא ספגה אחרי 23 שניות בלבד.
  • אלסנדרו באסטוני כבש את שער הבכורה שלו בנבחרת איטליה.
  • לראשונה בתולדות היורו, שני שחקני אינטר כבשו באותו משחק (באסטוני וניקולו בארלה).
  • בארלה חגג את שערו העשירי בנבחרת - אחד יותר מפרנצ'סקו טוטי.
  • לראשונה בתולדותיה ביורו, איטליה כבשה שני שערים ב-16 הדקות הראשונות.

במחזור השני (20 ביוני) תפגוש איטליה את ספרד, בעוד אלבניה תתעמת עם קרואטיה (19 ביוני).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully