וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעמד צד אחד: דאלאס פירקה את בוסטון וכפתה משחק 5

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 6:18

לוקה דונצ'יץ' (29) סידר למאבס יתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, בדרך ל-84:122 מוחץ. בוסטון קיוותה לחגוג אליפות 18 בטקסס, אבל נקלעה למופע אימים של כוכביה ותנסה להכריע בביתה

אחרי הניצחון הדרמטי במשחק השלישי בסדרה, בוסטון התייצבה הלילה (בין שישי לשבת) אצל דאלאס בידיעה שניצחון שלה יבטיח לה אליפות 18 בתולדות הפרנצ'ייז - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, ואחת יותר מהלייקרס. אלא שדאלאס ממש לא התכוונה לסיים את הפלייאוף עם סוויפ משפיל ופשוט פירקה את הסלטיקס עם 84:122 מוחץ במשחק שהיה חד צדדי למן הרגע הראשון.

לוקה דונצ'יץ' היה בלתי עציר בהתקפה וקלע בדו ספרתי כבר ברבע הראשון, שהסתיים ב-21:34 למארחים. בוסטון קיוותה לחזור ברבע השני, אבל ג'ייסון טייטום היה היחיד שייצר נקודות אצל בוסטון, כאשר ג'יילן בראון היה חלש והיתרון של המאבס צמח כבר ל-20 בתחילת הרבע השני. אלא שנקודת השבירה של בוסטון הגיעה ברבע השלישי. גאפורד חסם את ג'ייסון טייטום שביצע עבירה רביעית וירד לספסל עצבני. היתרון של דאלאס צמח כבר ל-36 הפרש וברבע הרביעי גדל עוד יותר בזכות מופע של טים הרדאווי ג'וניור שצלף ארבע שלשות רצופות שהובילו ריצת 0:15. בוסטון עוד יצאה בזול ממשחק שהיא ידעה שהיא תפסיד אותו כבר ברבע השני, אבל לתבוסה הקשה עלולות להיות השלכות לגבי המשך הסדרה.

לוקה דונצ'יץ' דאלאס. רויטרס
השתיק את כל המבקרים. דונצ'יץ'/רויטרס

אחרי שנשחק במשחק הקודם, לוקה דונצ'יץ' שיחק רק 33 דקות בהן הספיק לקלוע 29 נקודות והוסיף גם 5 אסיסטים ואיבוד בודד, אבל היה לא מדוייק מחוץ לקשת בלשון המעטה עם 0 מ-8. גם קיירי צלף רק שלשה אחת משישה ניסיונות וסיים את המשחק הזה עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים. אלא עם כל הכבוד לצמד הכוכבים של דאלאס, מה שהביא לה את הניצחון הקליל היה משחק ההגנה שלה, שהגביל את בוסטון על 36 אחוז מהשדה לעומת 50 של דאלאס. ג'ייסון טייטום הוביל עם 15 בלבד ויצא עצבני כבר ברבע השלישי.
הוא עוד היה טוב לעומת ג'יילן בראון שקלע רק 3 זריקות מ-12 ניסיונות וסיים עם 10 בלבד, כאשר ג'רו הולידיי "כיכב" עם חמישה איבודים ורק 10 נקודות. הסדרה תחזור כעת לבוסטון, שנחלה אומנם הפסד חוץ ראשון בפלייאוף אבל ניצחון שלה לעיני הקהל הביתי יעניק לה אליפות מרשימה מאוד ובעיקר ראויה לקבוצה שהיתה הטובה ב-NBA במהלך העונה הסדירה וגם בפלייאוף.

לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
חגג על האוזר ועל כל בוסטון. לוקה דונצ'יץ'/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

כוכבי שתי הקבוצות נתנו את הטון למן הרגע הראשון. דונצ'יץ' וקיירי קלעו את כל 10 הנקודות הראשונות של המאבס, כשמנגד בראון וטייטום עם שלשה שמרו את הסלטיקס בפיגור מינימאלי של 10:9 אחרי שלוש דקות. אלא שמי שהפריד בין הקבוצות בפתיחה היה דווקא דרק לייבלי, סנטר המאבס שהדהים עם שלשה ראשונה בקריירה ומיד לאחר מכן האלי הופ. דרק ג'ונס ג'וניור עם סל וירטואוזי ולוקה דונצ'יץ' עם שלוש קליעות עונשין קבעו 14:21. הסלטיקס לקחו פסק זמן, אבל דווקא דאלאס חזרה ממנו עם ריצת 0:5 שקבעה יתרון דו ספרתי. דריק וייט הגיב עם שלשה, אבל קיירי וג'ונס ענו עם שתיים רצופות כאלו בצד השני והרבע הסתיים ב-34:21 מבטיח למארחים.

ג'יילן בראון בוסטון מול דאלאס. רויטרס
לא בא לידי ביטוי בפתיחה. ג'יילן בראון/רויטרס

רבע 2:

המאבס כבר עלו ליתרון שיא של 21:39 עם שלשה של דנטה אקסום. אלא שהשופטים הבחינו בכך שהאוסטרלי דרך על הקו והשלשה בוטלה. אבל מיד לאחר מכן אקסום הגיב עם שלשה נוספת והמאבס המשיכו בשליטה המוחלטת שלהם. אחרי שספג הרבה ביקורות על היכולת ההגנתית שלו במשחק השלישי, דונצ'יץ' הראה שוב מה הוא שווה בצד השני של הפרקט עם סל ועבירה ומיד לאחר מכן התגבר על האוזר מחצי מרחק והעניק יתרון שיא למארחים: 25:45 שאילץ את מאזולה לקחת עוד פסק זמן. אלא שבמקום שהסלטיקס ינסו למזער נזקים, דונצ'יץ' המשיך לעשות ככל העולה על רוחו והתעלל בהאוזר, כשהיתרון של המארחים צמח כבר ל-28:52. הולידי ניסה לרכך עם שלשה עבור בוסטון, אבל דונצ'יץ' קינח עם אסיסט לשלשה של קלבר שקבע: 35:61 מוחץ לדאלאס בהפסקה.

לוקה דונצ'יץ' דרק לייבלי דאלאס. רויטרס
חגגו על הסלטיקס במחצית הראשונה. דונצ'יץ' ולייבלי/רויטרס

רבע 3:

אם מישהו חשב שבוסטון תצא אחרת למחצית השנייה, התבדה מהר מאוד. דניאל גאפורד חסם בזה אחרי זה את טייטום לשלשה ולאחר מכן את בראון בצבע. דריק ג'ונס ג'וניור קלע שלשה בצד השני ודונצ'יץ' קבע 42:75 משפיל מבחינת מאזולה, שלקח עוד פסק זמן אבל נראה שבוסטון כבר ויתרה על המשחק בשלב הזה מאזולה החליט להוריד את כל הכוכבים שלו לספסל, כאשר טייטום גם סחב ארבע עבירות מוקדמות ויתרון השיא של דאלאס צמח ל-36. בוסטון הרימה דגל לבן ושלשה של האוזר קבעה 60:92 לדאלאס, שתחזור לבוסטון למשחק חמישי.

קיירי אירווינג דאלאס ג'ייסון טייטום בוסטון. רויטרס
קיירי מתסכל את טייטום/רויטרס

רבע 4:

הרבע הרביעי היה לפרוטוקול, כאשר שתי הקבוצות שיחקו עם המחליפים. אלא שהמחליפים של דאלאס היו פרודוקטיביים בהרבה. זה התחיל עם שלשה של דנטה אקסום ונמשך עם מופע שלשות של טימי הארדאווי ג'וניור, שהפגיז ארבע פעמים ברציפות מחוץ לקשת והוסיף אסיסט לג'יידן הארדי שהשלים ריצת 0:15, כאשר היתרון של דאלאס תפח ל-67:115 משפיל מאוד מבחינת בוסטון. הסלטיקס ניסו למזער נזקים ולפחות ירדו אל מתחת ל-40 הפרשעם סלים של פריצ'ארד ובסיום: 84:122 גדול לדאלאס שתיסע לבוסטון למשחק חמישי בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully