וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין לא רוצה רק לנסות לשרוד, הולנד תשמור על הרצף?

לבנדובסקי יחסר לנבחרת של פרובירז', שהבהיר: "זה לא יעבוד אם רק ננסה לעבור את המשחק בשלום". סימונס, גאקפו ודפאי יעלו בהתקפת האורנג', שלא הפסידה ליריבתה מאז 1979

תקציר ה-0:4 של הולנד על איסלנד בהכנה ליורו/ספורט1

פולין

פולין העפילה ליורו החמישי שלה - למעשה העפילה לחמישה טורנירים רצופים - אבל הוגרלה לבית בכלל לא פשוט ועם נבחרת הולנד ספציפית יש לה לא מעט בעיות לאורך השנים. ב-12 המפגשים האחרונים ביניהן היא לא ניצחה את האורנג', הפסידה חמישה מתוכם והפעם האחרונה שניצחה את הולנד הייתה ב-1979. בנוסף לכל זה, היא תחסר את הכוכב הגדול שלה, החלוץ רוברט לבנדובסקי שהפולנים מקווים שישוב למשחק השני שלהם בטורניר, ביום שישי בערב מול אוסטריה.

ללא לבנדובסקי, צפויים אחד מבין החלוצים קרול שבידרסקי, אדם בוקסה וקשישטוף פיונטק לעלות בחוד, אבל לא מן הנמנע על פי הדיווחים בפולין שגם הקשר קצפר אורבנסקי ינוסה בתפקיד מפתיע. בוקסה לא התייחס לאפשרות שיעלה ב-11, אבל אמר על סיכויי נבחרתו ביורו: "ביורו 2004 יוון הוכיחה לכולם שגם נבחרות שמדורגות נמוך יותר יכולות ללכת עד הסוף ואפילו לזכות".

המאמן מיכאל פרובירז' אמר לקראת המשחק: "אנחנו יודעים עד כמה חזקה הולנד ועלינו לכבד אותה, אבל אנחנו לא מפחדים ממנה. לגבי לבנדובסקי, יש שיפור במצבו ואני מקווה שהוא יחזור למשחק הבא. מה תהיה הטקטיקה שלנו? אם אנחנו רק ננסה לשרוד, זה לא יעבוד. יש לנו תוכנית ואנחנו ניצמד אליה, הכנו את עצמנו לרגע הזה".

רוברט לבנדובסקי, חלוץ פולני. רויטרס
ייעדר ממשחק הפתיחה של פולין. לבנדובסקי/רויטרס

הולנד

נבחרת האורנג' נעדרה מיורו 2016, ביורו 2020 נעצרה בשמינית הגמר ובמונדיאל כבר הזכירה ימים יפים יותר שלה כאשר הייתה זו ארגנטינה שהדיחה אותה בתום דו קרב פנדלים ברבע הגמר. מול פולין שלה לא הפסידה באף משחק מאז 1979, היא תנסה לפתוח את אליפות אירופה ברגל ימין אחרי הכנה לא פשוטה.

בשבועיים האחרונים מהסגל נגרעו שלושת קשרי מרכז השדה פרנקי דה יונג, טון קופמיינרס ומארטן דה רון, אבל הכתומים בכל זאת מגיעים עם אחד הסגלים הטובים ביותר ביורו - כולל בחלק האחורי שלא תמיד נחשב לאיכותי ביותר בנבחרות הולנדיות מוצלחות, אבל הפעם מכיל בין השאר את וירג'יל ואן דייק ונתן אקה, שניים מהבלמים הטובים בעולם. אם המאמן רונאלד קומאן ימצא את הנוסחה הנכונה להצלחה, הולנד תהיה מאוד קשה להכנעה, אבל זה יהיה תלוי רבות בשלישיית הקשרים טיג'אני ריינדרס, ג'ואי פירמן וירדי סחאוטן. בהתקפה צ'אבי סימונס ישתף פעולה עם קודי גאקפו וממפיס דפאי.

לקראת המשחק אמר קומאן: "כל היריבות בבית קשות. אולי הן לא באיכות של צרפת, שאותה נפגוש במשחק הבא, אבל נבחרת פולין חזקה ומאורגנת מצוין, חזקה מבחינה הגנתית ומאוד פיזית. אנחנו לרגע לא חושבים שכבר ניצחנו במשחק ויודעים שנצטרך להגיע חדים ולעבוד קשה בשביל זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צ'אבי סימונס שחקן נבחרת הולנד חוגג שער. Soccrates Images, GettyImages
מתוכנן לעלות בהרכב. סימונס/GettyImages, Soccrates Images

טריוויה

* פולין לא ניצחה את הולנד 12 משחקים רצופים בכל המסגרות, מאז מוקדמות יורו 1980. מאז הולנד ניצחה שבעה משחקים וחמישה הסתיימו בתיקו. זה יהיה המפגש הראשון אי פעם בין פולין להולנד במסגרת טורניר גדול (יורו או מונדיאל).

* פולין לא עלתה ל-12 אליפויות אירופה, עד שהעפילה לכל חמש אליפויות אירופה האחרונות ברצף. עם זאת, יש לה שני ניצחונות בלבד בארבעת הטורנירים הקודמים, בשנת 2016 שבה העפילה לרבע הגמר. מכאן שב-14 משחקים ניצחה פולין שניים בלבד.

* זוהי אליפות אירופה ה-11 שבה תשתתף הולנד, שזכתה ביורו פעם אחת בלבד בתולדותיה - בשנת 1988, בתחרות שערכה בגרמניה. בזכייה ההיא של הולנד, המאמן הנוכחי רונאלד קומאן היה חלק מסגל השחקנים שהניף את הגביע בסופו של דבר.

* המאזן בין פולין להונגריה אמנם לטובת הכתומים באופן מוחץ, אבל שימו לב לזה: חצי מהמשחקים של פולין במשחקי היורו הסתיימו בתיקו, 7 מתוך 14.

הרכבי הקבוצות

שופט: ארתור סוארס דיאס (פורטוגל)
אצטדיון: פולקספארק שטדיון (המבורג)
קהל: 48117

ראשון ביורו (שידורים ישירים בספורט1):

19:00: סלובניה - דנמרק

22:00: סרביה - אנגליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully