וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפות תוכרע בשני: הפועל ת"א הביסה 67:85 את מכבי

האדומים השוו ל-1:1 בסדרת גמר הפלייאוף, וכפו משחק מכריע ביד אליהו אחרי דרבי כמעט חד-צדדי. מנפורד להט (25), בראון קרס שוב

תורי ענק מחוץ להיכל קבוצת שלמה לפני המשחק בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב/אור שקדי

פארסת הבידוק בכניסות ומופע האבוקות שעיכבו את הדרבי לדקות ארוכות בפתיחה, הרגישו כמו דז'ה וו מהמשחק באותו המעמד אשתקד. הפעם זה לא נגמר ב-38 הפרש כמו בשנה שעברה, אבל כן בניצחון של הפועל תל אביב, ששמרה על הבית והשוותה ל-1:1 בסדרת גמר הפלייאוף הערב (שבת) הודות לניצחון 67:85 על מכבי תל אביב. ביום שני (21:00) ייערך המשחק השלישי והמכריע, שיקבע אם הצהובים יחגגו אליפות 57 בהיסטוריה או שהאדומים יחגגו זכייה ראשונה זה 55 שנים.

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - הורידו עכשיו

כיאה לסיטואציה, ליריבות ולחשיבות המשחק עבור שתי הקבוצות, הדרבי הזה סיפק יותר אמוציות ואגרסיות מאשר כדורסל איכותי. זה התחיל עם עיכוב של רבע שעה בפתיחת ההתמודדות בעקבות עומס בשערי הדרייב אין, רק כדי שעשרות אבוקות ימלאו את האולם בעשן ויכריחו את השופטים להשהות את המשחק לכמעט חצי שעה נוספת, דקה ו-21 אחרי שהתחיל.

אחרי שהעשן התפזר - תרתי משמע - והכדור התגלגל, הפועל תל אביב הראתה אופי ושרדה שוב ושוב את ניסיונות הקאמבק של מכבי. קסבייר מנפורד להט מהפתיחה, ג'יילן הורד וטיילר אניס הצטרפו אליו בהמשך והחבורה של סטפנוס דדאס מנעה מהיריבה העירונית להניף אצלה את הצלחת. בצד השני, לורנזו בראון שוב אכזב במכבי תל אביב, כשהרבה לאבד כדורים ולהחטיא זריקות. בונזי קולסון, תמיר בלאט ורומן סורקין אמנם סיפקו את הסחורה, אבל הלחץ חזר כולו אל הכתפיים של עודד קטש ושחקניו לקראת המשחק המכריע ביד אליהו ביום שני.

שחקן הפועל תל אביב קסבייר מנפורד עם ג'יילן הורד. דני מרון
מנפורד סימן להפועל תל אביב את הדרך לניצחון/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון בעימות עם שחקן הפועל תל אביב בראיין אנגולה. דני מרון
הדרבי היה טעון, כרגיל. קולסון בעימות עם אנגולה/דני מרון
שחקן הפועל תל אביב ג'יילן הורד עם טיילר אניס. דני מרון
הפועל תל אביב הצילה את העונה, ושמרה על סיכוי לאליפות ראשונה זה 55 שנים/דני מרון

קלעו להפועל תל אביב: קסבייר מנפורד 25 (6 מ-11 ל-3) ו-5 אסיסטים, ג'יילן הורד 15 ו-8 ריבאונדים, טיילר אניס 11 (4 מ-14 מהשדה) ו-7 אסיסטים, תומר גינת 10, 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות, בראיין אנגולה 7, בר טימור 4 (1 מ-6 מהשדה), עידן זלמנסון 2. דאסטי האנאס וגיל בני שותפו (2 דקות כל אחד) ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 16 (7 מ-17 מהשדה), בונזי קולסון 15, לורנזו בראון 13, אסיסט אחד ו-9 איבודים, תמיר בלאט 11 ו-9 אסיסטים, רפי מנקו 4, ג'וש ניבו 4, ג'ון דיברתולומיאו 2, חסיאל ריברו 2. ג'ו תומאסון שותף (6 דקות) ולא קלע

אבוקות ביציע אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
דז'ה וו. מופע האבוקות גרם להפסקת הדרבי/דני מרון
שחקני הפועל תל אביב תחת עשן אבוקות. דני מרון
שחקני הפועל תל אביב תחת עשן אבוקות/דני מרון
שחקני מכבי תל אביב תחת עשן אבוקות. דני מרון
שחקני מכבי תל אביב תחת עשן אבוקות/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

דיברתולומאו קלע ראשון בחדירה יפה, אלכסנדר העלה מהקו את הפועל על הלוח, לפני שהמשחק הופסק בעקבות האבוקות שהודלקו בפתיחתו. אחרי שההתמודדות חודשה, אניס ומנפורד הגדילו ל-2:6 עבור האדומים. בראון צימק בשלשה, אבל ביצע עבירת תוקף במהלך הבא - השנייה שלו במשחק, בשלב מוקדם מאוד. מנפורד הטביע, בלאט הרים אליי אופ לניבו - 8:7. אלכסנדר רשם נקודה, סורקין השווה וגינת צלף מחוץ לקשת בדרך ל-9:12. אלכסנדר דייק עוד פעם מהקו, החטיא את השנייה ומנפורד קבר שלשה. קולסון ספג טכנית אחרי עימות עם שחקני הפועל, מנפורד העלה לפלוס 8 לפני שבלאט צלף לשלוש במעבר, והוריד ל-17:12. מנפורד הלוהט קלע עוד שלשה, סורקין החזיר סל. לאחר נקודת עונשין של קולסון, מנפורד שוב הפציץ מרחוק וקטש הזעיק פסק זמן בפיגור 23:15. ריברו הקטין, גינת המטיר עוד שלשה, ואחרי החטאות עונשין של בלאט ואיבוד של ריברו, טימור נעץ סל על הבאזר - 17:29 להפועל תל אביב בסוף הרבע.

שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. דני מרון
ניבו הסתבך בבעיית עבירות/דני מרון
שחקן הפועל תל אביב קסבייר מנפורד מטביע. דני מרון
מנפורד רתח והוביל את הפועל תל אביב לבריחה/דני מרון
שחקני הפועל תל אביב בר טימור, עידן זלמנסון. ברני ארדוב
טימור סגר את הרבע הראשון עם סל של מומנטום/ברני ארדוב

רבע 2:

מנקו דייק פעמיים מהקו, הורד הטביע וקולסון קלע מחצי מרחק, זלמנסון עשה זאת בצד השני וקבע 21:33 לאדומים. שלשה של בראון נענתה ב-2 נקודות של הורד, בלאט עם 5 רצופות קירב את מכבי ל-35:29. אלכסנדר הגדיל זמנית, אבל בלאט חילק אסיסט ענק לקולסון וניבו צימק בהטבעה ל-37:33. אנגולה פגע מחצי מרחק, הורד שם את ריברו בפוסט בדאנק אדיר, סחט עבירה וקלע את זריקת הבונוס בדרך ליתרון של 9 להפועל. הורד הגיב לסל של סורקין עם 4 רצופות, כולל שלשה שהורידה את המארחת להפסקה ביתרון 35:46.

שחקן מכבי תל אביב תמיר בלאט ליד שחקן הפועל תל אביב טיילר אניס. דני מרון
בלאט עזר למכבי תל אביב להתקרב זמנית ברבע השני/דני מרון
אוהדי הפועל תל אביב צועקים על שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון. ברני ארדוב
אווירה עוינת. אוהדי הפועל תל אביב אחרי סל של קולסון/ברני ארדוב
תומר גינת, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תומר גינת נפגע בסנטר במהלך הרבע השני/ברני ארדוב

רבע 3:

גינת מסר אסיסט מהרצפה לדאנק של אלכסנדר, אניס קלע 2 מהקו לפני שקולסון השיב עם 4 רצופות והוריד ל-50:39. סורקין רשם מהלך של סל ועבירה, בהמשך הוסיף עוד 2 נקודות וגרם לדדאס לבקש פסק זמן אחרי שההפרש קטן ל-6. אניס קלע, גינת החזיר את הפער לדו-ספרתי וטימור חטף מבראון, שביצע עליו עבירה בלתי ספורטיבית. קפטן המארחת קלע נקודה, לאחר מכן מסר אסיסט לאניס ואז האחרון קבר שלשה שהעלתה ליתרון שיא, 44:60. סורקין ניסה להשאיר את מכבי במשחק, אלכסנדר רשם נקודת עונשין ואחריה סל לטובת הפועל, לפני שסורקין קלע שלשה בהתקפה האחרונה של הרבע, שנגמר 49:63 לאדומים.

שחקן הפועל תל אביב טיילר אניס מול שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. ברני ארדוב
טיילר אניס הצטיין במחצית השנייה/ברני ארדוב
רומן סורקין, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למרות משחק טוב שלו, מכבי תל אביב לא עמדה בקצב הערב. סורקין/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. ברני ארדוב
הופעה מאכזבת מאוד. לורנזו בראון/ברני ארדוב

רבע 4:

בלאט צימק בשלשה, הורד קלע 2 מהקו וקולסון ענה לו בסל מנגד. בהמשך, קולסון הגיב גם לקליעות עונשין של מנפורד, אבל האחרון צלף שלשה בדרך ל-56:70. בראון ניסה להשאיר סיכוי לצהובים, קולסון הביא את הפער ל-10 לפני גינת החליף סלים עם מנקו. אנגולה פגע מחצי מרחק, בראון הגיע לדו-ספרתי וההפרש ירד ל-9, אבל מנפורד מיד צלף מחוץ לקשת פעמיים ברציפות, והגדיל ל-65:80. בראון המשיך לחרב למכבי את המשחק, ואמנם קלע עוד סל בתווך, אבל אז איבד כדור אחרי שהורד הטביע. בהמשך הגארד ספג עבירה טכנית וסיים את המשחק, אנגולה קבע 67:85 מהקו. זאת גם הייתה תוצאת הסיום והפועל תל אביב חגגה ניצחון שאיזן ל-1:1 בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully